Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit uudelleen päättää lastesi ikäeron

Vierailija
19.12.2013 |

niin tekisitkö lapset suuremmalla vai pienemmällä ikäerolla? Jos lapsia olisi 2 kpl... ja mikä olisi hyvä ikäero?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:49"]

niin tekisitkö lapset suuremmalla vai pienemmällä ikäerolla? Jos lapsia olisi 2 kpl... ja mikä olisi hyvä ikäero?

[/quote]

Noin vuosi.

Ja tiheämmin tekisin, jos uudelleen saisi päättää.

Muutaman enemmänkin tekisin.

T: Yhdeksän lapsen äiti.

Vierailija
22/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla vuoden ikäerot, eli 99,00ja01. Juurikin siksi että olisi seuraa. Nyt tekisin 3-2v ikäerolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 03:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 03:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:36"]

Kiitos vastauksista.

Meillä nyt vasta yksi lapsi 8kk. Minä haluaisin toisen mahdollisimman pian, mutta mies haluaisi odottaa :(

Itselläni on sisaruksiini isot ikäerot, joten haluaisin niin, että lapsista olisi toisilleen seuraa. Ja eihän sitä tiedä miten kauan sitä toista pitäisi ensin yrittääkin.

ap

[/quote]

Etkö voi ajatella niin, että se esikoinen saa olla huomion keskipisteenä vähän pidempään, jos odotat edes 2 vuotta? Kavereita saa kodin ulkopuoleltakin, mutta vanhempien jakamatonta huomiota ei.

[/quote]

Mites sitten ne pienemmät sisarukset, eivät saa vanhempien jakamatonta huomiota koskaan.

[/quote]

Tää on niin hölmö olettamus joka aina revitään tähän aiheeseen mukaan! Mitä isompi esikoinen on, sen omatoimisempi -> pienin saa enemmän sitä jakamatonta huomioo, ihan yhtä lailla kuin esikoinenkin aikoinaan ollessaan vauva :) Ellei sitten ihan kamalan huomionkipeä ja mustasukkainen esikoinen ole.

Vierailija
24/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis jos kaksi lasta vain..

No pitäisin sen edelleen, mikä on lyhin eli 1v 3kk

Vierailija
25/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli 3v10kk kun kaksoset syntyivät (ikäeroa 2 min, vieläkin harmittaa etteivät suostuneet tulemaan alateitse vaan leikattiin). Ehkä olisin voinut odottaa vielä vuoden, esikoinen on erityislapsi. Ongelmia on, kädet täynnä ja miehen kanssa univajeen takia kinastellaan päivisin. Iltaisin kuitenkin huokaamme syvään ja muistamme, kuinka paljon toisiamme rakastamme ja meillä on maailman ihanimmat lapset <3

Vierailija
26/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:36"]

Kiitos vastauksista.

Meillä nyt vasta yksi lapsi 8kk. Minä haluaisin toisen mahdollisimman pian, mutta mies haluaisi odottaa :(

Itselläni on sisaruksiini isot ikäerot, joten haluaisin niin, että lapsista olisi toisilleen seuraa. Ja eihän sitä tiedä miten kauan sitä toista pitäisi ensin yrittääkin.

ap

[/quote]

Etkö voi ajatella niin, että se esikoinen saa olla huomion keskipisteenä vähän pidempään, jos odotat edes 2 vuotta? Kavereita saa kodin ulkopuoleltakin, mutta vanhempien jakamatonta huomiota ei.

[/quote]

Miten ajattelit järjestää tulevien lasten jakamattoman huomion ?

ai niin virikehoito, minkä me muut veronmaksaja järjestämme

en oikeasti ymmärrä tätä nykyajan mammautta. Vauvalle pitää antaa jakamatonta huomiota ja esikoinen aina hoitoon pois jaloista. Se ei tarvitse enää huomiota tippaakaan-

sitten ei jakseta enää isompien lasten kanssa ja nicopetterit riehuu opettajien kiusana rajattomina.

ennen ei lapset saaneet niin jakamatonta huomiota, kun katras oli kotona. mutta paremmin he osasivat käyttäytyä, kuin nykyään kiinan keisarit, jotka työnnetään virikehoitoon uuden jakamattoman huomion edestä

Vierailija
27/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se, jos vanhemmat antavat lapselle jatkuvaa jakamatonta huomiota, ei ole mikään hyvä ja ihailtava asia vaan yksi omanapaisen pahoinpitelyn muoto. Siinä ei oikeasti välitetä lapsesta vaan ollaan nin pirun rakastuneita omana vanhemmuuteen ettei muusta välitetä.

Vierailija
28/28 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me toivoimme 3-4 vuoden ikäeroa, mutta luonto päätti vähän toisin ja nyt tulossa 5.5v ikäeroksi (kakkonen syntyy pian). Mitä isommaksi esikoinen on tullut niin sitä tyytyväisempi olen tilanteeseen. Mulle äitiys on ollut palkitsevampaa näin ja olen saanut luotua aivan ihanan suhteen esikoiseen. Itseni tuntien se ei olisi ollut mahdollista, jos ikäero olisi ollut alle 4v. Mä olen vähän sellainen, että tarvitsen hyvän keskittymisrauhan, kun on kyse tärkeistä asioista. Lisäksi pikkulapsiaika on ollut minusta hauskaa, ja tykkään ajatuksesta, että se jatkuu vielä pitkään eikä ole ohi kertarykäyksellä, mitä taas moni toivoo.

Toisaalta en ole koskaan toivonutkaan kovin pientä ikäeroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan