Muita, jotka eivät koskaan ole saaneet ttt:ta, työttömyyskorvauksia tai muita köyhien tukia?
Kommentit (29)
Minä olen saanut lyhyen ajan (alle kk) olisiko ollut sairauspäivärahaa tms. pitkittyneiden selkäoireiden vuoksi, lisäksi joskus kauan sitten muutaman kuukauden osa-aikuisuuden rinnalla jotain rahaa (en muista mitä nimeä siitä käytettiin silloin) niiltä päiviltä kun töitä ei ollut ja ennenkuin töitä sitten alkoikin olla joka päivä.
En saa enkä saisi, kun on pikkuisen omaisuutta. Siis sossun tukia enkä asumistukea.
Eipä kannattaisi kauheesti arvostella jos joudut itse samaan tilanteeseen. Köyhä
on paljonkin kultalusikka suussa syntyneitä jotka ei edes vaivaudu hakemaan tukia opiskellessaan kun rahahanat on aina auki muutenkin.
Harmittaa kanssa että olen jäänyt valtion kullasta paitsi. Opiskelijatukea tosin sain, en kyllä enää muista mihin rahat sijoitin.
Sossuun ei ole ollut asiaa, mutta ansiosidonnaista olen saanut. Se onkin aika mukava summa palkallani.
Vierailija kirjoitti:
on paljonkin kultalusikka suussa syntyneitä jotka ei edes vaivaudu hakemaan tukia opiskellessaan kun rahahanat on aina auki muutenkin.
Jep. Sekö heistä tekee parempia että ovat syntyneet rikkaaseen perheeseen?
Apn ylimielisyys ei ole mitään muuta kuin pienisieluisuutta ja tietämättömyyttä.
Työttömyystuet ei tule sossusta, eikä asumistuki, ei nykyään myöskään ttt-tuki.
Aikamoinen aloitus.
Ap on onnekas. Ei ole kokenut työttömyyttä. Tai jos onkin niin joku perheen jäsen tai perityt sijoitukset ovat pitäneet hengissä.
Älä tule arvostelemaan elämää mistä et mitään tiedä. Kaikki työttömyys ei ole itse hankittua.
En mä ole köyhä, vaikka saankin ansiosidonnaista päivärahaa. Tyhmähän mä olisin, jos kieltäytyisin tuesta, johon minulla on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
En mä ole köyhä, vaikka saankin ansiosidonnaista päivärahaa. Tyhmähän mä olisin, jos kieltäytyisin tuesta, johon minulla on oikeus.
Sekä velvollisuus.
Verottaja laittaa arvioverotuksen mikäli ei tuloja ollenkaan koko vuodelta. Arvioi että olet pimeästi tienannut koko vuoden ellet pysty näyttämään tulleesi toimeen vaimon palkalla tai isin lompakolla.
En ole koskaan noita käyttänyt, vaikka olen jo viisikymppinen, mutta monia muita yhteiskunnan tukia ja etuuksia moninkertaisesti, koska olen hyväosainen ja minulla on riittävästi ostovoimaa, josta vain köyhät uneksivat. Ja tästä kannan ajoittain jopa syyllisyyttä, kun ap. kaltaiset saattavat jopa sovittaa sädekehää pääni päälle ja syyllistää ja haukkua "köyhiä", kun ei ole uskallusta ja rohkeutta käydä meikäläisen kimppuun.
Meillä käy siivooja, jonka palkan vähennän verotuksessa kotitalousvähennyksenä, samoin käytän yksityisiä lääkäri, hammaslääkäri, suuhygieniapalveluita, fysiaterapia, josta saan osa korvauksen Kelalta, samoin käytän työterv.hoitoa, jonka piikkiin voin laittaa silmälasit ja Kela maksaa työnantajalle. Maksan vain verotusarvon työsuhde asunnosta, lounasedusta ja puhelimesta, liikunta ja kulttuuriseteleistä. Verotoksessa hyödynnän myös vapaaeht. eläkemaksut, kun jään eläkkeelle aikaisemmin eli 62v. Samoin valtio tukee runsaskätisesti harrastuksiani esim. musiikki, taide jne. joku oopperalippu maksaa esim. 300€, kun todelliset kulut sille yli tonnin ja valtio maksaa erotuksen. Samoin valtio avustaa yksityistietä, samoin avustukset kiinteistöihin ja sijloitusasuntoihin esim. viimeiksi taloyhtiön hissiremontti, jolloin sijoituksen arvo nousee entisestään. Tässä muutama mainitakseni.
Eikä kukaan syyllistä, ei edes ap.llä ole pahaa sanaa sanottavana, kun "köyhä" kadehtii ja syyllistää toista köyhää, jotta saa pisaran itselleen mielihyvää, jostakin toimeentulotuesta, joka on vain muutaman satasen kuukaudessa ja jos sillä joku pystyy vielä elämää, hänellä täytyy olla erityistä taitoa ja osaamista, jota hyväosaiset ei voi edes ostaa rahalla, vaan se on paljon enemmän.
Ja en pidä itseäni erityisenä tai hyvänä, vaan minulla on ollut elämässä hyvä tuuri ja paljon onnea mukana, eikä se ole ansiotani, mutta varsin hyvin tiedostan, kuka tahansa voi pudota köyhyysloukkuun ja tarvita tukia, myös se hyväosainen esim. 90-luvulla moni miljönääri menetti kaiken, yhdessä yössä, kun pörssikurssit ja kiintöistöjen arvot romahti maailman laajuisesti ja sai kenkää töistä, kun tuli konkurssi.
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella mies maksajana.
Näin oli sotien jälkeen, kun naiselle ei katsottu mm kuuluvan eläkettä kuin puolet miehen eläkkeestä, tai työstä maksettiin puolet siitä, minkä mies sai. Katsottiin, että mies elättää. Tänä päivänä asiat ovat toisin ystäväiseni.
Ööhh palstalla ei oo köyhiä! Jo pitkään näyttänyt siltä että että täällä on vain korkeastikoulutettuja, hyväosaisia. Monet täällä saa 4000 palkat.
On meitä muitakin, emme vain pidä itsestämme meteliä.