Joulupöydän antimet meillä. Onko lisättävää?
Kinkku
Karjalanpaisti, keitetyt perunat
Lanttu- ja porkkanalaatikko
Rosolli
Italiansalaatti
Sienisalaatti
Perunasalaatti
Herneitä
Graavilohi
Kylmäsavulohi
Graavisiika
Rapurengas
Juomana vesi/marjamehu/maito/punaviini
Mietin vielä vihreää salaattia. Onko tuossa nyt kaikki? Makaronilaatikko ja lihapullat eivät kuulu meidän joulupöytään, siitä ei edes keskustella..=)
Kommentit (16)
Jälkiruuaksi voisin ehdottaa jotain raikasta, esim jokin Gourmet-jäätelö, parfait tai marenkia, jonka päällä hilloa, jäätelöä ja vähän kermavaahtoa (eli siis Pavlova).
Ainakin itse olen lapsesta asti tykännyt jäätelöstä tai parfait'sta joulun jälkiruokana. Sorbet on myös erittäin raikas.
Ööh, joo karjalanpiirakat ja anopin leipoma maalaislimppu leipänä. Mäti ei maistu meille kellekään, imellettyä perunalaatikkoa en ole koskaan maistanukaan (oikeasti), se vois tietysti olla uutena tulokkaana..
-ap
Mä jäisin kaipaamaan perunalaatikkoa (se on ainoa joululaatikko, josta pidän), kotijuustoa ja mätiä. Jokin pieni juustotarjotinkin olisi kiva.
PIIRAKAT ja munavoi, Kastike, maksalaatikko, perunalaatikko ja tosiaan vihersalaati, hedelmäinen semmonen
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:46"]
Jokin pieni juustotarjotinkin olisi kiva.
[/quote]
minä taas tykkäisin juustoista, en tarjottimesta
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:46"]
Mä jäisin kaipaamaan perunalaatikkoa (se on ainoa joululaatikko, josta pidän), kotijuustoa ja mätiä. Jokin pieni juustotarjotinkin olisi kiva.
[/quote]
Juustotarjotin on meillä yönkähmän nautinto. Se ei kuulu joulupöytään..=)
-ap
perunasalaatin kyllä vaihtaisin pariin tuoresalaattiin ja tosiaan mitä jälkkäriä?
Italiansalaatti, perunasalaatti ja sienisalaatti ovat kaikki aika samantapaisia, jonkun noista korvaisin tuoreella salaatilla. Ja jälkiruoka tosiaan :-)
Meillä on näitä:
palttua
silavamakkaroita
sylttyä
maksapasteijaa
paistinmakkaroita
lihapullia
vasikankyljyksiä
kylkipaistia
ryynimakkaroita
perunamakkaroita
sillisalaattia
suolalihaa
suolattua häränkieltä
silppumakkaroita
joulukinkkua
joulujuustoa, limppuleipää, siirappileipää ja rusleipää
Juomana katajanmarjajuomaa ja maitoa
Jälkiruoaksi riisiryynipuuroa, juustokakkua, luumuja, omenakakkua, kuohukermaa, mansikkahilloa ja inkivääripäärynöitä
Kuulostaa aika hirveeltä, italiansalaatti ja karjalanpaisti? Kalat hyvät. Kunhan itse pidätte, se on tärkeintä.
Jälkkäriä meillä ei ole ollut vuosiin, vain suklaakonvehteja. Kysyin äsken perheeltä jälkkäristä ja jokainen oli sitä mieltä "että siihen ähkyyn enää mitään jälkkäriä".