Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunvietosta

Vierailija
17.12.2013 |

Pakko nyt vielä avautua tästä eli ihmisistä jotka valittavat joulunvietosta siitä kun joutuvat menemään anopin/äidin/tädin/kumminkaimanserkunsiskon luokse joulunviettoon. Siis aikuiset ihmiset päättävät ihan itse miten ja missä viettävät joulua. Ei sitä päätä anoppi eikä oma äiti vaan ihan itse. Jokainen saa viettää sitä joulua niinkuin itse parhaalta tuntuu.

Sehän se joulussa on tärkeintä että saa olla ja nauttia eli viettää se niinkuin itse haluaa. Ihan naurettavaa tuollainen marina että menee joulu pilalle... Aikuiset ihmiset ryhdistäytykää ja olkaa aikuisia ja tehkää itse omat päätökset.

Kiitos, sain avautua ja nyt voin rauhassa aloittaa oman joulunviettoni  :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa joulua.

Kannattaa silti muistaa, että on olemassa suku ja sukujen perinteet ja perinteet velvoittaa.

Vierailija
2/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että jo anoppi haluaa viettää joulunsa suvun kesken ja miniä haluaa olla vain oman perheen kanssa, niin silloin toinen heistä ei voi viettää joulua haluamallaan tavalla. Kirjoitit, että aikuiset ihmiset päättävät itse, missä ja miten viettävät joulua, mutta se ei kertakaikkiaan onnistu, jos päätökset ovat ristiriitaisia.

Minusta kukin tehkööt mitä tahtoo, mutta jos on jouluna oman perheen kesken, ei minusta ole oikeutettu itkemään, kun ei suku antanut lahjoja. Senkin kun voi päättää, lahjooko vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:09"]

Ongelmana on se, että jo anoppi haluaa viettää joulunsa suvun kesken ja miniä haluaa olla vain oman perheen kanssa, niin silloin toinen heistä ei voi viettää joulua haluamallaan tavalla. Kirjoitit, että aikuiset ihmiset päättävät itse, missä ja miten viettävät joulua, mutta se ei kertakaikkiaan onnistu, jos päätökset ovat ristiriitaisia.

Minusta kukin tehkööt mitä tahtoo, mutta jos on jouluna oman perheen kesken, ei minusta ole oikeutettu itkemään, kun ei suku antanut lahjoja. Senkin kun voi päättää, lahjooko vai ei.

[/quote]

jokainen päättää omasta joulustaan, ei muiden.

Vierailija
4/7 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

Jos perheenä aikoo asua ja elää, on ne muutkin otettava huomioon. 

Vierailija
5/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

Jos perheenä aikoo asua ja elää, on ne muutkin otettava huomioon. 

[/quote]

nimenomaan, sallimalla että viettävät juuri sellaisen joulun kun haluavat.

Vierailija
6/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin pois kotoa 18v. niin kerroin heti että jouluaaton olen omassa kodissa ja teen oman joulun.

Joulupäivänä olen sitten aina mennyt lapsuuden kotiin syömään.

Ja miehen suvun kanssa juhlimme Tapaninpäivänä.

Toki asumme kaikki samassa kaupungissa niin tämä onnistuu helposti.

Oma elämä on elettävä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu ettei tarvitse katkerana urputtaa.

Vierailija
7/7 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:03"]

Mukavaa joulua.

Kannattaa silti muistaa, että on olemassa suku ja sukujen perinteet ja perinteet velvoittaa.

[/quote]

Pyh, ei ole mikään velvollisuus pilata oma joulu viettämällä sitä sukulaisten kanssa vaikka ei haluaisi. Juuri tälläista marttyyri meininkiä en voi sietää.

Tasan ei kukaan velvoita mihinkään. Jokainen aikuinen ihminen tietää että jokaisella on oikeus viettää joulu haluamallansa tavalla. Ja jos joku suuttuu toisen jouluviettotavasta niin saa suuttua, en kaipaa sellaista ihmistä lähelleni joka ei osaa kunnioittaa ja arvostaa toista ja hänen valintoja. Onneksi en itse tunne ketään tällaista ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme