Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-kaupoilla huijatuksi tuleminen?

Vierailija
04.10.2020 |

Onko miten yleistä? Kuinka nopeasti rikosilmoituksen voi tehdä? Kuinka pitkään kuuluu odottaa vastausta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kuinka yleistä on mutta sen tiedän että rikosilmoitus on yhtä tyhjän kanssa. Itse olen tullut huijatuksi Huutonetissä ja siellä ylläpito puuttui huijarin toimintaan sulkemalla tunnuksen. Hetkessä oli kuitenkin uusi tunnus tehtynä ja homma jatkui.

En ostaisi mitään kovin kallista näkemättä ja myydessä maksu ennen kuin luovutan tavaran.

Vierailija
2/3 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Siihen puututaan kyllä kun niitä ilmoituksia samasta myyjästä alkaa kertyä useita. Kannattaa myös lähettää myyjälle ilmoitus että on tehnyt ilmoituksen, ja vielä kuva siitä toditukseksi. Itse sain nopeasti maksamani rahat (ilmeisen olemattomasta tuotteesta) taksisin tilille kun tein näin. No.. ei se sitä ilmoitusta silti poistanut jos myyjä niin luuli. Jos vielä yrittää muita huijata, niin onpahan siellä ainakin se mun tekemä ilmoitus jo valmiina ”pohjalla”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin huijatuksi, tein rikosilmoituksen, poliisi soitti 3kk päästä ja suoritti puhelinkuulustelun. Rikosilmoitus on menossa syyttäjälle, mutta lopputulemaa en vielä tiedä.

Kannattaa aina tehdä rikosilmoitus rikoksista, jotta tilastot pysyvät totuuden mukaisina ja rikoksen tekijä saattaa jopa jäädä joskus kiinnikin. Ylläpidolle ensimmäiseksi ilmoitus aina asiasta, he tekevät yhteistyötä parhaansa mukaan poliisin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi