Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mistäs/miten teille syntyy sitten se hyvä ja ihana joulu? :)

Vierailija
19.12.2013 |

Täällä kun on ketju tolkulla valitettu kamalista jouluista anoppilassa, omien vanhempien yms. luona. Niin kysymys kuuluukin. Kuinka juhlitte joulua, että se olisi mahdollisimman mieluinen?

Niin se vaan taitaa olla, että jokaisella on ne omat juttunsa. Toinen tykkää olla pyjamassa, toinen ykköset päällä. Yks haluaa viiniä ja toinen ei. Kolmannelle foliolaatikot on ehdoton kauhistus, jollekin taas ei jne.. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyjama päällä omassa kodissa kaupan lanttulaatikkoa ja avataan miehen ja lapsen kanssa lahjat ja käydään vaunulenkillä :) kuulostaa niiiin hyvältä kun ei tarvitse istua äitin luona istua tuntien itsensä vain taakaksi ja riesaksi kun sillä joulustressi.

Vierailija
2/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukava joulu. Aattona käydään anoppilassa syömässä ja viettämåssä iltaa viinillä ja suklaalla herkutellen, luultavasti myös pelaillaan jotain yhdessä, ja joulupäivä vietetään onien vanhempieni kanssa meillä samaan tyyliin. Ei valittamista. Jouluruuista valmistetaan vain ne, jotka tulee oikeasti syötyä. Ei siis laatikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:38"]

Kyllä pyjama päällä omassa kodissa kaupan lanttulaatikkoa ja avataan miehen ja lapsen kanssa lahjat ja käydään vaunulenkillä :) kuulostaa niiiin hyvältä kun ei tarvitse istua äitin luona istua tuntien itsensä vain taakaksi ja riesaksi kun sillä joulustressi.

[/quote]

Kuulostaa ihanalta :) Noin minäkin haluaisin joulun viettää, muuta luvattiin mennä aatoksi äidin luokse. Eniten stressaan sitä että äitini stressaa ja että mieheni näyttää myrtsiltä.

Vierailija
4/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona, saunaan, ruokaa, lahjat auki. Sitten köllötellään vaan sohfalla tv,tä töllötellen ja suklata syöden

Vierailija
5/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän joulun tekee rauhallinen ilmapiiri. Kotona on siivottu extra hyvin etukäteen, joten mitkään sotkut eivät stressaa. Aidon joulukuusen tuoksu. <3 Ruoat on hyvin esivalmisteltu, joten niitä ei tarvitse erityisemmin valmistaa ja ruokaa voi syödä rauhassa ja pitkään. Hyvä valaistus, kynttilänvaloa, jouluvaloja. Lautapelit illemmalla, päivällä yleensä lumessa touhuamista lasten kanssa, mikä ei valitettavasti onnistu tänä vuonna etelässä. Ei ole kiire yhtään mihinkään.

Vierailija
6/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun tunnelma on meillä se juttu. Joulun pitää olla joulun näköinen, mutta sitä olen pikkuhiljaa tehny jo kuukauden ajan, ilman stressiä huom.

Yleinen siisteys, lapsetkin tehneet inventaarion tavaroissaan: parhaat järjestykseen, huonot kierrätykseen, tilaa uusille.

Ei stressiä. Joulu on ihana vaikket tekisi mitään sen eteen.

Yhdessäoloa, rauhoittumista, ruokaa yhdessä ajan kanssa, joulumusiikkia kyllästymiseen asti, hyvä kirja, kynttilät, käsi suklaarasiassa 23.12-2.1., 4 ylimääräistä kiloa, hyvää mieltä kertaa sata. Siitä on meidän joulu tehty..=)

Jokaisella meidän perheessä on jouluna oikeus vaan kysyä "Onko pakko" ja vastaus aina on "Ei ole" =))

Vierailija
7/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla lämmössä ja auringossa lekotellen.

Jos Suomessa niin yksin rauhassa alkoholia siemaillen.

Vierailija
8/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Joulu on sellainen, että meillä jokainen saa vähintään 10 lahjaa.

Vierailija
9/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasta kodista, kuusen tuoksusta, kynttilöistä, joulumusiikista, saunasta, lahjoista, puhtaista lakanoista. Kinkku 12kg :) itsetehdyt laatikot, juustoja, hedelmiä. Itseleivotut piparit, pasteijat, pullat, tiikerikakku+ paljon suklaata. Anoppi kylässä+oma perhe.

Jouluohjelmat tv:stä, lukemista välipäiville. Tapanina vanhemmille kahvittelemaan

Vierailija
10/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee, että kaikki joulujärjestelyt on tehty parhaan kykyni mukaan, järjestyksessä ja ajoissa. Koti on puhdas, ruoka on lähes valmista. Sitten alkaa töistä loma.

Tässä joulussa parhaita hetkiä tulee olemaan ystävien kyläilyt, tykkään hemmotella heitä kaikilla herkuilla. Aattona olemme minun vanhempien ja sukuni kanssa, kuten aina ennenkin ollaan oltu, sitä odotan myös, ja niin muuten odottaa miehenikin. Hengaillaan mukavissa ja siisteissä vaatteissa, juodaan glögiä, jaetaan lahjoja ja herkutellaan äidin kokkauksilla.

Lisäksi luen kirjaa, syön suklaata, pelailen lasten kanssa pelejä ja olen vaan.

Siitä se tulee. Ja tiedoksi, että olen lähes kaikki jouluvalmistelut jo hoitanut ilman stressin häivää, huomisen jälkeen heittäydyn tunnelmaan.

Vierailija
11/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti koti, tarpeeksi ajoissa valmistellut jutut (laatikot pakkasessa, lahjat paketoitu, kala graavattu jne. hyvissä ajoin) jotta aattona ei tarvitse kuin nostella tarjoiluastioihin. Rosollikastikkeenkin vaihdoin kermavaahdosta creme fraicheen, niin ei tarvitse edes sitä vaahdottaa :D Mulle ruoka on se ykkösjuttu - tykkään suunnitella herkkuja ja tehdä niitä omassa tahdissa ennakkoon. Ja lasten jännitystä on ihana seurata ja tonttuja kurkkia ikkunoista.

Se mikä minulla latistaa tunnelmaa on aikataulut, tupakoiva sukulainen, se ettei lapsia huomioida jouluna vaan halutaan puhua vain aikuisten asioita vaikka tenavat roikkuisivat lahkeessa jne.

Saan vain osittain haluamani joulun, koska sukulaispaikkoja on monta eikä varsinaista jouluateriaa edes syödä meillä kotona.

Vierailija
12/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:58"]

Siisti koti, tarpeeksi ajoissa valmistellut jutut (laatikot pakkasessa, lahjat paketoitu, kala graavattu jne. hyvissä ajoin) jotta aattona ei tarvitse kuin nostella tarjoiluastioihin. Rosollikastikkeenkin vaihdoin kermavaahdosta creme fraicheen, niin ei tarvitse edes sitä vaahdottaa :D Mulle ruoka on se ykkösjuttu - tykkään suunnitella herkkuja ja tehdä niitä omassa tahdissa ennakkoon. Ja lasten jännitystä on ihana seurata ja tonttuja kurkkia ikkunoista.

Se mikä minulla latistaa tunnelmaa on aikataulut, tupakoiva sukulainen, se ettei lapsia huomioida jouluna vaan halutaan puhua vain aikuisten asioita vaikka tenavat roikkuisivat lahkeessa jne.

Saan vain osittain haluamani joulun, koska sukulaispaikkoja on monta eikä varsinaista jouluateriaa edes syödä meillä kotona.

[/quote]

Mutta eikös tupakointivalistus ole tehnyt jo tehtävänsä. Kaikki tupakoitsijat ottavat jo huomioon toiset ja eivät tupakoi vierailun aikana. Vai onko niin?

Vierailija
13/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 02:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:58"]

[/quote]

Mutta eikös tupakointivalistus ole tehnyt jo tehtävänsä. Kaikki tupakoitsijat ottavat jo huomioon toiset ja eivät tupakoi vierailun aikana. Vai onko niin?

[/quote]

Heh, no ei ole niin. Jatkuva tupakalla ravaus ja hirveä haju. Inhoan myös esillä olevia tupakkavälineitä ja siirtelen niitä sitten pois lasten ulottumattomiin, mutta siitä tulee aina valitusta myös.

Vierailija
14/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on haju, joka ei lähde vaatteista helposti. Erään kaverin kodissa on aina poltettu, mutta ennemmin siellä oli paljon parempi ilma. Vanha emäntä tykkäsi kukista ja kaikenlaisista kasveista ja niitä oli paljon. Jotenkin ne putsaa sitä huoneilmaa. Nyt kun kasveja ei juurikaan ole, niin ilma on tunkkainen.

Vierailija
15/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea joulukuusi jonka koristelen kauniilla koristeilla. Joulukuusi kimmeltää ja valaisee kauniisti ja se kynttilöiden kanssa tuo tunnelmaa.

Lapsen ilo lahjoista.

Vierailija
16/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha. Vain me ydinperhe, minä, mies ja lapset. Siivoilut tehdään, laatikot ja muut teen itse. Joulupukki käy, lapset saa lahjat. Ei stressiä, ei kiire mihinkään, ollaan vaan :) ihana joulu :) Näin menty viimeiset 9 vuotta.

Vierailija
17/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin joulussa parasta on se, ettei tarvitse mennä minnekään eikä tehdä yhtään mitään jos ei huvita. Saa nauttia siistissä kodissa ihania herkkuja, joulun aikaan tykkään valmistaa kaiken ruuan itse. Lasten riemun seuraaminen, kun odottelevat kuumeisesti koska saa lahjat avata ja kun sitten vihdoin koittaa se hetki, että ne aukaistaan. Mulle pääpointtina koko joulussa on mun lapset, lapset tekee mulle sen hyvän ja ihanan joulun. 

Vierailija
18/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusen ihana tuoksu ja pienten poikien vilpitön ilo niistä pienimmistäkin lahjoista. Kaikki muu on ekstraa.

Vierailija
19/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee sukulaisia jouluaattona. Kaikki "kuuluvat kalustoon" eli ei ole riitoja tai kriisejä. Jokainen saa olla juuri sellainen kuin on.

Olemme sopineet että jokainen tuo jotain ruokaa mukanaan. Näin ollen kaikkien jouluvalmistelut helpottuvat (saavat sitten jokainen meiltä mukaansa jouluruokia jos haluavat).

Kiireetöntä pitkään syömistä, serkut leikkivät keskenään ja odottavat sitä pukkia! Ne lapset tekevät kyllä sen joulun. Jännitys ja viimein pukki tulee!

Meillä soitetaan kitaraa ja pianoa ja lauletaan joululauluja (ei kuitenkaan mitään virallista pönötys joulukuoro tyyppistä). Kynttilät, ruuan tuoksu, läheiset ihmiset, kiireettömyys,,joulukuusi! Niistä on ihana joulu tehty!

Vierailija
20/20 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asenne sen tekee. Niin simppeliä se vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän