Lapsen hylänneen isän käytös
Viittaa selkeästi siihen että mies on lyönyt päänsä. Olen satavarma että ruumiin avauksessa löytyy aivoverenvuoto tai ruhje.
Kommentit (12)
Minä olen vahvasti psykoosin puolella. Miksikö? Mun hyvä ystäväni sairastui psykoosiin. Paljastui riisumalla kaikki vaatteensa keskellä katua, josta vietiin hoitoon. Siihen asti ollut ihan suht normaali ja piilottanut pakkoajatuksensa. Pakkoajatuksena oli myrkyttäminen. Kuvitteli kumppankn yritvän myrkyttää hengiltä. Psykoosissaan kuvitteli mm pesupulverin olevan myrkkyä ja siksi vaatteet veks keskellä katua. :(
Mä oon kans sama mieltä, kun luin tuon poliisin viimeisimmän tiedonannon. Jokin aivotapahtuma (verenvuoto, sopisi ikään) tai esim. herpesenkefaliitti, joka saa tekemään ihan pimeitä asioita. Psykoosikin mahdollinen.
Onneksi jätti lapsen portaille eikä vienyt metsään.
Aivovaurio, psykoosi, trauma, you name it... lapsen pahoinpitely viittaa psykoottiseen käytökseen.
Se hylkääminen ei merkitse tos kuviossa mitään muuta kuin pientä kenties kirkkaan selkeää hetkeä jolloin isä ymmärsi jättää lapsen, turvaan. Ymmärrättekö?
Niin oudolta kuin kuulostaakin niin mä luulen et isä pelasti lopulta lapsen itseltään.
Ei sitä yhtäkkiä hulluksi tule. Kai aiemmin merkkejä mutta lapsen äiti ei ilmeisesti ole huomannut
Psyykosi tosiaan tulee yleensä kuin salama kirkkaalta taivaalta.
No harvempi sitä aivan huomaamatta sairastuu..ja emme tiedä onko lapsen pahoinpitelyä jatkunut pitkäänkin vai oliko tämä ainutkertainen tapahtuma.
Eikä voi ylipäätään tietää yhtään mitään, ehkä joskus paljastuu taustoja niinkuin tapana on. Mutta onneksi lapsi pelastui, se on pääasia.
Ikävä kyllä ihminen voi peittää mielenterveyden ongelmansa todella tehokkaasti läheisiltään, jonka seurauksena tulee sitten näitä yllärikilahtamisia. Niille ei voi mitään muuta kuin koettaa muuttaa mt-asenneilmastoa siihen suuntaan, että ihmiset tunnistaisivat avuntarpeensa, puhuisivat siitä ja hakeutuisivat avun piiriin.
En nyt siis väitä, että tässä tapauksessa välttämättä olisi tapahtunut juuri näin, mutta ihmiset voivat kyllä pimahtaa ihan yhtäkkiä ulkopuolisen silmissä.
Päähän vahingoittuneet esim. auto-onnettomuuksissa ovat todella arvaamattomia. Luulisi, että tämäkin tosiasia olisi ihan selvää pässinlihaa ainakin jonkinlaisen ensiapukoulutuksen saaneille. Miksiköhän alan ammattilaiset eivät vaivaudu kertomaan tätä. ehkä täällä ei ole alan ammattilaisia, muka kaiken tietäviä Anne-nukkea puhaltavia "asiantuntijoita" sitäkin enemmän.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:41"]No harvempi sitä aivan huomaamatta sairastuu..ja emme tiedä onko lapsen pahoinpitelyä jatkunut pitkäänkin vai oliko tämä ainutkertainen tapahtuma.
Eikä voi ylipäätään tietää yhtään mitään, ehkä joskus paljastuu taustoja niinkuin tapana on. Mutta onneksi lapsi pelastui, se on pääasia.
[/quote]
Esimerkiksi tämä minun hyvä ystäväni onnistui salaamaan harhahuulonsa todella hyvin. Kuvitteli päässänsä, että kaikki yrittävät myrkyttää. Ei kai sitä nyt ääneen sanota ja paljastuta. Parempi pestä itse pyykit ja kokata ruoat.. toimii siihen asti kunnes tajuaa, että hallituksen pakko olla juonessa mukana ja hanavesi myrkytetty jo heidän toimestaan. Ja sitten mennään.
- aiemmin psykooska veikannut
Aivovaurio ilmenee eri tavoin. Takaraivon lyöminen kaatuessa on aiheuttanut esimerkiksi pakonomaista kävelyä. Henkilölle on tullut kuumuuden tunne ja hän riisuutuu sen takia.