Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen joulutodistus ja tulevaisuus

Vierailija
20.12.2013 |

Kävin läpi teini-ikäisen poikalapseni joulutodistuksen. Siellä oli häpeäpilkkuna 6 teknisestä työstä. Muuten numerot olivat kaseja paitsi kolmesta lukuaineesta tuli ysi. Luokanvalvoja panneensa merkille pojan laajan lukeneisuuden ja sanoi häntä iloiseksi papupadaksi.

En usko pojan haluavan puuseppäkouluun peruskoulun jälkeen. Minua huolettaa kuitenkin se, että minne tuollaisella todistuksella pääsee jatkamaan peruskoulun jälkeen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 14:29"]

Teknidsen käsityön numerolla ei tee lukiossa mitään. Luonnontieteet on kova sana.

[/quote]

Niissä hänellä oli ysejä. Poika on kiinnostunut myös hoitoalasta. Odottaa kovasti vaihto-oppilaaksi pääsyä. Kannattaisikohan pojan hakea Ruotsiin opiskelemaan yhdistetty lukio ja sairaanhoitajan koulutus eli kaksoistutkinto. Pääsisi niitä puutöitä pakoon.

Vierailija
22/27 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Saxon ole joku sukkahousuheviorkka :D? Normaalia, etteivät sellaiset reliikit kiinnosta nuoria. Turha siitä on opettajan itseensä ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piutpaut teknisen työn arvosanalle!

Vierailija
24/27 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä tarvii enemmän matematiikan kuin teknisen työn taitoja. Ole onnellinen ettei matematiikka ole 6.

Vierailija
25/27 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikilla, liikunnalla, käsitöillä, kuviksella ei ole mitään väliä jos aikoo lukioon. Ne on meidänkin teinillä 6-7, mutta kun lukuaineet on 8,5 huitteilla niin so what! Se lukuaineittein keskiarvo on ainoa joka merkkaa. Käsityöt sitä paitsi loppuukin seiskan jälkeen ellei halua vapaavalintaisena niitä jatkaa.

Vierailija
26/27 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno keskustelu. Ilmeisesti itse tynnyrissä kasvanut keskustelunavaaja osoittaa oman visionäärisyytensä sillä, ettei tiedä, ettei käsitöiden arvosanoilla ole mitään väliä lukioiden kannalta. (6 teknisestä ei ole "häpeäpilkku", vaan yhdentekevyys.)

Toiseksi, lukion jälkeisillä vaihtoehdoilla on aika typerää tuossa vaiheessa spekuloida, koska:

a) lukiota on edessä ainakin se kolme vuotta (!)

b) henkilö itse sen päättää, minne hakee. Älytöntä, että tuolloin täysi-ikäisen ihmisen päätöksiä tekisi joku muu.

Itse esimerkiksi tein päätöksen nykyisestä alastani vasta yo-kirjoitusten jälkeen (ja pääsin ensihakemalla samana kesänä).

Vierailija
27/27 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kyllä huonolta tuo tulevaisuus, jos kaikki aineet eivät ole kiitettäviä. Sen verran kova kilpailu on työelämässä että ei tuolla pääse kuin suorittaviin hommiin.