Onko mitään kikkaa, jolla saisi hyasintin aukeamaan
nopeammin? Mulla sintti ihan kiinni,ja sitä hyasintin tuoksua kaipaisin jouluksi.
Kommentit (19)
siirrä lämpöisämpään/valoisampaan paikkaan :)
Mulla meni kukka yli, kun pidin sitä huoneessa, jossa lattialämmitys. Ja kukka ei ollut edes lattialla. Että lämpö toimii kyllä hyvin!
Lämpöiseen paikkaan (ikkunalaudalle jossa aptteri alla). Vettä normaalisti koska jos kastelet liikaa, venyy se vana ja kukka kippaa nurin.
Lämpöä ja valoa. Älä ylikastele, sillä muuten varsi kasvaa pitkäksi. Minä en kastele hyasintteja koskaan. Lämpötilalla ja valoisuudella säätelen sitä aukeamista.
Ostin lidl:stä hyasinttilasipakkauksen. Hyvin kituliaasti on siinä kehittynyt. Kyllä se ilmeisesti kaipaa ainakin aavistuksen sitä multaa.
Ja vettäkin hiukan, olen saanut hyasintin kuivumaan kun noudatan neuvoa että ei pitäisi kastella.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 08:59"]
miten ne omenat auttaa?
[/quote]
Omenathan kypsyttävät myös muita hedelmiä erittämällä jotain happoa tai kaasua. Ehkä se pätee myös hyasinttiin?
NIin joo nuo omenat. Omena tuottaa kypsyessään etyleeniä, joka taas nopeuttaa ympärillä olevien kasvien kehittymistä/kypsymistä.
sormillako se hyasintti pitää avata?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 09:50"]
[/quote]
No eikös ne sipulit yleensäkin avata sormin?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 09:50"]
[/quote]
No eikös ne sipulit yleensäkin avata sormin?
[/quote]
Minä ainakin vain kuorin sipulit sormin, avaan ne veitsellä.
Ylikypsä banaani on vielä parempi kuin omenat.
Itse olen "avannut" hyasintteja pitämällä keittiön työpöydällä lampun alla ja jättänyt valon päälle yöksikin. Pikku vesitippa lisäksi, niin aukeaa 1-2 vrk:ssa nuppuisempikin hyasintti.
Vettä ja lämpöä