Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen passiivis-aggressiivinen marttyyri!

Vierailija
04.10.2020 |

Tänään sen tajusin!

Otin puolisen vuotta sitten työkaverin kämppikseksi kun hänen tarvitsi päästä pois tukalasta perhetilanteesta. Olen erakko, mutta puhe oli vain muutamasta kuukaudesta joten ajattelin että tästä voi tulla kivaakin noin relan ihmisen kanssa. Ja onhan sitä kivaakin ollut, ei sillä.

MUTTA. Askareiden sujuminen tökkii. Meillä on pieni keittiö eikä muukaan asunto ole koolla pilattu. On siis tärkeää että jälkiä korjaa vähän kerrallaan, "siinä menessään" jotta huoneitten ja etenkin sen keittiön käyttökelpoisuus pysyy yllä. Itse olen tottunut siihen että likaiset astiat koneeseen ja jos kone on täynnä puhtaita se tyhjennetään. Näin opastin jo alussa.

Kelataan 6kk eteenpäin ja olen koko tämän ajan saanut hallita kahden ihmisen jälkiensiivousta yksin. Kämppis on herkkähipiäinen ja itse vihaan nalkuttamista enkä halua tuottaa kenellekään tunnetta ettei ole tervetullut, sillä tämä on hänenkin koti. Olen siis hissukseni kulkenut aikuisen ihmisen perässä siivoamassa astiat, pyyhkimässä pöydät, korjaamassa ruokia jotka on ilmeisesti OK vain ripotella ympäriinsä. Yleisimpiä ovat kurkunpalat pitkin tiskipöytää ja ranskikset lavuaarissa (nam) sunmuuta kivaa. Roskikset täyttyvät pikavauhtia joten tyyppi jättää roskat pöydille kun pussi on täynnä ja joskus silloinkin kun ei olisi täynnä. Minä saan ne siitä siivota ja roudata roskat ulos. Vessaa tuo ei myöskään vedä (tästä olen kyllä sanonut koska YÖK) ja oma huoneensa on kaaos. Jälkimmäisen tila ei haittaa koska ei kuulu mulle ja olen luvannut että täällä ei tehdä tupatarkastuksia.

Nyt olen testannut millaiseen kaaokseen keittiö menee jos minä en vain jaksa. Hirveään kuntoonhan se, joten siivosin itse melkoisen kaatiksen samalla kun laitoin meille uunissa lohta. Kun keittiö ja ruoka oli reerattu, kämppis muina naisina käveli köökkiin, otti kalan alla olleen leivinpaperiviritelmän, LÄNTTÄSI sen nurin työpöydälle ja laittoi omat ranskikset uuniin.

Meni kuppi nurin. Huutelin että PYYHIT NOI S^Å TA NAN KALANRASVAT KUN SIIHEN PITI LÄNTÄTÄ, MINÄ EN ^IT TU ALA SIIVOOMAAN!!!

Sitten piilotin vielä rätin koska oli kettumainen fiilis. :D

Nyt ehkä vähän jo naurattaa, mutta toi kämppis menee pisin seiniä ja on ilmeisesti löytänyt jonkin keinon pyyhkiä rasvat. Työn jälkeen en luota mutta tulipahan sanottua.

Kivittäkää, kiitos

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kämppiksesi on nainen? Eikä osaa siivota?

Vierailija
2/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, monet naiset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kämppiksesi on nainen? Eikä osaa siivota?

Ihanaa stereotypioiden vaalintaa sulta.

Vierailija
4/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, monet naiset ovat.

Missäs AP sanoi olevansa nainen?

Vierailija
5/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti teillä on vain niin erilaiset siivouskäsitykset että ette sovi yhtään. Tilanne ei ole kummallekaan kiva, koska kumpikaan tuskin tulee muuttumaan. Ottaisin nätisti puheeksi oman asunnon etsinnän. 

Vierailija
6/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta vaan meni kuppi nurin, ihan ymmärrettävää. Luultavasti sun kämppiksellä on erilaiset siisteysstandardit, hän tuskin edes huomaa jättämäänsä siivoa tai myöskään sitä, että sinä siivoat hänen jälkiään. 

Vierailija
7/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän me kaikki. Joka muuta väittää niin valehtelee.

Vierailija
8/12 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reerattu?

Vierailija
9/12 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reerattu?

Siis valmiiksi taputeltu, homma hoidettu jne.

T. varsinaissuomalainen AP

Vierailija
10/12 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulta vaan meni kuppi nurin, ihan ymmärrettävää. Luultavasti sun kämppiksellä on erilaiset siisteysstandardit, hän tuskin edes huomaa jättämäänsä siivoa tai myöskään sitä, että sinä siivoat hänen jälkiään. 

Voiko olla totta että ei huomaa sitä kun keittiö huoltaa itse omat astiansa? :D

Yksi hänen suurimmista tuskasteluistaan oman perheen kanssa asuessa oli se että kukaan ei kuulemma siivoa.

ap

Vierailija
11/12 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita ja en usko että auttaa mikään muu kuin suora puhe eikä varmaan sekään. Siskoni on tuollainen. Mitään siisteyskäsitystä ei ole, joten ei se sotku häntä häiritse. Et voi esim. jättää siivoamatta ja odottaa että hän siivoaa. Sitä ei tapahdu. Hän esim. huuhtelee yhden lasin jos kaikki on likaisina altaassa. Ja vessanpönttö menee muuten ruskeaksi kun sitä ei koskaan pese. Tiesittekös sitä, normaalit ihmiset?

Ap puhu suoraan. Jos se häntä ahdistaa niin toivon mukaan hommaa oman asunnon.

Vierailija
12/12 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen samanlainen! Mutta kyseessä mies. Olen siis miehelle tehnyt tuota että etkö todellakaan huomaan jos kukaan ei siivoa. Ja ei hän huomaa! Ukkelille ihan sama jos vaikka meillä olisi tiskejä lattiasta kattoon. Kerran kun unohtui lattiamoppi altaan reunalle pitemmäksi aikaa niin mies tuli ihan kädestä hakemaan ja näytti miten söpö pikku viherkasvi oli siinä alkanut elää. Siis varmaan koiran turkista tullut siemen oli siinä aloittanut pikku ituna. Nykyään toi itu on mulla mullassa ja ikkunalaudalla jotta nähdään kuka siitä tulee. Ja mies on yhtä varoitusta vaille entinen asukas!!