Jos ei itse pysty lyhentämään pikavippejä, saako niihin harkinnanvraista tt-tukea?
Eikö jokaiselle tule jäädä vähintään se 500 euroa elämiseen kuussa maksettujen laskujen jälkeen?
Kommentit (24)
Ei saa. Miksi edes pitäisi ? Olet itse soppasi keittänyt. Kauha käteen vaan ihan suosiolla.
Ulosottoon kannattaa hakeutua, jos velkojen lyhentäminen ei onnistu.
Ainoa vaihtoehto on laittaa perse myyntiin ja halavalla!
Tottakai maksetaan. Ja jotta et joutuisi jatkossa ottamaan pikavippejä, niin tt-tukea maksetaan sinulle jatkossa korotettuna.
Ei saa. Ota yhteys alueesi velkaneuvontaan.
Ota yhteys velkaneuvontaan tai takuusäätiöön. Sieltä saat neuvoja, mitä kannattaa tehdä. Takuusäätiöllä o myös hyvät nettisivut.
Tyhmästä päästä kärsii myös lompakko.
Ei tietenkään saa, sillä toimeentulotukea saa vain välttämättömiin menoihin. Vain niiden välttämättömien menojen, kuten asumiskulujen, työmatkakulujen, lääkekulujen ym. laskut huomioidaan.
Kun pikavippi menee ulosottoon, se ulosotto katsotaan välttämättömäksi menoksi riippumatta siitä, mistä se on aiheutunut.
Ei edes siinä tapauksessa, että pikavippi olisi aikanaan otettu vaikka vuokran, veron tai sairaalalaskun maksuun. Olisi pitänyt hakea toimeentulotukea jo silloin, kun rahat ei ilman pikavippiä riittäneet tai jättää se alkuperäinen lasku maksamatta. Verot ja muut julkiset maksut vanhentuvat 5 vuodessa, joustoluotot eivät koskaan.
Tuilla ei makseta lainoja. Hakeudu velkaneuvontaan jossa voidaan opastaa mistä saat pienemmällä korolla uuden lainan jolla maksat pikavipit pois ja keskityt sitten maksamaan tätä yhtä lainaa pois.
En tiedä eikä kiinnosta. Sijoitan yksityislainohin, en ota niitä itse.
Joo, sossu on maksanut minulle kattohuoneiston, luksusveneen, kullatun wc-istuimen, ametistiuima-altaan ja muuta kivaa kun itseltäni loppui lyhennyksiin rahat kesken. Urheiluauton tilasin juuri, pitääkin muistaa skannata lasku sossulle.
Vierailija kirjoitti:
En halua ulosottoon.
ap
Maksat lainat, sitten kun saat röitä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ulosottoon.
ap
Kukapa haluaisi.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ulosottoon.
ap
No maksa sitten velkasi.
Et saa toimeentulotukea lainojesi lyhentämiseen.