Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorivaatteen hinnoittelu, kun likainen tai rikki?

Vierailija
04.10.2020 |

Minkä verran vähennätte hintaa jos vaatteessa tahroja tai reikä?
Missä tilanteissa ostatte tällaisia kirpparivaatteita?
Uffin laatikoihin ym:hän ei saa viedä kuin ehjiä ja puhtaita.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla noita likaisia ja rikkinäisiä takkeja esim yli 30 e?

Ja nyppyyntyneitä vaatteita kuvien perusteella lähes kaikki.

https://www.instagram.com/operaatioaitimyy/?hl=fi

Noihan ihan helvetillisessä rypyssäkin. Miten saa vaatteet tuollaiseen kuntoon?

Mutta noissahan on tärkeää merkki, se että lapsi saa kulkea merkkivaatteissa. Ei siis se, että onko vaate siisti tai ehjä.

Vierailija
22/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen kirpparipöydän tavaroita. Kiva vaate, ostaisinkohan? H&M ja rikkinäinen&paskainen. En todellakaan tuhlaa aikaani. Siirryn seuraavaan pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselen kirpparipöydän tavaroita. Kiva vaate, ostaisinkohan? H&M ja rikkinäinen&paskainen. En todellakaan tuhlaa aikaani. Siirryn seuraavaan pöytään.

Mutta rikkinäisen ja paskaisen Makian tai Gugguun olet valmis ostamaan?

Vierailija
24/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä yrittää myydä minulle rikkinäistä, haisevaa, likaista lumppuaan - saa hän maksaa minulle siitä että roudan sen lähimpään roskikseen.

Täysin typerä kysymyskin.

Vierailija
25/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä yrittää myydä minulle rikkinäistä, haisevaa, likaista lumppuaan - saa hän maksaa minulle siitä että roudan sen lähimpään roskikseen.

Täysin typerä kysymyskin.

Ei kai kun "asiantuntijakin" myy tuolla 30 e likaisia takkeja:

Vierailija
26/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla noita likaisia ja rikkinäisiä takkeja esim yli 30 e?

Ja nyppyyntyneitä vaatteita kuvien perusteella lähes kaikki.

Noihan ihan helvetillisessä rypyssäkin. Miten saa vaatteet tuollaiseen kuntoon?

Samaa katoin minäkin-miten joku myy silittämättömiä vaatteita.Onhan ne paljon myyvämmän näköisiäkin silitettynä.Itse en myy ryppyisiä koskaan enkä osta ryppyisiä.

Vierailija
27/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osta ryppyisiä, en likaisia, enkä reikäisiä. Jos joku nyt kierrättämällä antaa meidän lapsille, niin voin ottaa jos uskon saavani vaatteen 100 % kuntoon, eli siistiksi.

Vierailija
28/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku huono vitsi? No, kerran ostin kashmirneuleen, joka oli hieman ratkennut saumasta ja helposti korjattavissa. Maksoi kaksi euroa, joten hyvä kauppa oli. Mutta mitään tavallista trikoopaitaa tai muuta perusrutkua en todellakaan ottaisi edes ilmaiseksi, jos se on rikki. Mitään tahraista en ostaisi koskaan, vaikka olisi muuten täydellinen.

Tuollaiset menevät roskiin ja tukkivat säiliöt suotta ja lisäävät työmäärää turhaan. On ilkivaltaa viedä moisia ainakaan keräyksiin.

Vierailija
29/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle olen pikkuvikaisia verkkareita ja huppareita ulkovaatteiksi esim hiekkalaatikolle ostanut. En ole kovin tarkka siinä.

Kerran kyllä ärsytti kun ostin vähän hinnakkaamman talvihaalarin enkä sitten huomannut että siinä oli haaroissa ihme viiltoja, joista varmaan olisi lumikin mennyt sisään. En huomannut kirppiksellä, tämän jälkeen olen ollut tarkempi.

Vierailija
30/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle olen pikkuvikaisia verkkareita ja huppareita ulkovaatteiksi esim hiekkalaatikolle ostanut. En ole kovin tarkka siinä.

Kerran kyllä ärsytti kun ostin vähän hinnakkaamman talvihaalarin enkä sitten huomannut että siinä oli haaroissa ihme viiltoja, joista varmaan olisi lumikin mennyt sisään. En huomannut kirppiksellä, tämän jälkeen olen ollut tarkempi.

Lisään vielä että noista pikkuvikaisista en yli euroa maksa.

Vierailija
31/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie myyntiin tuollaisia käyttökelvottomia lumppuja! Ei kukaan halua niitä edes ilmaiseksi!

Vierailija
32/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä katoin tuon Operaatio myy rättimyyjän instaa, hän ostaa lapsille vain vaatteita joissa hyvä jälleenmyyntiarvo. Sitten hän myy tuollaisia ryppyisiä nyppyisiä vaatteita järjettömään hintaan.

Vierailija
33/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mennyt pieleen, jos aikuinen ihminen ei osaa pestä ja ommella? Häpeällistä. Jos meillä joku käyttökelpoinen vaate on menettänyt napin tai taskun sauma on purkautunut, korjaan ne parissa minuutissa. Samalla vaivalla pesen eteenpäin laitettavat vaatteet kuin muutkin pyykit. Ja jos haluan jostakin vaatteesta rahaakin, silitän sen myös. Perusasioita, jotka opetettiin jo lapsuudenkodissani.

Vierailija
34/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin pitkähihaisen 3 eurolla, vasta kotona huomasin että toisen käden sauma oli revennyt 10cm matkalta. Sain kyllä itse ommeltua sen mutta kyllä ärsytti ettei voitu edes lappuun kirjoittaa huom rikki.

Tuo instamyyjä on kyllä hinnoittelun jalon taidon ja myyvien kuvien ottamisen osannut. Not

Vierailija
35/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien H&M keräykseen, sinne saa laittaa rikkinäistä ja likaista vaatetta.

Ja sieltä ne menevät roskiin.

Kierrätyksen kautta, nämä siis kierrätetään täytemateriaaleiksi ym. Toisin kuin omaan roskalaatikkoon laittamalla. 

Vierailija
36/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mennyt pieleen, jos aikuinen ihminen ei osaa pestä ja ommella? Häpeällistä. Jos meillä joku käyttökelpoinen vaate on menettänyt napin tai taskun sauma on purkautunut, korjaan ne parissa minuutissa. Samalla vaivalla pesen eteenpäin laitettavat vaatteet kuin muutkin pyykit. Ja jos haluan jostakin vaatteesta rahaakin, silitän sen myös. Perusasioita, jotka opetettiin jo lapsuudenkodissani.

Sinähän voit sitten ostaa nämä rikkinäiset kirppisvaatteet ja pestä ja paikata :)

Vierailija
37/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ostin pitkähihaisen 3 eurolla, vasta kotona huomasin että toisen käden sauma oli revennyt 10cm matkalta. Sain kyllä itse ommeltua sen mutta kyllä ärsytti ettei voitu edes lappuun kirjoittaa huom rikki.

Tuo instamyyjä on kyllä hinnoittelun jalon taidon ja myyvien kuvien ottamisen osannut. Not

Sillä yli tonnin kameralla saa hyviä kuvia, näkyy kuinka huonosti pidettyjä nuo vaatteet.

Ihmisten pitäisi tosiaan ymmärtää että ei se arvo säily jos ei yhtään haluta, osata huoltaa niitä kalliita merkkivaatteita. Kukaan ei maksa tuollaisista sutuista mitään.

Jos on siisti ja hyvin korjattu ja kuvista näkee asian voin rikkinöisenkin ostaa, jos oikeasti arvotavaraa.

Vierailija
38/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kirpparipöytääni aina myös ilmaisten vaatteiden laatikon. Siihen pistän vaatteet, jotka ovat nyppyyntyneet tai joissa on läiskä, joka ei ole lähtenyt pesussa. Ne vaatteet ovat vielä ihan käyttökelpoisia mutta en toki niistä mitään hintaa ota, koska eivät ole uudenveroisia tai semmoisia hiukan käytettyjä.

Rikkinäiset laitan roskiin. Sellaisia en laita edes ilmaiskoppaan.

Vierailija
39/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi silittää? Eivät ihmiset ole niin tyhmiä, että ajattelisivat: "Noin ryppyistä vaatetta ei kannata ostaa, ei sitä saa silitysraudalla sileäksi." Kun vaatteen ostaja laittaa sen laukkuunsa ja vie kotiinsa, niin eihän se enää sen jälkeen ole sileä. Sitä paitsi ostaja todennäköisesti pesee vaatteen ennen käyttöä. Silittäminen on täysin turhaa vaivannäköä.

Vierailija
40/90 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai sauma tai nappi vielä onkin ihan helppoa ja huomaamatonta korjata. Vetoketju on jo kinkkisempi eikä onnistu kaikilta. Jos on reikä keskellä kuosia, ei tavallisesti kyllä saa huomaamattomasti korjattua, tai jos on jokin harsomainen juhlavaate.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän