Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikkailmoituksissa ei mainita palkka?

Vierailija
18.12.2013 |

Voisi edes peruspalkan mainita. Ärsyttää hakea työpaikkoja kun ei ole harmainta havaintoa minkälaista palkkaa maksavat.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minimi on TES- että vähän omatoimisuutta.

Vierailija
2/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina mainita mitä sopparia noudatetaan.

Vitauttaa hakea paikkoja ja ravata haastatteluissa ja sitten mainitaan, että palkka on sitten x euroa. Tässä vaiheessa nopa laskutoimitus päässä, että ok palkka noin 1000 euroa penempi kuin nykyinen. Eipä kauheesti huvita panostaa haastatteluun sen jälkeen kun tietää ettei paikkaa voi ottaa vastaan koska sillä palkkalla ei elä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun kielenkäyttö on mitä on ja et osaa alan palkkataulukoita etsiä, suosittelen että pysyt siellä vanhassa työpaikassa.

Vaikka työpaikka ei ole ns järjestäytynyt, kyllä lähtöpalkka on samaa tasoa kuin muillakin. Eihän siellä muuten ketään olisi töissäkään jos siellä huonompaa maksettaisi.

vai että 1000 euroa pienempää.

Vierailija
4/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan minkälainen työ kyseessä. Meillä usein samaan työtehtävään voidaan palkata joko opiskelija tai valmistunut. Valmistuneen palkka on toki yleensä korkeampi, tosin jos opiskelijalla on pitkä ja relevantti työkokemus alalta, niin kaikissa yrityksissä tuo valmistumattomuus ei vaikuta palkkaan. Lisäksi jos työhön haetaan tyyppiä, jolla on taidot X, Y ja Z mutta löytyy hyvä hakija, jolla on noiden lisäksi työnantajalle hyödylliset taidot A ja B, voi olla ihan perusteltua, että tälle maksetaankin enemmän palkkaa kuin mitä toinen hyvä hakija pelkillä X, Y ja Z taidoilla olisi saanut. Eli ei siis ole mitään tiedossaolevaa palkkaa, jonka työnantaja voisi ilmoittaa.

No, monissa töissä kyllä varmasti olisi ihan tarkalleen tiedossa, että nyt haetaan henkilöä, tuntipalkka tulee olemaan 9,37€. Silloin toki ärsyttävää jos ei kerrota.

Vierailija
5/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monessa työpaikassa palkka on neuvotteluasia.

Vierailija
6/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuota "ongelmaa" hoitajana. Palkka on se mikä on ja pysyy muutti mihinkä vaan eikä siihen voi itse vaikuttaa.

Vierailija
7/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää työnantajalta, jos palkkamarkkinat on vapaasti hinnoiteltavissa.

Hyvästä voi maksaa enemmmänkin, mutta jos työhön ei löydy kuin sellainen joka osaa hoitaa minimit niin ei siitä viitsi liikaa maksaa.

Riippuu ihan työpaikasta. Ja palkka riippuu myös siitä, miten paljon sitä ottaa/saa etuina. Jos on täysi auto-asunto-puhelin-lounas-virkistys yms edut, niin tarvinneeko sitä rahaa sitten niinkään? Tai niinkuin minulla, ei mitään etuja, vain rahaa - tässä hommassa puhelinetukin on siinä ettei työpuhelinta tarvitse tuoda vapaa-ajalle mukaan.

PS. Niissä ilmoituksissa on muuten pyyntö palkkatoiveesta. Tällä voidaan jo rajata hakijoita.

Vierailija
8/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ihan oikeassa. Nykyään työpaikkailmoitukset on joskus niin epämääräisiä, ettei niistä äkkiseltään edes erota ovat ne mainoksia vai työpaikkailmoituksia, ja mikähän niissä on se työ, jota haetaan. 

Vierailija
9/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epämääräisemmin työnantaja palkkauksen ilmoittaa sitä halvemmalla se voi siihen  tekijän saada. Epätoivoinen, ilman kokemusta oleva voi alihinnoitella osaamisensa reilusti vain saadakseen kokemusta, jolloin työnantajalla jää enemmän osinkoina jaettavaksi.

Vierailija
10/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs proffistamme sanoi meille, että työkokemuksesta on oltava valmis maksamaan. Opiskelijabudjetilla se on pirun hankalaa, tai joutuu ottamaan sivuduunin, että voi rahoittaa sitä haluamaansa työtä.

Eipä ihme, etteivät muutkaan halua maksaa tekijälle, kun kouluttajatkin ovat sitä mieltä, että "artisti maksaa".

Vierailija
11/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:25"]

Eräs proffistamme sanoi meille, että työkokemuksesta on oltava valmis maksamaan. Opiskelijabudjetilla se on pirun hankalaa, tai joutuu ottamaan sivuduunin, että voi rahoittaa sitä haluamaansa työtä.

Eipä ihme, etteivät muutkaan halua maksaa tekijälle, kun kouluttajatkin ovat sitä mieltä, että "artisti maksaa".

[/quote]

Niinpä niin. Itse olen jäämässä työttömäksi jonkun ajan päästä. Alallani on erittäin heikko työtilanne. Hulluin ihan vakavalla naamalla tehty ehdotus tuli eräältä nykyiseltä työkaverilta, joka oli sitä mieltä, että minun pitäisi tarjoutua koeajaksi töihin ilmaiseksi. Eli näin osoittaisin vahvaa sitoutumistani ja haluni työskennellä ko työnantajalle. Toisaalta se kuulemma osoittaisi myös, että uskon itseeni, koska olisin valmis panostamaan omasta kukkarostani, jotta pääsen näyttämään kynteni. Jep jep. Muuten ihan kiva, mutta kun tarvitsen sitä työtä nimenomaan RAHAN takia. En siksi, että minulla olisi jotenkin yleisesti puute tekemisestä. Mutta eipä ihme, jos työelämästä on tullut mitä on, kun jotkut ovat jopa valmiita maksamaan siitä, että saavat mennä töihin...

Vierailija
12/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:25"]

[/quote]

Niinpä niin. Itse olen jäämässä työttömäksi jonkun ajan päästä. Alallani on erittäin heikko työtilanne. Hulluin ihan vakavalla naamalla tehty ehdotus tuli eräältä nykyiseltä työkaverilta, joka oli sitä mieltä, että minun pitäisi tarjoutua koeajaksi töihin ilmaiseksi. Eli näin osoittaisin vahvaa sitoutumistani ja haluni työskennellä ko työnantajalle. Toisaalta se kuulemma osoittaisi myös, että uskon itseeni, koska olisin valmis panostamaan omasta kukkarostani, jotta pääsen näyttämään kynteni. Jep jep. Muuten ihan kiva, mutta kun tarvitsen sitä työtä nimenomaan RAHAN takia. En siksi, että minulla olisi jotenkin yleisesti puute tekemisestä. Mutta eipä ihme, jos työelämästä on tullut mitä on, kun jotkut ovat jopa valmiita maksamaan siitä, että saavat mennä töihin...

[/quote]

Tähän ollaan menossa. Tuntuu jotenkin siltä kun kuuntelee ihmisiä. Ei vaadita porukalla palkankorotusta vaikka työt lisääntyy ja firmassa menee hyvin. Iloitaan vain kun saadaan edes jossain käydä. Mulle työ on elannonhankkimista varten. Palkan pitäisi edesn sen verran noustam että' pysyisi inflaation kanssa tasoissa. Ja palkasta ja mistään eduista ei saisi puhua haastattelussa ihan kuin se olisi jotenkin tavatonta, että ihminen käy usein töissä pelkästään RAHAN takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä