Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harjoitussupistuksista ja niiden määrästä

Vierailija
05.01.2014 |

Minulla on suunnilleen raskausviikolta 20 tullut kivuttomia harjoitussupistuksia silloin tällöin. Nyt muutaman viime viikon aikana (meneillään nyt siis rv27) niitä tulee aina, jos "rehkin". Lainausmerkeissä siksi, koska en tosiaan tee mitään oikeasti rankkaa.

Esim kävelyllä (minulla on aika reipas kävelytahti) jo noin kilometrin jälkeen kohtu supistelee, tosin edelleen kivuttomasti mutta epämukavasti ja häiritsevästi. Tämä toistuu aina. Äsken kun vaihdoin lakanoita, alkoi taas tuo sama paineentunne ja kohtu ihan kivikova,loppui kun pysähdyin hetkeksi hengittelemään.

Kysymys kuuluu siis, onko tällainen ihan normaalia? Harjoitussupistusten tiedän olevan normaaleja, mutta ne tulevat aina kun teen jotain "isompaa", onko sekin normaalia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Samat viikotkin. En ole siitä vielä kauheasti huolestunut, kun ovat pysyneet kivuttomina, vaikka musta tuntuu ettei niin herkästi kaikilla supistele. Teen sitten rauhallisempaan tahtiin hommia.

Vierailija
2/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Xenia? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa kysymään samaa kuin 3 :)

Vierailija
4/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2 lasta ja supisteli todella paljon ihan kaikesta rv 20 jälkeen. Kohdunkaula kuitenkin pysyi täysin kiinni eikä auennut yhtään kuin vasta synnytyspäivänä rv 40. Mielenrauhaa sain parista ylimääräisestä tarkistusultrasta.

Vierailija
5/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia että liikkuessa harjoitussupistelee, jos supistelee kivuliaasti niin sitten yhteyttä neuvolaan/päivystykseen

Vierailija
6/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.

Vierailija
7/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ns. supistusherkkä kohtu ja puolen välin jälkeen supistelee usein, myös kivuliaasti.

Eka syntyi rv 38 ja kohdunsuu oli vielä paria päivää ennen kiinni ja kiinteä.

Toka syntyi rv 40 ja supistuksia tuli niin paljon, että olin vuodelevossa 6 viikkoa. Rv 34 olin 2 cm auki ja kohdunkaulaa 1 cm jäljellä.

Kolmas syntyi rv 39 ja paria viikkoa aikaisemmin kohdunsuu kiinni ja kiinteä.

Kaikki synnytykset olleet nopeita ja helppoja.

Vierailija
8/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne :)

Ja heh, en ole Xenia :D

Muutamia supistuksia on tullut myös sellaisina menkkajomotuksina, mutta vain parina hassuna päivänä, niin että on supistanut 5-6 kertaa peräjälkeen ja sitten loppunut. Hassua kyllä, ne eivät tuntuneet lähellekään niin inhoittavilta kuin nuo täysin kivuttomat :D Tosin ne tulivatkin levossa (nukkumaanmennessä) kun taas nämä kivuttomat tuppaavat tulemaan nimenomaan kesken jonkun tekemisen.

Vierailija
9/9 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu harjoittelee tulevaa synnytystä varten. On siis aivan normaalia. Mutta mikäli supistukset muuttuvat kivuliaiksi ne voivat alkaa kypsyttämään paikkoja synnytystä varten. Itsellä oli ensimmäisestä raskaudesta supistuksia rv 20 alkaen. Hieman ennen rv 30 supistukset muuttuivat todella kivuliaiksi ja tällöin myös kohdunkaulalla tapahtui muutoksia. Viimeiset kuukaudet otin todella rennosti, lähinnä makoilin. Rv 36 uskalisin aloittaa rauhalliset kävelylenkit -> Rv 36+6 tuli sitten säännöllisiä ja kivuliaita supistuksia ja lapsivettä alkoi tihkuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi