Kirpputorivaatteen hinnoittelu, kun likainen tai rikki?
Minkä verran vähennätte hintaa jos vaatteessa tahroja tai reikä?
Missä tilanteissa ostatte tällaisia kirpparivaatteita?
Uffin laatikoihin ym:hän ei saa viedä kuin ehjiä ja puhtaita.
Kommentit (90)
Itse en myy ikinä mitään nukkaista, likaista tai rikkinäistä. Jos en itse enää käyttäisi, niin en myöskään oleta muiden sitä haluavan.
Olisi ehdottomasti parempi, jos turhantarkat eivät kävisi lainkaan kirppiksillä. Käytetty vaate on käytetty, ei sitä uudeksi saa. Uutta havittelevat voivat ostaa kaupasta tai netistä uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mennyt pieleen, jos aikuinen ihminen ei osaa pestä ja ommella? Häpeällistä. Jos meillä joku käyttökelpoinen vaate on menettänyt napin tai taskun sauma on purkautunut, korjaan ne parissa minuutissa. Samalla vaivalla pesen eteenpäin laitettavat vaatteet kuin muutkin pyykit. Ja jos haluan jostakin vaatteesta rahaakin, silitän sen myös. Perusasioita, jotka opetettiin jo lapsuudenkodissani.
Miksi pitäisi silittää? Eivät ihmiset ole niin tyhmiä, että ajattelisivat: "Noin ryppyistä vaatetta ei kannata ostaa, ei sitä saa silitysraudalla sileäksi." Kun vaatteen ostaja laittaa sen laukkuunsa ja vie kotiinsa, niin eihän se enää sen jälkeen ole sileä. Sitä paitsi ostaja todennäköisesti pesee vaatteen ennen käyttöä. Silittäminen on täysin turhaa vaivannäköä.
Hyvin harva enää silittää tai edes omistaa silitysrautaa. Vaatteet kuivataan niin että ovat siistejä. Oikean rypättyä ei siistiksi saa enää millään, pahimmillaan siinä on ryppyjen jäljet kankaassa. Kun puhutaan noista linkin kuvista, niin onhan ne järkyt.
Ja en mä ainakaan ottaisi riskiä että tahrat lähtee jos myyjä on antanut niiden jo kuukausia olla eikä ole viitsinyt puhdistaa...kun kohta luun tämänkin vaatteen.Onko todella noin? Sitten en enää ihmettele, miten nuhjuisilta ihmiset nykyään näyttävät. Silittämällä saa vanhastakin vaatteesta usein uudenveroisen. Itse silitän lähes kaikki käyttövaatteet pl. sukat, alusvaatteet ja farkut. Silitysrauta on halpa satsaus huoliteltuun ulkoasuun.
Kyllä mäkin myytävät vaatteet silitän jos tarve. Mutta kalliimmat kuiduthan ei edes rypisty. Mä en ymmärrä miten tuo Operaatio äiti on saanut nuo vaatteet tuonnäköisiksi.
Mitähän kuituja nämä ovat? Villa, silkki ja pellava kaikki rypistyvät, pellavaan toki sopii tietynlainen ryppyisyys mutta ei esim taitos jalan/vatsan poikki. Halvoista halvin polyesteri sen sijaan ei rypisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla noita likaisia ja rikkinäisiä takkeja esim yli 30 e?
Ja nyppyyntyneitä vaatteita kuvien perusteella lähes kaikki.
https://www.instagram.com/operaatioaitimyy/?hl=fiEsim samat Makian t-paidat saa uutena alesta halvemmalla, ja nyt syksyn väreissä, eikä tartteja 10 x silittää.
Makia ei enää myy tuotteitaan alella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mennyt pieleen, jos aikuinen ihminen ei osaa pestä ja ommella? Häpeällistä. Jos meillä joku käyttökelpoinen vaate on menettänyt napin tai taskun sauma on purkautunut, korjaan ne parissa minuutissa. Samalla vaivalla pesen eteenpäin laitettavat vaatteet kuin muutkin pyykit. Ja jos haluan jostakin vaatteesta rahaakin, silitän sen myös. Perusasioita, jotka opetettiin jo lapsuudenkodissani.
Miksi pitäisi silittää? Eivät ihmiset ole niin tyhmiä, että ajattelisivat: "Noin ryppyistä vaatetta ei kannata ostaa, ei sitä saa silitysraudalla sileäksi." Kun vaatteen ostaja laittaa sen laukkuunsa ja vie kotiinsa, niin eihän se enää sen jälkeen ole sileä. Sitä paitsi ostaja todennäköisesti pesee vaatteen ennen käyttöä. Silittäminen on täysin turhaa vaivannäköä.
Hyvin harva enää silittää tai edes omistaa silitysrautaa. Vaatteet kuivataan niin että ovat siistejä. Oikean rypättyä ei siistiksi saa enää millään, pahimmillaan siinä on ryppyjen jäljet kankaassa. Kun puhutaan noista linkin kuvista, niin onhan ne järkyt.
Ja en mä ainakaan ottaisi riskiä että tahrat lähtee jos myyjä on antanut niiden jo kuukausia olla eikä ole viitsinyt puhdistaa...kun kohta luun tämänkin vaatteen.Onko todella noin? Sitten en enää ihmettele, miten nuhjuisilta ihmiset nykyään näyttävät. Silittämällä saa vanhastakin vaatteesta usein uudenveroisen. Itse silitän lähes kaikki käyttövaatteet pl. sukat, alusvaatteet ja farkut. Silitysrauta on halpa satsaus huoliteltuun ulkoasuun.
Kyllä mäkin myytävät vaatteet silitän jos tarve. Mutta kalliimmat kuiduthan ei edes rypisty. Mä en ymmärrä miten tuo Operaatio äiti on saanut nuo vaatteet tuonnäköisiksi.
Mitähän kuituja nämä ovat? Villa, silkki ja pellava kaikki rypistyvät, pellavaan toki sopii tietynlainen ryppyisyys mutta ei esim taitos jalan/vatsan poikki. Halvoista halvin polyesteri sen sijaan ei rypisty.
Lyocell, viskoosi, modaali ja cupro, ja sitten on noita uudempia joilla kaikilla oma nimi.
Normaalilla hoidolla kunnon puuvilla ei vaadi silitystä, eikä pellava ja paksu sillki. Henkarissa kun siististi kuivaa. Joskus ehkä joku kaulus tai hiha vaatii silitystä. Polyesteri ei sovi kuin teknisiin treenivaatteisiin, muissa se pääsääntöisesti nyppyynnyttää vaatteen, joku puuvilla-polyesteri on pahin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyocell, viskoosi, modaali ja cupro, ja sitten on noita uudempia joilla kaikilla oma nimi.
Normaalilla hoidolla kunnon puuvilla ei vaadi silitystä, eikä pellava ja paksu sillki. Henkarissa kun siististi kuivaa. Joskus ehkä joku kaulus tai hiha vaatii silitystä. Polyesteri ei sovi kuin teknisiin treenivaatteisiin, muissa se pääsääntöisesti nyppyynnyttää vaatteen, joku puuvilla-polyesteri on pahin.
Mulla ainakin modaaliset yövaatteet ja alusvaatteet on ryppyisiä.
Tässäkin tuntuu olevan monta kantaa. Toisen mielestä saumasta ratkennut vaate on roskiskamaa, kun itse ompelutaitoisena näen sen vielä pelastettavissa olevana matskuna. Mutta en sellaisesta kyllä alkaisi maksamaan, varsinkin jos on enemmänkin vikaa!
Harmi että tuollaisia heitetään roskiin, kun ajattelee vaateteollisuudenkin ilmastovaikutuksia ja miten hukutaan roskaan. Tuollaisille vaatteille pitäisi olla oma ilmaislaarinsa, mistä me ompeluharrastelijat voisimme käydä pelastamassa niitä roskistuomiolta. Jos ei muuten, niin yleensä napit tai vetskarit saattaa olla vielä käyttökelpoisia.
Halvan puuvillatrikoonhan erottaa juuri siitä miten se rypistyy, menettää muotoaan ja lähdettää väriään. Ei hyvää tiivistä puuvilla t-paitaa tartte silittää ja se kestää vuosikausia. Vanhimmat t-paidat mulla on 20 vuotta vanhoja.
Kyllä nuo Operaatio Äidin vaatteet on rättejä, ei merkki useinkaan ole tae laadusta. Itse ostan lapsilleni laatua, jota pystyy käyttämään ensin omani ja sitten sisareni lapset. Sen jälkeen ne voikin antaa ilmaiseksi eteenpäin ja ovat vielä silloinkin ihan siistejä. Likaisia ja reikäisiä vaatteita meiltä ei lähde eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/operaatioaitimyy/?hl=fi
Onko tämä ihminen tosissaan vaiko onko tämä joku feikki-sivu? Vitsi? Tai ei hänen sivunsa lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/operaatioaitimyy/?hl=fiOnko tämä ihminen tosissaan vaiko onko tämä joku feikki-sivu? Vitsi? Tai ei hänen sivunsa lainkaan?
On se vissiin kun on käynyt kovasti päivittämässä sivua ja laittanut kootut selitykset. Jos vaatteet on harrastus ja niitä koittaa myydä, niin kannattais opetella niitä huoltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/operaatioaitimyy/?hl=fiOnko tämä ihminen tosissaan vaiko onko tämä joku feikki-sivu? Vitsi? Tai ei hänen sivunsa lainkaan?
On se vissiin kun on käynyt kovasti päivittämässä sivua ja laittanut kootut selitykset. Jos vaatteet on harrastus ja niitä koittaa myydä, niin kannattais opetella niitä huoltamaan.
Musta koskee kaikkia kirpputori myyjiä! Eli ei likaisina ja ryppyisinä mitään myyntiin.
Järkytyin kun näin niitä OÄn myytäviä vaatteita. Siis mitä hintoja?! Vaatteet suurin osa näyttää että pesty väärin joten värit sellaisia likaisen harmahtavia. No ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
En myy rikkinäisiä enkä likaisia vaatteta,enkä myöskään osta.
Täällä Tampereella vien rikkinäiset Nextiiliin, ottavat rikkinäisiä, kunhan ovat puhtaita.
Nytkin OÄ:llä on myynnissä ”ei pestyjä tahraisia’ vaatteita. Ei taida osata pestä eikä huoltaa vaatteita, ostaa vaan uudet aina tilalle. Kaikki hänen pesemänsä on ihan hirveässä krympyssä ja niissäkin tahroja. Ihan kuin tahran poistoaineita ja hienopesuohjelmia ei olisi keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehdottomasti parempi, jos turhantarkat eivät kävisi lainkaan kirppiksillä. Käytetty vaate on käytetty, ei sitä uudeksi saa. Uutta havittelevat voivat ostaa kaupasta tai netistä uutta.
Kai sen käytetyn vaatteen saa pestyä ennen myyntiin laittamista. Jos myyjä ei viitsi sitä vaivaa nähdä, niin turha ihmetelle ettei tuotteet houkuttele ostajia
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut lähes kaikki omat ja lastenvaatteet kirpputorilta pikkurahalla ja uudenveroisina, joten aion käydä siellä jatkossakin, vaikken roskaa ostakaan.
Roskiin laitat rikkinäiset rääsysi tietysti, ei niitä kukaan osta. Tyhmäkö olet. Varmaan olet niitä samoja tyyppjä, jotka pyytää 10 vuotta vanhasta kauhtuneesta H&M rääsystä 10 e
Niin en voi ymmärtää, ei tulisi mieleenkään myydä tai ostaa likaisia!
Ehkä koska on blogisti? Ainakin tuo insta-myyjä siis... Heidän arki on niin hektistä.