Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääköhän täällä kukaan? (lento 1v kanssa)

Vierailija
19.12.2013 |

Oletko lentänyt kaksin alle 2v lapsen kanssa jolla ei ole omaa paikkaa?

Ei mahdu koppaan tai mikä kaukalo siellä nyt onkaan?

Miten syöminen on onnistunut kun sitä pöytää ei mahdu laskemaan alas koska lapsi istuu sylissä?

Matkassa on siis yksi aikuinen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarjotin mahtuu alas, vaikka lapsi sylissä jos ei itse ole isokokoinen, mutta mitään kuumaa kahvia tai teetä ei tietenkään voi ottaa. Lentoemänniltä voi pyytää apua ruoan avaamisen jne kanssa, ymmärtävät kyllä jos pieni sylilapsi matkassa. Jos ei ole kovin pitkä lento, ei alle 2-vuotiaalle tarvitse omaa istumapaikkaa varata. Toisaalta, jos koneessa on tilaa lentoemännät usein tarjoavat paikkaa lapselle vaikka lippua ei olisikaan varattu erikseen. Pidemmille lennoille kannattaa suosiolla varata oma paikka lapselle ja mielenkiintoista tekemistä lapselle! Jokin uusi, mielenkiintoinen lelu ja muutakin tekemistä.

Vierailija
2/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se syöminen oikein tahdo onnistuakaan. Meillä oli kaksi aikuista ja kaksi sylilasta. Tehtiin niin, että toinen otti ensin tarjottimen ja söi/jakoi lasten kanssa ja toisella oli molemmat sylissä. Sitten vaihdettiin toisinpäin. Lentoemot kiltisti kiikutti sen toisen tarjottimen myöhemmin ja otti edellisen pois. Yksin matkustaessa ei voi tehdä edes näin, joten joko jättää ateria väliin tai tunkea se lapsonen siihen viereen istumaan tai selän taakse seisomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaessa se ei käytännössä onnistu, ellei ole vapaata paikkaa vieressä, johon tarjottimen saisi. Joskus olen jättänyt aterian väliin ja joskus taas olen pyytänyt lentoemännältä ateriasta pelkän sämpylän, sen saa syötyä vauva sylissä.

Vierailija
4/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletinkin että ei onnistu :/ Matkatoimiston virkailija tuolla toisella palstalla sanoi, että kärsivällisyyttä vaan reissuun mukaan niin hyvin menee. En ymmärrä miten kärsivällisyys auttaa kamalaan nälkään :( Hitsi kun en tajunnut tuota ongelmaa kun suunnittelin ja varasin reissun. Lento on vielä pitkä niin ei sitä oikein syömättä jaksa :( ap

Vierailija
5/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:12"]

Oletinkin että ei onnistu :/ Matkatoimiston virkailija tuolla toisella palstalla sanoi, että kärsivällisyyttä vaan reissuun mukaan niin hyvin menee. En ymmärrä miten kärsivällisyys auttaa kamalaan nälkään :( Hitsi kun en tajunnut tuota ongelmaa kun suunnittelin ja varasin reissun. Lento on vielä pitkä niin ei sitä oikein syömättä jaksa :( ap

[/quote]

No etkö voi syödä ennen sitä lentoa ja sen jälkeen? Kuinka pitkä se lento oikein on, jos kuitenkin yksivuotias jaksaa sen ajan sylissä istua? Syömättä nyt kuitenkin jaksaa ongelmitta vuorokauden verran ja juominenhan tuossa kyllä onnistuu.

Vierailija
6/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina ostaa paikka lapsellekin.

Vierailija
7/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän ihmiset auttavat jos pyytää apua. Eli kysy jos viereisellä paikalla istuva voisi pitää lasta sillä aikaa kun sinä syöt.

Vierailija
8/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä mitään kahvia ainakaan uskalla juoda. Ja sitä tarjotinta ei mihinkään saa. Mutta pyydä ruuasta ne osat mitkä pystyt tenavan kanssa syömään! tai pyydä apua lapsen kanssa joltain vieressä istuvalta?

Vierailija
9/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ota mukaan vaikka Suklaata niin nälkä siirtyy ja jaksat perille asti.

2. Tai sitten muuta naposteltavaa vaikka porkkanoita joita lapsikin voi samalla natustella.

3. Pyydä niiltä lentoemänniltä apua, eli varmasti antavat sen sämpylän pelkästään jos haluat.

4. Älä heittäydy marttyyriksi vaan kyllä sitä nyt vaikka 12 tuntia voi olla syömättä jos tarve vaatii (oothan sä yölläkin nukkuessa ilman ruokaa)

5. Syö hyvin ennen koneeseen menoa

6. tai viimeinen vaihtoehto on että varaat sille lapselle oman paikan :)

Vierailija
10/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep lentomatkat on tuskaa vuodenvanhan kanssa jota ei vielä saa houkuteltua tekemään jotain piirtelyä tai katsomaan lennon leffaa. vekara potkii vääntyilee ja vihdoin hikisenä ehkä suostuu nukkumaan hetken. itse tuskin saa mitään syötyä, ehkä jotain lapselle syötettyä (omasta annoksestaan siis koska omat eväät on siellä penkin alla jumissa) ja kanssamatkustajilla ei aina ole pitkä pinna..

mutta se on vaan matka ja on sitten ohi!

Vierailija
11/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi mieleenkään vaivata kanssamatkustajia kun olen päättänyt tuohon lento"helvettiin" lähteä. Olin mielestäni valmistautunut reissuun hyvin mutta tuo tarjotin unohtui suunnitelmista. Lento on Phukettiin.

Täytyy juu syödä sämpylää ja muuta turvallista ja helppoa :) ap

Vierailija
12/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota omia eväitä mukaan lennolle, sellaisia helpommin syötäviä. Yksi mahdollisuus on sekin, että lapsi voi sinun ruokailusi ajan istua vaikka siinä jalkatilassa tai muualla missä on tilaa, jos koneessa ei ole tyhjiä paikkoja että voisitte vaihtaa. Usein lentoemot siirtävät jopa kahden vanhemman kanssa matkustavan lapsen vierestä matkustajan pois, jos vain on tyhjä paikka jossakin muualla koneessa. Lentokoneissa muutenkin ihmiset auttavat herkemmin tuntemattomia kuin muualla, jopa pyytämättä.

Vierailija
13/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen varaamaan lapselle oman paikan, jos siis osaa jo istua hyvin. Silloin on kaikki helpompaa ja voit myös syödä.

Vierailija
14/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa asioissa voi säästää mutta ei tässä.

Eli ehdottomasti PITKÄLLÄ LENNOLLA oma paikka lapselle.

Siis ihan helvettiä istua 12h se lapsi sylissä vaikka olisi kuinka rauhallinen tapaus.

Varsinkin jos se kone sattuu olemaan täynnä niin on ahdasta muutenkin.

Kiva sille joka istuu ap vieressä kun voin vain kuvitella kuinka se muksu vääntää ja kääntää siinä sylissä ja marisee kun on kuuma ja ahdasta.

Vierailija
15/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lentänyt Bangkokiin puolitoista vuotias lapsi sylissä joka kärsi eroahdistuksesta eikä kelpuuttanut sylikavereiksi muita meidän kanssa matkustaneita aikuisia. AIka tuskanen lentohan se oli, lapsi nukkui silloin kun mun olis pitänyt syödä tms. ja kun mä halusin nukkua ja väsytti niin se kekkaloi hereillä.. Mutta Hermot ei menneet kertaakaan, laskin vaan tunteja koska tää tuska on ohi ja olihan se sitten :) ja määränpää palkitsi.. Mutta kotimatka vasta tuskaa olikin kun oli päivälento ja lapsi nukkui koko reissun aikana puoli tuntia päikkäreitä eikä suostunut muuten nukahtamaan... Oman paikan olisin sille maksanut jos en olisi ollut niin pihi kuin olin.. Mutta kuten sanottu. Se on vain se 10 tuntia ja sitten se on ohi.

Vierailija
16/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä Euroopan-lennolla ainakaan mitään ongelmaa ollut. Lapsi mahtui hyvin syliin (vuosi ja 9 kk oli silloin) ja pöytä alas. Siihen sitten ruoat ja syötiin yhdessä mitä syötiin. Join myös kahvin, täysin ongelmitta. 

Vierailija
17/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistoidea matkatoimistoilta tai lentoyhtiöiltä myydä 1 paikka aikuiselle ja lapselle. Siitä riemusta pääsee nauttimaan vieruskaveri ja mahdollisesti muutkin. Onhan se syli turvallinen paikka pienelle, mutta pieni kaipaa myös aktiviteettia ja aikuisenkaan verenkierto ei taida nauttia tilanteesta, jossa jalkojen päällä on jatkuva kuorma.

Vierailija
18/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan käydä tuuri ja saat paikan, jossa on vauvakoppa. Helpottaa kummasti. Ja hoikan vauvan kanssa voi pöydän avata, jos vaikka levität jalkoja ja lapsi istuu reisiesi välissä. Mitää kuumia juomia, jos juomia ollenkaan en ottaisi, vettä vain pullossa. Itselle varmuuden vuoksi mukaan jotain pähkinä-rusinasekoitusta tms, jos käy niin, ettei sitä koneessa tarjottavaa ruokaa voikaan syödä. Lapselle mukaan lapsen ruoat, vaikka oletettavasti siitä koneen tarjonnastakin voi jotain syödä.

Vierailija
19/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:31"]

Eipä tulisi mieleenkään vaivata kanssamatkustajia kun olen päättänyt tuohon lento"helvettiin" lähteä. Olin mielestäni valmistautunut reissuun hyvin mutta tuo tarjotin unohtui suunnitelmista. Lento on Phukettiin.

Täytyy juu syödä sämpylää ja muuta turvallista ja helppoa :) ap

[/quote] Harjoittele lentoa kotona, istu 12 tuntia keittionpoydan aaressa lapsi sylissa.

Vierailija
20/20 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt kaverini kanssa pitköhkön lennon niin, että molemmilla oli sylissä lapsi. Olimme suunnitelleet auttavamme toisiamme, mutta kentällä selvisi, että kahta sylissä matkustavaa lasta ei sijoiteta vierekkäin. Hyvi meni siitä huolimatta. Vieruskaverit tarjosivat apua mennen tullen. Jätin 8 kk vanhan lapseni paikalleni istumaan vieruskaverin seuraan, kun menin vessaan. Ruokailu meni ihan ok, kun lapsi sai omaa syötävää käteen ja söin itse yhdellä kädellä tosi nopeasti. Lentokoneannokset on niin pieniä, että ruoka on nopeasti syöty. Kunhan sen antaa jäähtyä hyvin. Pyydä lentoemäntää avaamaan ruoka sinulle valmiiksi.