Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Kristiina?

Vierailija
21.07.2006 |

Onko liian tavallinen tai pitkä teidän mielestä?

Kuitenkaan ei ole niitä niitä suosikki nimiä joten aika harvinaisempi?

Kuullostaako mielestänne uskonnoliselta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minun nimeni on Kristiina. IKINÄ, ei koskaan, kukaan ole kutsunut Krisseksi tai Krisuksi. Joskus on kysytty, että onko sulla joku lempinimi. Olen aina tykännyt nimestäni, ja niin myös kaikki poikakaverit :-) Nimestä on sanottu, että se on kaunis, naisellinen, perinteinen ja kansainvälinen. (Muuten, sääliksi kävi kaveriani, jonka nimi on Anu. Espanjankielisissä maissa se tarkoittaa peräaukkoa). - Ja, ei, vanhempani eivät todellakaan ole uskonnollisia! Tuntui kivalta, kun ei koskaan ollut se luokan viides Tiina tai Niina. 

Jos itse tykkäätte nimestä, niin mitä sillä on väliä mitä muut siitä ajattelevat? Lapsesta tulee nimensä näköinen, ja nimi on kaunis jos lapsi on rakas. Ja, vanhan viisauden mukaan: rakkaalla lapsella on monta nimeä. Onnea pohdintoihinne!

Vierailija
2/22 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi. On uskonnollinen. Kristiina = kristitty. Tämä mielleyhtymä on hyvin voimakas varsinkin näin ulkosuomalaisen suussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi. Minulle tulee ensimmäisenä mieleen kuningatar Kristiina (taisi olla Ruotsissa...) Siis paljon ennen Kalle Kustaata ;)

Vierailija
4/22 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis nimi, ei minusta mitenkään uskonnollinen. Tai ainakaan en koskaan ole sitä niin ajatellut. Käytössä aika vaikea, lyhenee helposti. 

Vierailija
5/22 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 01:37"]

Kaunis nimi. Minulle tulee ensimmäisenä mieleen kuningatar Kristiina (taisi olla Ruotsissa...) Siis paljon ennen Kalle Kustaata ;)

[/quote]

Kääntyi katolilaisuuteen ja on näköjään haudattu Vatikaaniin.

Vierailija
6/22 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa että jonkun mielestä on mautonta antaa lapselleen nimeksi Kristiina jos ei ole harras kristitty :D Ihan yhtä mautonta kuin antaa lapselle nimeksi Maria tai Eeva. Kauniin nimen voi antaa ihan vain sen perusteella että se on kaunis :)

Vierailija
7/22 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on sinänsä kivan kuuloinen, mutten itse ikinä valitsisi sitä juuri uskonnollisuutensa takia. Samasta syystä mm. Kristian ja Risto eivät ole vaihtoehtoja. Ne eivät toisaalta olisi kyllä muutenkaan.

Vierailija
8/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä keksitään aika tasan varmasti lempinimi. Me on mietitty tuota lapsen nimeksi mutta en sitten taas halua Krisseä lapsekseni joten siksi on hylätty.

Vierailija
9/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee taatusti olemaan sitten Krisse tai Krisu.

Vierailija
10/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan ole mielestäni liian uskonnollinen (Kristus, kristinusko?)

Vierailija
11/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siitä keksitään aika tasan varmasti lempinimi. Me on mietitty tuota lapsen nimeksi mutta en sitten taas halua Krisseä lapsekseni joten siksi on hylätty.

Vierailija
12/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ei ole yleinen.

Meillä on Katariina ja itse ainakin pidän pitkistä nimistä tosi paljon.

Tietenkin niissä on se riski, että lyhentyvät Kataksi tai juuri Krisseksi. Toisaalta taas tunnen esim. Katariinoja, jotka ovat koko ikänsä Katariinoja, eikä kutsuta lempinimellä.

Olen huomannut, että se vaikuttaa paljon, miten vanhemmat kutsuvat. Meillä aluksi tutut yrittivät vääntää Kataksi, Katsuksi ym. mutta en ottanut niitä kuuleviin korviini, vaan Katariina on Katariina:) Siis mun puolesta saavat käyttää näitä lemppareita, mutta ne on karsiutuneet pois, kun emme itse käytä niitä.

Vierailija
13/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten todettua itse en halunnut Krisse-nimistä lasta vaikka Kristiinan voisin halutakin.

Vierailija
14/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan varmaankin sanoa (oma kokemus) että mitä pidempi nimi, sitä varmemmin saa lempinimen...

Esin Nina tai Aino, harvemmin kutsutaan lempinimellä, kun taas esim. Ville-Pekka tmv. on yleensä aina V-P tai Jukka-Pekka JP. Samoin Kristiina yleensä on Krisse, Krisu tmv.

Mutta sinänsä mitäpä pahaa lempinimessä on...?:)

Vierailija
15/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittava. Kristiina (Christina) on naispuoleinen vastine Kristianille (Christian = Kristitty). Eli mielestäni on mautonta jos tätä nimeä käyttää perhe, joka on kaikkea muuta kuin uskovainen. Silloin on vain tyydytty tuijottamaan nimen kaunista ulkoasua ja ääntämystä. Kannattaa aina miettiä myös nimen juuria ja taustaa.

Vierailija
16/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli mielestäni on mautonta jos tätä nimeä käyttää perhe, joka on kaikkea muuta kuin uskovainen. Silloin on vain tyydytty tuijottamaan nimen kaunista ulkoasua ja ääntämystä. Kannattaa aina miettiä myös nimen juuria ja taustaa.

En ole tuollaista kuullutkaan

Kerro sama noille Joelin ja Joosefin ja Nooan vanhemmille

Vierailija
17/22 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa vain hyvinyleisesti Krisse, Tiina, Tintti, Krista jne... mutta ei minua ainakaan haittaa

Mutta pidän enemmän toisesta vanhasta perinteisestä nimestä eli Katariina

Vierailija
18/22 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki nimi on kristiina ja rakastan sitä😍

Vierailija
19/22 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini nimi. Rakas. Hyvät wipat siis! :)

Vierailija
20/22 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vanhahtavalta mutta siksi hauskalta. Ja siksikin, kun ei ole nykyään niitä tavallisimpia.

Soundista en tykkää, ja pelottaisi, jos lapsella olisi ärrävika. Vielä pahempi tietty jos ässävikakin, se olisi sitten Littiina. Onneksi ei ollut itselläni, kun sukunimikin olisi alkanut samalla tavoin.

Tiedostan uskonnollisen merkityksen kyllä, mutta en ajattelisi, että vanhempien pakko olla jotain uskikisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän