Miten pääsen yli siitä että mut hakattiin muutama viikko sitten?
Ilman mitään syytä ja oon 18v jos sillä nyt on mitään merkitystä...
Kommentit (15)
Voisit avata tätä hieman, jos haluat.
Olen saman ikäinen kanssasi ja ainoa neuvoni on, että aika parantaa. Opettele pikkuhiljaa luottamaan ihmisiin uudelleen. Kaikkea hyvää sulle. :)
Niinpä, tekijä(t) vastuuseen. Voimia!
Ota yhteyttä myös terkkariin, tai johonkin aikuiseen, että pääsisit juttelemaan tilanteestasi ammattilaisen kanssa.
Oletko mies vai nainen? Kerrotko tarkemmin mitä tapahtui?
Olen pahoillani! Kuulostaa kamalalta, ja vielä ilman syytä. Vaikeaahan se yli meneminen on, olisi kenelle tahansa. Kaikki katkeruus, viha, avuttomuus, pelko yms. mitä se pitääkään sisällä. Jos sinun on yksin vaikea kohdata asiaa, niin ota yhteyttä vaikka kriisikeskukseen tai soita rikosuhripäivystykseen (molemmissa voit olla nimettömänä). Voimia sinulle vaikeassa tilanteessa. Ja kyllä sinä siitä yli pääset, ovat muutkin päässeet. Aika se vie, mutta apu auttaa :)
Hyviä neuvoja täällä on jo tullutkin. Ota yhteyttä tuohon rikosuhripäivystykseen ja poliisiin. Tee rikosilmoitus. Pelkäätkö liikkua julkisilla paikoilla? Olivatko tekijät sinulle tuttuja? Jos kärsit ahdistuksesta, peloista tai painajaisista, voisi olla tarpeen käydä jossakin juttelemassa. Voimia!
Minäkin ehdotan, että kävisit jollekkin ymmärtäväiselle ihmiselle juttelemassa. Puhuminen auttaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 03:31"]
Oletko mies vai nainen? Kerrotko tarkemmin mitä tapahtui?
[/quote]
nainen
Ehdottomasti ammattiapua hakemaan.
poliisi on ystäväsi. tottahan siellä olet käynyt?! Pura vihasi jonkun ammattiauttajan kanssa. Piinallisesti haavoitetusta kasvaa suuri raivo, joka on melkein yhtä sietämätöntä kuin haavoittuneisuus. Koska harvemmin sitä voi kostaa kunnolla...
Voimia sinulle. Minut ryöstettiin pari vuotta sitten ja tunne oli kamala. Esim jos menin kauppaan ja joku käveli takana, sydän hyppäsi kurkkuun heti. Samoin kadulla tulkitsin monet ihan tavalliset tilanteen uhkaaviksi.
Sun pitäis päästä puhumaan tosta jollekin, koska se puhuminen auttaa. Ja toinen on oikeasti aika, alussa sä varmaan ajattelet sitä asiaa koko ajan. Ja ne jotka ei oo kokeneet mitään tuommoista ei ymmärrä, että se koko ajan on tosiaan ihan konkreettista. Valveilla, nukkumassa ihan missä vaan käy läpi sitä tilannetta uudelleen ja uudelleen. Mutta mä lupaan sulle, että se helpottuu hetki hetkeltä. Ensin sä huomaat, että et oo pariin tuntiin ajatellut koko asiaa, sitten se pari tuntia menee puoleksi päiväksi, pariksi päiväksi, viikoksi ja vähitellen se muuttuu ei aktiiviseksi. Ottaa se aikaa pari-kolme kuukautta ainakin, riippuu siitä miten saat purettua.
Olivatko hakkaajat tuntemattomia vai tuttuja? Oletko tehnyt rikosilmoituksen?
Olen kokenut saman ja sain pitkään kestäneen posttraumaattisen stressireaktion. Oppilaitoksen johto suostutteli, etten tehnyt rikosilmoitusta oppilaitoksen osakuntien juhlissa tapahtuneessa pahoinpitelyssä jossa toinen opiskelija yllytti poikaystävänsä hakkaamaan minut.
Voisit avata tätä hieman, jos haluat.
Olen saman ikäinen kanssasi ja ainoa neuvoni on, että aika parantaa. Opettele pikkuhiljaa luottamaan ihmisiin uudelleen. Kaikkea hyvää sulle. :)