Muita, jotka eivät koskaan ole saaneet ttt:ta, työttömyyskorvauksia tai muita köyhien tukia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole köyhä, vaikka saankin ansiosidonnaista päivärahaa. Tyhmähän mä olisin, jos kieltäytyisin tuesta, johon minulla on oikeus.
Sekä velvollisuus.
Verottaja laittaa arvioverotuksen mikäli ei tuloja ollenkaan koko vuodelta. Arvioi että olet pimeästi tienannut koko vuoden ellet pysty näyttämään tulleesi toimeen vaimon palkalla tai isin lompakolla.
Hä? Mitä hemmettii sä selität? Miksi verottaja laittaisi mulle arvioverotuksen, kun mä saan ansiosidonnaista työttymyyspäivärahaa?
Vain äitiys/vanhempainrahaa ja lapsilisää. En tosin tiedä mitä merkitystä tällä nyt on, työttömyysjaksot ovat nykyään ihan arkipäivää vaikka olisi millainen ihminen.
Minä tein opiskeluaikana 3-vuorotyötä alalla, joka mielletään usein ns. paskatyöksi. Ei ollut kivaa mutta sain ainakin vähän lisätuloja. Valmistuin suoraan 2008 lamaan yliopistolta ja minulla oli kolme vaihtoehtoa: tehdä matalapalkka-alan töitä kotikaupungissani, jäädä työttömäksi tai etsiä muualta jotenkin omaan alaan liittyviä töitä. Tein r-kiskalla kahdessa vuorossa töitä ja samaan aikaan hain eri puolille Suomea kaikkiin mahdollisiin oman alan töihin. Lopulta onnistui ja sittemmin pääsin työuran alkuun. Monet ihmettelivät, miksi en nosta työttömyystukea ja odota lama-ajan loppumista. Olen iloinen, etten tehnyt niin, koska nyt voin olla hyvillä mielin siitä, etten ole koskaan tarvinut toimeentulotukea tai työmarkkinatukea vaan aina olen elättänyt itse itseni. Lisäksi jos olisin jäänyt valmistumisen jälkeen työttömäksi, olisi se taatusti vaikuttanut ratkaisevan heikentävästi omaan urakehitykseeni ja varmasti myös mielenterveyteeni.
Olen tehnyt duunia koko ikäni, mutta tukia joudun ottamaan vastaan, koska työantajan myöntävä palkka on niin alhainen etten saa maksettua edes halvinta vuokrakämppää.
Kyseessä on kutsumustyö ja palkka on ihan vähän päälle 8e tunti.
Autan vammaisiaa ja vanhuksia. Olen henkilökohtianen avustaja.
Meillä on palkkataso vedetty niin alhaiseksi että ihmisten on pakko saada tukia päälle että pärjäävät työllään.
Sitten tuli vielä tämä paikallinen sopimus. Saa nähdä mihin tämä vie. Todennäköisesti sitten kaikki hyvätuloisetkin saa tukia, kun palkkoja lasketaan entistä alemmas myös paremmissa hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt duunia koko ikäni, mutta tukia joudun ottamaan vastaan, koska työantajan myöntävä palkka on niin alhainen etten saa maksettua edes halvinta vuokrakämppää.
Kyseessä on kutsumustyö ja palkka on ihan vähän päälle 8e tunti.
Autan vammaisiaa ja vanhuksia. Olen henkilökohtianen avustaja.
Meillä on palkkataso vedetty niin alhaiseksi että ihmisten on pakko saada tukia päälle että pärjäävät työllään.
Sitten tuli vielä tämä paikallinen sopimus. Saa nähdä mihin tämä vie. Todennäköisesti sitten kaikki hyvätuloisetkin saa tukia, kun palkkoja lasketaan entistä alemmas myös paremmissa hommissa.
Paikallinen sopiminen suosii hyvävelipiirejä ja kaveripiirejä. Ei mitenkään toivottavaa tuolla8nen paikallinen sopiminen ilman kunnon alarajoja. Laki ei tarpeeksi kattava suojaamaan työntekijää, tarvitaan myös tessien määrittämät lisäehdot esim. palkkojen suhteen.
Työttömyyskorvauksia saavat kaikki työttömät, myös rikkaat. Esim. hyväpalkkaisessa työssä ollut isäni. Itsellänikin on säästöjä mutta saan tietysti peruspäivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole köyhä, vaikka saankin ansiosidonnaista päivärahaa. Tyhmähän mä olisin, jos kieltäytyisin tuesta, johon minulla on oikeus.
Sekä velvollisuus.
Verottaja laittaa arvioverotuksen mikäli ei tuloja ollenkaan koko vuodelta. Arvioi että olet pimeästi tienannut koko vuoden ellet pysty näyttämään tulleesi toimeen vaimon palkalla tai isin lompakolla.Hä? Mitä hemmettii sä selität? Miksi verottaja laittaisi mulle arvioverotuksen, kun mä saan ansiosidonnaista työttymyyspäivärahaa?
Kirjoitinko huonosti?
Jos sinulla ei ole koko vuonna mitään tuloja, ei ansiosidonnaista tai tai mitään tuloja niin verottaja arvioi määrän jonka olet elämiseen tarvinnut ja määrää arvio verotuksen.
Tai teet selvityksen kenen tuloilla olet elänyt. Tai miten.
En sitten vuoden 1998.
Työttömyyskorvaus ei varsinaisesti ole köyhille, vaan työtä ilman jääneille ;)
90-luvun laman jälkimainigesissa ei löytynyt kesätöitä, pari kesää meni toimeentulotuella. Nyt olen ylimmässä tulodesiilissä.
Mun mies ei ole koskaan hakenut toimeentulotukea, mutta työttömyyskorvauksiin on aina välillä ollut oikeutettu.