Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison alkoholinkäyttö

Vierailija
03.10.2020 |

Puoliso on alkanut juoda viikoittain kuulemma rentoutuakseen viikonloppuisin työviikon jälkeen. Olen puhunut hänelle, etten pidä siitä, että meillä juodaan joka viikonloppu ja hän tietää isänu olleen alkoholisti. Tästä huolimatta tuo perjantaina kaupasta kotiin sixpackin ja vetelee sen illalla.

Hänellä on mielenterveysongelmia. Lisäksi kun juo rentoutuakseen pelkään, että hänellä on siitä ongelma pian (ellei jo ole). Alkoholi kiristää välejämme.

Hän ei piittaa mielipiteestäni eikä ilmeisesti halua keksiä muita keinoja rentoutumiseen. Miten toimisitte? Olenko turhaan huolissani?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi liittoa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei piittaa mielipiteistäni, ja haluaa käyttää säännöllisesti päihteitä.

Vierailija
2/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on kuusi annosta viikossa. Älä anna sen kiristää välejänne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on kuusi annosta viikossa. Älä anna sen kiristää välejänne. 

Kyse ei ole annosten määrästä, vaan siitä, että hänellä tuntuu olevan tarve saada alkoholia joka viikonloppu. Itse alkoholistin lapsena en halua, että mahdolliset lapset saavat tulevaisuudessa tuollaisen esimerkin. Tiedän, että mieheni on oppinut tuon kotoa, enkä halua lastemme oppivan samaa.

Lisäksi häiritsee, ettei mielipiteeni tunnu kiinnostavan. Mikäli toisen ihmisen kanssa on avoliitossa, luulisi toisen osapuolen olevan tärkeä.

Selvennän vielä, etten oleta miehellä olevan velvollisuutta muuttua. Toinen vaihtoehto on toki ero.

Ap

Vierailija
4/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin miehen kanssa jolla alkoholiongelma.

Kävi toki töissä mutta viikonloppuna piti juoda. Joka viikonloppu. Joskus saattoi harvoin olla viikonlopun juomatta esim. mökillä käyntinsä jälkeen. No, siellähän oli tietysti tintattu päiväkausia joten suureellisesti mainostaen vietti sitten jonkun harvan viikonlopun ilman viinaa.

Normisti saattoi kiskaista 6-packin ja siihen vielä viinipullo päälle. Jos ehti niin vielä kaupasta lisää ennen klo 21.

Pahinta kuitenkin oli se persoonan muutos..

Selvänä oli mitä ihanin mutta kännissä vittumainen ja ilkeä. Haukkui minua ja kun lopulta haukkuminen alkoi kohdistua myös poikaani lopetin seurustelun.

Isäni oli myös alkoholisti joten päätin että alkoholistiperheessä tai alkoholistin lähipiirissä ei oman lapseni tarvitse kasvaa.

Vierailija
5/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin miehen kanssa jolla alkoholiongelma.

Kävi toki töissä mutta viikonloppuna piti juoda. Joka viikonloppu. Joskus saattoi harvoin olla viikonlopun juomatta esim. mökillä käyntinsä jälkeen. No, siellähän oli tietysti tintattu päiväkausia joten suureellisesti mainostaen vietti sitten jonkun harvan viikonlopun ilman viinaa.

Normisti saattoi kiskaista 6-packin ja siihen vielä viinipullo päälle. Jos ehti niin vielä kaupasta lisää ennen klo 21.

Pahinta kuitenkin oli se persoonan muutos..

Selvänä oli mitä ihanin mutta kännissä vittumainen ja ilkeä. Haukkui minua ja kun lopulta haukkuminen alkoi kohdistua myös poikaani lopetin seurustelun.

Isäni oli myös alkoholisti joten päätin että alkoholistiperheessä tai alkoholistin lähipiirissä ei oman lapseni tarvitse kasvaa.

Ymmärrän!

Mieheni ei ole ikinä kunnon kännissä, enintään pienessä pöhnässä. Ei ole ilkeä ikinä, mutta kyllähän tuo välinpitämättömyys tuntuu pahalta.

Isäni oli alkoholisti ja se kyllä pahenee huomaamattomasti, mutta nopeasti. Ja alkoholismistahan ei parane, ellei itsellä ole motivaatiota, kaikki muu jää toiseksi..

Aloittaja

Vierailija
6/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eipä ne 6 pientä olutta kovin isoa känniä saa aikaan. Varsinkaan jos ne tissuttelee pitkin iltaa.

Mutta sellaisesta pikku tissuttelusta lähti sukulaisenikin alkoholismi (nainen). Meni työpaikka, mies otti eron, vei lapset. Sukulaisnainen jatkoi ryyppäämistä, meni vuokrakämppä alta, joutui katkolle. Ryyppääminen jatkui..

En sano että kaikille käy noin.

Pakeneeko miehesi kenties mielenterveysongelmiaan alkoholiin?

Vierailija
7/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, eipä ne 6 pientä olutta kovin isoa känniä saa aikaan. Varsinkaan jos ne tissuttelee pitkin iltaa.

Mutta sellaisesta pikku tissuttelusta lähti sukulaisenikin alkoholismi (nainen). Meni työpaikka, mies otti eron, vei lapset. Sukulaisnainen jatkoi ryyppäämistä, meni vuokrakämppä alta, joutui katkolle. Ryyppääminen jatkui..

En sano että kaikille käy noin.

Pakeneeko miehesi kenties mielenterveysongelmiaan alkoholiin?

Isällenikin kävi noin. Joi rahat, jolloin tarvitsi yhä enemmän alkoholia. Mukaan tuli myös mm. seksiriippuvuus. Sitä tässä pelkäänkin. On niin raskasta nähdä rakkaan ihmisen pilaavan elämänsä.

Mietin samaa, että onko mielenterveysongelmat syynä. On kova stressaamaan. On menossa lääkäriin mt-ongelmiin käyttämänsä lääkityksen takia. Aion pyytää ottamaan juomisensa puheeksi. Tosin, eipä siitä paljon hyötyä ole varmaan..

Ap

Vierailija
8/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap perseeestä! Alkoholi on hyväksi.

Vierailija
9/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka kauan tuo on jatkunut ja on vielä jatkumassa. Paljon riippuu myös siitä muuttuuko mies luonteeltaan jotenkin huonompaan suuntaan. Eihän alkoholi nyt automaattisesti ole pahasta kunhan se ei ala hallitsemaan ihmistä.

Itsellä on henkisesti melko kuormittava työ. Ongelmani on ollut se, että työ pyörii tiukkoina hetkinä 24/7 mielessä. Tämä saattaa kestää useita kuukausia kerrallaan. Vuosia sitten huomasin näissä tilanteissa alkoholin rentouttavan vaikutuksen. Puoli pulloa tai pullo viiniä tai muutama olut kummasti rentoutti mieltä ja sai kaikki huolet ja murheet pois mielestä. Vaimonikin mukaan muutuin huomattavasti parempaan suuntaan aina kun otin alkoholia. Itsellä se kyllä pysyi hallussa koko ajan enkä itseäni humalaan koskaan juonut. Itse olen alkoholia nauttineena erittäin rento ja mukava tyyppi.

Eli en lähtisi heti tuomitsemaan tietämättä kaikkia yksityiskohtia. Vaikka on alkoholistiperheestä niin en lähtisi alkoholia demonisoimaan. Traumat on toki ymärrettävät.

Vierailija
10/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka kauan tuo on jatkunut ja on vielä jatkumassa. Paljon riippuu myös siitä muuttuuko mies luonteeltaan jotenkin huonompaan suuntaan. Eihän alkoholi nyt automaattisesti ole pahasta kunhan se ei ala hallitsemaan ihmistä.

Itsellä on henkisesti melko kuormittava työ. Ongelmani on ollut se, että työ pyörii tiukkoina hetkinä 24/7 mielessä. Tämä saattaa kestää useita kuukausia kerrallaan. Vuosia sitten huomasin näissä tilanteissa alkoholin rentouttavan vaikutuksen. Puoli pulloa tai pullo viiniä tai muutama olut kummasti rentoutti mieltä ja sai kaikki huolet ja murheet pois mielestä. Vaimonikin mukaan muutuin huomattavasti parempaan suuntaan aina kun otin alkoholia. Itsellä se kyllä pysyi hallussa koko ajan enkä itseäni humalaan koskaan juonut. Itse olen alkoholia nauttineena erittäin rento ja mukava tyyppi.

Eli en lähtisi heti tuomitsemaan tietämättä kaikkia yksityiskohtia. Vaikka on alkoholistiperheestä niin en lähtisi alkoholia demonisoimaan. Traumat on toki ymärrettävät.

Alkoholistiahan ei tee se, että muuttuu juoneena huonompaan suuntaan. Yhtälailla voi olla alkoholisti, vaikka olisi nauttineena hyvä tyyppi. :D

Aloituksessa kerroin, että olen kasvanut alkoholistin kanssa. Vaikkei olisi alkoholisti tai käytön riskiraja ylittyisi, pointti on, etten ole valmis katselemaan kotonani säännöllistä alkoholinkäyttöä. Ja koska tiedän, että rentoutuakseen juodessa se muuttuu salakavalasti ongelmaksi, en katsele kotonani moista käytöstä. Mikäli hän itse ei näe asiaa ongelmana tai ole valmis etsimään muita keinoja rentoutuakseen, en ole valmis jatkamaan näin.

Aloittaja

Vierailija
11/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
12/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sixpackkejä ei enää myydä, huono provo.

Vierailija
13/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sixpackkejä ei enää myydä, huono provo.

Kunpa olisi provo. :(

Aloittaja

Vierailija
14/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistiahan ei tee se, että muuttuu juoneena huonompaan suuntaan. Yhtälailla voi olla alkoholisti, vaikka olisi nauttineena hyvä tyyppi. :D

Aloituksessa kerroin, että olen kasvanut alkoholistin kanssa. Vaikkei olisi alkoholisti tai käytön riskiraja ylittyisi, pointti on, etten ole valmis katselemaan kotonani säännöllistä alkoholinkäyttöä. Ja koska tiedän, että rentoutuakseen juodessa se muuttuu salakavalasti ongelmaksi, en katsele kotonani moista käytöstä. Mikäli hän itse ei näe asiaa ongelmana tai ole valmis etsimään muita keinoja rentoutuakseen, en ole valmis jatkamaan näin.

Aloittaja

No mitä sitten täällä kyselet? Sanot, että lopettaa tai lähdet.

Vierailija
15/15 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei kuule ole alkoholisti.

Älä stressaa kuudesta bissestä. Normisettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi