Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärpänneet työhakemukset jakoon, kiitos!

Vierailija
19.12.2013 |

Olisin tosi kiinnostunut lukemaan esimerkkejä työhakemuksista, joilla töitä on oikeasti irronnut. Laittakaa esimerkkejä. : )

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemukset ovat kyllä sen verran henkilökohtaisia, että tuskin niitä moni tohtii tällaisessa ympäristössä julkaista. Minä olen valitettavasti työtön, mutta olen päässyt hakemuksillani useampaan haastatteluun. Olen yksinkertaisesti kertonut, millaista työkokemusta minulla on alalta ja millaista palautetta olen työpaikoissani saanut. Olen kertonut tietotekniikkataidoistani ja maininnut, mitä omaan alaani liittyviä tietokoneohjelmia olen käyttänyt. Olen maininnut entisen työpaikan suosittelijan ja kertonut, että häneen voi ottaa yhteyttä. Jotain olen maininnut myös opintomenestyksestä ja luonteestani, mutta se on sellaista ympäripyöreää diibadaabaa, mikä tuskin on vaikuttanut ratkaisevasti valintaan.

Vierailija
2/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina vaan lyhyen ja ytimekkään vapaamuotoisen viestin maililla, jossa kerron ikäni,mistä olen, työkokemuksen ja luonteenpiirteitä, lopuksi yhteystiedot ja liitteenä CV. Sitten soitan vielä ja puhelimessa kerron että olen kyllä laittanut teille jo hakemuksen ja olisin todella kiinnostunut kuulemaan paikasta lisää. Ja olisiko mahdollista päästä haastatteluun. Lähes aina on kutsuttu haastatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No molemmat jo mainitut ovat sellaisia, joilla ei minun alallani olisi toivoakaan. Siksikään ei ole mitään järkeä alkaa kopsata tärpänneitä työhakemuksia tänne.

Tärkeintä on, että hakemus on suunnattu haettavaan paikkaan, hyvin kirjoitettu, ytimekäs ja persoonallinen. Tosin "hyvin kirjoitettu" ei sekään ole joka paikassa tärkeää, että eivät nämäkään joka asiaan päde.

Vierailija
4/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin, ihan vakkarityö ei kyllä varmasti hakemuksella irronnut kun se oli vain valmiis lomake netissä jonka täytin. Vapaa sana -osioonkin taisi mahtua vain muutama lause. Tärkeintä oli varmasti se, että tein hyvän vaikutuksen haastatteluissa (rekrytoinnissa oli sekä ryhmähaastattelu, sekä niistä jatkoon valituille yksilöhaastattelut).

Itse olen kokenut, että hyvä hakemus on mahdollisimman napakka ja informatiivinen, kovinkaan pitkää jaarittelua ei jakseta lukea. Sisällön lisäksi (oikeasti mieti oleellisimmat ja vältä fraaseja!) tärkeää on ulkoasu. Hyvä hakemus on vaivatonta luettavaa: Huolehdi oikeinkirjoituksesta, selkästä kappalejaosta jne.

Kaikista oleellisin, tärkein ja kiinnostavin kannattaa ladata heti alkuun (ja epäoleellinen jättää ehdottomasti pois!), jotta se innostaa lukemaan lisää ja houkuttaa kutsumaan haastatteluun (jossa voi sitten kertoilla enemmänkin)...

Lisäksi kannattaa muistaa, ettei hakemus toista pelkästään CV:n sisältöä, vaan ennemminkin täydentää sitä. Voi kertoa esimerkiksi millaisia taitoja aiempi työkokemus on kehittänyt, millaisista asioista olet saanut erityiskiitosta / mitkä ovat vahvuusalueesi (on vakuuttavampaa, kun itsekehun voi konkreettisesti perustella) jne. Lisäksi kannattaa keskittyä tuomaan esiin sitä, miksi haet ko paikkaa / miksi koet olevasi siihen potentiaalinen vaihtoehto.

Yksi A4 on hyvä + CV liitteeksi.

Vierailija
5/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä julkiseen levitykseen laita, mutta kommentoin mielelläni muiden hakemuksia ja autan parantamaan niitä.

Hakemusosassa kerron mitä hakemaani alaan liittyviä tehtäviä olen aiemmin tehnyt (laajemmin kuin CV:ssä) ja mitä ohjelmia olen näissä käyttänyt. Kerron myös stressinsietokyvystäni ja lyhyesti jotain luonteenpiirteistäni jotka liittyvät tehtävään. Niin typerältä kun se kuulostaakin, mutta jos ilmoituksessa haetaan reipasta ja ulospäinsuuntautunutta kassaneitiä, kerron olevani pirteä ja sosiaalinen ihminen. Vähän toisilla termeillä kerron olevani juuri sellainen kuin hakevat. 

80% lähettämistäni hakemuksista poikii haastattelun.

Vierailija
6/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuskin olettikaan kenenkään laittavan henkilötietojaan jakoon. Kakkosen mainitsemaa perusreseptiä on jo koetettu huonoin tuloksin, sillä hyviä hakijoita tuntuu olevan nykyään pilvin pimein. Ehkä tuo kolmosen tapa soitella aina perään kertoo sitkeydestä ja sitä arvostetaan.

Vierailija
7/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:39"]

6/6

Ap tuskin olettikaan kenenkään laittavan henkilötietojaan jakoon. Kakkosen mainitsemaa perusreseptiä on jo koetettu huonoin tuloksin, sillä hyviä hakijoita tuntuu olevan nykyään pilvin pimein. Ehkä tuo kolmosen tapa soitella aina perään kertoo sitkeydestä ja sitä arvostetaan.

[/quote]

En tarkoittanut mitään henkilötietoja, vaan ylipäätään en kehtaisi sanasta sanaan kopioida hakemuksiani tänne. Vastikään kuuntelin radio-ohjelmaa jostain naisesta, joka oli tutkinut työhakemusta tekstilajina. Hänen mukaansa tutkimusmateriaalia, oli vaikea saada, sillä ihmiset nolostelivat hakemuksiaan ja kokivat ne kovin henkilökohtaisiksi.

2

Vierailija
8/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle: kommentti ei ollut mitenkään tarkoitettu kritiikiksi sinulle. :) Vastauksista päätellen perusresepti ilmeisesti toimii aika monella.

Vierailija
9/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus kohdistetaan aina tiettyyn työpaikkaan. Itselläni on monia eri hakemusversioita, joita otan pohjaksi, kun haen töitä. Ekana kannattaa katsoa mitä työpaikkailmoituksessa vaaditaan / mitä ominaisuuksia ja kokemuksia työnantaja arvostaa ja haluaa. Sitten löydetään omasta historiasta sopivia asioita, joita tarjoillaan hakemuksessa napakasti. Mieti miksi haluat juuri tuon työn ja mitä juuri sinulla olisi tarjota, jos sinut valitaan paikkaan.

Vierailija
10/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri.

-5

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 17:39"]

6/6

[/quote]

En tarkoittanut mitään henkilötietoja, vaan ylipäätään en kehtaisi sanasta sanaan kopioida hakemuksiani tänne. Vastikään kuuntelin radio-ohjelmaa jostain naisesta, joka oli tutkinut työhakemusta tekstilajina. Hänen mukaansa tutkimusmateriaalia, oli vaikea saada, sillä ihmiset nolostelivat hakemuksiaan ja kokivat ne kovin henkilökohtaisiksi.

2

[/quote]

Vierailija
11/11 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin kuvan paljaista F-kupin tisseistäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi