APUA! Juhlamekko teki katalan tempun kaapissa! Ja pikkujoulut edessä
Hankin jo alkusyksystä mekon, joka on odottanut ensiesiintymistään kaapissa. Torstaina on pikkujoulut (vuoden ainoat mulle), ja otin just mekon esiin ja kokeilin sitä. Mutta se oli kuin eri mekko: kiristää hiukkasen takamuksen ja reisien kohdalta ja lisäksi mahan kohdalla on kummallista turhaa kangasta! En tajua, mistä se johtuu. Onko mahani pysynyt pienenä, kun ihra on levinnyt muualle?
En ehdi etsiä uuttakaan mekkoa, joten olen sitten se, joka istuu nolosti koko illan mahdollisimman litteänä jossain pöydän takana. Tulkaa torstaine moikkaamaan, jos tunnistatte mut!
Kommentit (15)
Laita joku pitkä hörhelöhuivi hartioille, niin se peittää hiukan noita ongelmakohtia?
Kenellä helvetillä nyt vielä on pikkujoulut kun iso joulukin on ihan just?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:26"]
No eikä. Mikä painajainen. Vatsakankaan saat istumaan syömällä masun täyteen. Kiristävyyden ongelmaan en löydä ratkaisua. Kivaa pikkujoulua silti! :D
[/quote]
Sitten näytän kuin olisi puolivälissä raskautta, joka ei ainakaan pikkujouluillan alussa ole vielä alkanutkaan!
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:28"]
Laita joku pitkä hörhelöhuivi hartioille, niin se peittää hiukan noita ongelmakohtia?
[/quote]
Ei löydy varastoista enkä tosiaankaan pääse enää ostoksille. Ja mähän olen käytännössä pelkkää ongelmakohtaa tossa mekossa.
ap
Jos sun takapuoli ja reidet on levinnyt niin ettei se mekko istu enää kunnolla niin siksi ei laskeudu se kangas siitä mahan kohdalta.
Nyt vaan ostat sellaiset control-sukkahousut jotka litistää pepun ja reidet niin ehkä se mekko solahtaa päälle paremmin.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:35"]
Kenellä helvetillä nyt vielä on pikkujoulut kun iso joulukin on ihan just?
[/quote]
Ehdottomasti alkusyksystä olisi pitänyt olla, kun mekkokin oli vielä OK. Mutta mähän siis en saanut ehdottaa aikaa tms, joten turha mulle valittaa.
ap
Ratko sivusaumat auki ja tuunaa mekkoa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:37"]
Jos sun takapuoli ja reidet on levinnyt niin ettei se mekko istu enää kunnolla niin siksi ei laskeudu se kangas siitä mahan kohdalta.
Nyt vaan ostat sellaiset control-sukkahousut jotka litistää pepun ja reidet niin ehkä se mekko solahtaa päälle paremmin.
[/quote]
Mulla taitaa olla sellaiset käyttämättömät. Hyvä kun muistutit. Ne oli kerran jo jalassakin hetken aikaa, mutta meinasin pyörtyä niissä.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:38"]
Ratko sivusaumat auki ja tuunaa mekkoa.
[/quote]
Hmm... Jos vain ottaisin vuorin pois? Se on tosi kapoinen. Mutta ilman vuoria mekko saattaa nosta korviin. Mitä sille vuorille voisi tehdä?
ap
Laita joku muu vaate, kai sulla jotain on?
Oletko varma, että puit mekon oikein päin?
Okei, eli tosiaan ratkon vuoriosan pois, ja laitat tilalle alushameen, vaikka sellaisen vähän litistävän. Ne ei ole niin pyörryttäviä kuin tiukkissukkikset. Tekevät ryhdillekin hyvää, jos nousevat sinne puoliselkään.
Hyvä siitä tulee!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:45"]
Oletko varma, että puit mekon oikein päin?
[/quote]
Joo, siinä on ihan erilainen leikkaus edessä ja takana.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 19:57"]
Okei, eli tosiaan ratkon vuoriosan pois, ja laitat tilalle alushameen, vaikka sellaisen vähän litistävän. Ne ei ole niin pyörryttäviä kuin tiukkissukkikset. Tekevät ryhdillekin hyvää, jos nousevat sinne puoliselkään.
Hyvä siitä tulee!
[/quote]
Tämä on varmaan paras ratkaisu. Tosin minulla on vain alusmekko enkä tiedä, miten sitten käy rintaliivien kanssa, mutta onneksi se yläosa ei muutenkaan ole niin vaikea (eli onneksi olen normaalirintainen vaikkakin isoperäinen).
ap
No eikä. Mikä painajainen. Vatsakankaan saat istumaan syömällä masun täyteen. Kiristävyyden ongelmaan en löydä ratkaisua. Kivaa pikkujoulua silti! :D