Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinulla oli säästössä rahaa kun muutit ekaan asuntoosi?

Vierailija
03.10.2020 |

olitko säästänyt?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ vanhemmat potkivat ulos, kun täytin 18 v

Vierailija
2/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0€ vanhemmat potkivat ulos, kun täytin 18 v

okei, saitko huonekalut ja muut ilmaseksi? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut säästöjä, muutin heti valmistuttuani edulliseen työsuhdeasuntoon ja aloin tienata mukavasti. Ja miksei ollut säästöjä? Ehdin tienata ennen opintoja sen verran, että niillä rahoilla maksoin opintoihin liittyneen kalliin asian, lainaakin piti ottaa vähän siihen. Olin 22-vuotias. 

Vierailija
4/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, vanhemmat takasivat asuntolainan. Ostin itselleni omakotitalon  (1950-luvulla rakennettu 60 neliön mummonmökki) heti valmistuttuani ja ekan työpaikan saatuani.

Vierailija
5/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli säästöjä arviolta puolen vuoden vuokriin, markka-aikaa elettiin.

Vierailija
6/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kuin rikkinäiset kalsarit jalassa

Zinc

Vierailija
7/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 markkaa. Säästöjä, kesätyörahoja ja ylioppilaslahjaksi saatuja rahoja. Tuntui silloin isolta rahalta, mutta pelkällä opintotuella eläessä tulivat kyllä tarpeeseen ja ilmeisesti aika iso osa kului vuodessa, kun muistan, että olin ilahtunut, kun sain jotain kesätöitä seuraavana kesänä.

Vierailija
8/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut säästöjä. Opiskelijasoluun muutin, kalusteet oli huoneessa valmiiksi. Vuodevaatteet, pyyhkeet ja astiat antoi äiti.

Ekan vuoden opiskelin lainalla, tokana vuonna sain töitä.

Vierailija
9/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18, ei ollut mitään säästöjä, pakosta muutin. Sain kyllä pakolliset huonekalut (sängyn, työpöydän jne) mukaani ja muut tarvittavat (keittiötarvikkeet, lakanat jne) sain kotoa tai kirpputorilta. 

Vierailija
10/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, pari tonnia markkoina ehkä. Muutin poikaystävän kanssa opiskelija-asuntoon, suurin osa tavaroista saatiin ilmaiseksi lapsuudenkodeista. Aluksi nukuttiin patjoilla lattialla, oli 1 kirjoituspöydän tuoli ja kellarista kaivettu sohvapöytä, pieni kirjahylly. Ruokaa tehtiin yhdellä kattilalla ja lautasia oli 4 syvää. Kaverim isän firmasta oltiin viemässä sohvaa kaatopaikalle, saatiin se (oli ehjä, vaan vanhanaikainen).

Vierailija
11/11 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 markkaa. Vuosi oli 1986 ja omakotitalon yläkerran vuokra 1 200 markkaa kuukaudessa.