Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko tunnistanut itseäsi täältä

Vierailija
18.12.2013 |

Oletko siis tunnistanut itseäsi täältä muiden puheiden perusteella?

Siis jos täällä on joku vaikka kertonut naapurista jolla kaksoset Jadella Jenisa ja Jeanne Jennina tms. muita keskusteluissa kerrottuja. Tai tämä facebook status-keskustelu, joissa jotkut kertoo tarkasti muiden päivityksiä, oletko tunnistanut sieltä oman päivityksen?

Mulla on vaan usein tullut mieleen, kun joku kauhistelee jotain kuulemaansa nimeä tai asiaa ja kertoo siitä yksityiskohtaisesti täällä, että toivottavasti ei asiasta loukkaantua käy palstalla.... :-D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tunnistanut itseni. Kerroin luottamuksellisesti ystävälleni yhden asian, ja jo samana päivänä ilmestyi aloitus, jossa kauhisteltiin ystävän tilannetta. Kyseessä siis todella erikoinen tapahtuma, täysin tunnistettavasti kirjoitettu (ei ollut vaivautunut edes muuttamaan yksityiskohtia) ja ihan selvää, että kyseinen ystävä oli sen aloituksen kirjoittanut. Ainoa ero oli siinä, että kasvotusten hän oli tosi ymmärtäväinen ja empaattinen, tänne kirjoitetussa viestissä taas ei... Se ystävyys loppui siihen, syytä en kertonut.

Vierailija
2/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:36"]Olen kerran tunnistanut itseni. Kerroin luottamuksellisesti ystävälleni yhden asian, ja jo samana päivänä ilmestyi aloitus, jossa kauhisteltiin ystävän tilannetta. Kyseessä siis todella erikoinen tapahtuma, täysin tunnistettavasti kirjoitettu (ei ollut vaivautunut edes muuttamaan yksityiskohtia) ja ihan selvää, että kyseinen ystävä oli sen aloituksen kirjoittanut. Ainoa ero oli siinä, että kasvotusten hän oli tosi ymmärtäväinen ja empaattinen, tänne kirjoitetussa viestissä taas ei... Se ystävyys loppui siihen, syytä en kertonut.

[/quote]

:-( inhottavaa kaksinaamaisuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri tunnisti ja minä hänet. Kerroin yhdestä työjutusta, joka oli sen verran spesifinen, että tunnisti, ja tuli kiukkuinen tunnistettava one-liner vastaukseksi. No, uunoa suunnittelua saa kutsua uunoksi, ja niin olin tehnyt töissäkin. Minulla on alan koulutus, hänellä ei. Ja hän ei juuri koskaan asiantuntijaa (= minua) uskonut.

Vierailija
4/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen tunnistanut itseni. Siitä pitkästä ketjusta kolmisen vuotta sitten, jossa kerrottiin mitä ajattelematonta vieraat ovat tehneet/sanoneet käydessään kylässä. Luin yhtä viestiä muiden joukossa, kun yhtäkkiä rupesi kuulostamaan tutulta. Luin koko viestin pariin kertaan ja tajusin, että siinä ihan oikeasti kerrottiin musta.

Samantyylinen juttu kuin kakkosella, eli siinä tilanteessa kyseinen henkilö ei kommentoinut käytöstäni mitenkään, myötäili jopa ja sitten olikin oikeasti todella luokkaantunut ja aivan eri mieltä. Tuntui pahalta lukea pari vuotta kyseisen vierailun jälkeen mitä mieltä oikeasti oltiin. Varsinkin, kun kyseisestä asiasta oltiin yritetty sen tyypin kanssa puhua. (Siis että varon itse sanomisiani ja hän sanoo, jos luokkaan ajattelemattomuudellani.)

Ei olla oltu muutamaan vuoteen tekemisissä, joten en ole tästä tunnistamisestä hänelle kertonut. Niin ja silloin kun oltiin tekemisissä, kumpikaan meistä ei käyttänyt tätä palstaa. Joten se, että ylipäätään päädyin tälle palstalle ja satuin löytämään sen tekstin, on aikamoinen sattuma. Kyseinen viestiketju oli vielä pari vuotta vanha, kun luin sitä.

Vierailija
5/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:56"]Mäkin olen tunnistanut itseni. Siitä pitkästä ketjusta kolmisen vuotta sitten, jossa kerrottiin mitä ajattelematonta vieraat ovat tehneet/sanoneet käydessään kylässä. Luin yhtä viestiä muiden joukossa, kun yhtäkkiä rupesi kuulostamaan tutulta. Luin koko viestin pariin kertaan ja tajusin, että siinä ihan oikeasti kerrottiin musta.

Samantyylinen juttu kuin kakkosella, eli siinä tilanteessa kyseinen henkilö ei kommentoinut käytöstäni mitenkään, myötäili jopa ja sitten olikin oikeasti todella luokkaantunut ja aivan eri mieltä. Tuntui pahalta lukea pari vuotta kyseisen vierailun jälkeen mitä mieltä oikeasti oltiin. Varsinkin, kun kyseisestä asiasta oltiin yritetty sen tyypin kanssa puhua. (Siis että varon itse sanomisiani ja hän sanoo, jos luokkaan ajattelemattomuudellani.)

Ei olla oltu muutamaan vuoteen tekemisissä, joten en ole tästä tunnistamisestä hänelle kertonut. Niin ja silloin kun oltiin tekemisissä, kumpikaan meistä ei käyttänyt tätä palstaa. Joten se, että ylipäätään päädyin tälle palstalle ja satuin löytämään sen tekstin, on aikamoinen sattuma. Kyseinen viestiketju oli vielä pari vuotta vanha, kun luin sitä.

[/quote]

Olipa sattuma! :O Kaikkea sitä sattuukin..

Vierailija
6/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:36"]

Olen kerran tunnistanut itseni. Kerroin luottamuksellisesti ystävälleni yhden asian, ja jo samana päivänä ilmestyi aloitus, jossa kauhisteltiin ystävän tilannetta. Kyseessä siis todella erikoinen tapahtuma, täysin tunnistettavasti kirjoitettu (ei ollut vaivautunut edes muuttamaan yksityiskohtia) ja ihan selvää, että kyseinen ystävä oli sen aloituksen kirjoittanut. Ainoa ero oli siinä, että kasvotusten hän oli tosi ymmärtäväinen ja empaattinen, tänne kirjoitetussa viestissä taas ei... Se ystävyys loppui siihen, syytä en kertonut.

[/quote]

Tuliko mieleesi, että tapahtumia oli ehkä kuitenkin muutettu, ja niiden muutosten ansiosta kertomus näytti olevan täsmälleen yhtenevä sinun tilanteesi kanssa?

Itse käsittelin kerran hyvin arkaluontoista aihetta täällä, sieltä täältä tarinan yksityiskohtia muunnellen, ja sain vihaisen kommentin joltakulta, jonka mielestä tekstini oli kirjoitettu hänestä. Oli kuulemma tunnistanut itsensä, kun oli viimeistä yksityiskohtaa myöten yhtenevä kertomus.. Tämä henkilö ei edes ymmärtänyt rauhoittua, kun kerroin muutelleeni useita yksityiskohtia ja että tästä syystä kysymys ei voinut olla ainakaan hänestä.

Olet siis mahdollisesti syyttä katkaissut ystävyyssuhteen ymmärtäväiseen ja empaattiseen läheiseesi, etkä edes kertonut hänelle syytä siihen!

Vierailija
7/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:36"]

[/quote]

Tuliko mieleesi, että tapahtumia oli ehkä kuitenkin muutettu, ja niiden muutosten ansiosta kertomus näytti olevan täsmälleen yhtenevä sinun tilanteesi kanssa?

Itse käsittelin kerran hyvin arkaluontoista aihetta täällä, sieltä täältä tarinan yksityiskohtia muunnellen, ja sain vihaisen kommentin joltakulta, jonka mielestä tekstini oli kirjoitettu hänestä. Oli kuulemma tunnistanut itsensä, kun oli viimeistä yksityiskohtaa myöten yhtenevä kertomus.. Tämä henkilö ei edes ymmärtänyt rauhoittua, kun kerroin muutelleeni useita yksityiskohtia ja että tästä syystä kysymys ei voinut olla ainakaan hänestä.

Olet siis mahdollisesti syyttä katkaissut ystävyyssuhteen ymmärtäväiseen ja empaattiseen läheiseesi, etkä edes kertonut hänelle syytä siihen!

[/quote]

Kyllä tuli mieleen. Mutta ajoitus ja kyseisen todella epätavallisen tilanteen kuvaus meni niin yksi yhteen, että se ei voinut olla sattumaa. Olen palstaillut vuosia, enkä koskaan muulloin ole huomannut, että täällä olisi käsitelty lähellekään samanlaista asiaa.