Ei krääsää opettajille!
Tällainen pieni toivomus tässä joulun tullen. Ajatelkaa nyt itsekin että opettaja tuskin tekee mitään parittomalla joulukoristeella tms. krääsällä. Ja jokaisella on se aivan oma maku...
Kommentit (21)
Punaviini ja viski kuulostaa kertakaikkiaan huippuhyvältä! Opet kiittää.
Minä taas tykkään joulukoristeista ja krääsästä. Saa antaa!
t:ope
Otappas ap huomioon että opejakin on erilaisia, eli yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Et voi antaa mitään yleispäteviä ohjeita opettajien lahjoista.
Onneksi mun mies ei saa noita alkholilahjoja.
t. open vaimo
Aivan!Juustoa, piparkakkuja, omatekoista mehua tai hilloa, kynttilöitä, suklaata. Kaikki hyviksi todettuja! Eivät jää nurkkiin pyörimään!
Minä olen tykännyt niistä koristeistakin, erityisesti itsetehdyistä :) joulukuuseeni sopivat kaikenlaiset kivat koristeet.
Tai hyvä säkki perunoita! Tai villasukat! Tai sitten ei aivan mitään. Mutta ei krääsää!
Tonttu- ja Enkeli-konvehteja, kiitos!
Tai tiu luomumunia.
Meidän opelle kovasti mieluisia!
Miksi opeille ylipäänsä pitää mitään antaa? Nehän saa palkan työstään. Luuletteko, että lastenne numerot siitä nousevat? Mä ainakaan en ole koskaan antanut mitään. Miten opettajien ammattikunta tässä asiassa eroaa vaikka teidän neuvolan tädistä, teidän sossusta, teidän huoltomiehestä? ;)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:29"]
Miksi opeille ylipäänsä pitää mitään antaa? Nehän saa palkan työstään. Luuletteko, että lastenne numerot siitä nousevat? Mä ainakaan en ole koskaan antanut mitään. Miten opettajien ammattikunta tässä asiassa eroaa vaikka teidän neuvolan tädistä, teidän sossusta, teidän huoltomiehestä? ;)
[/quote]
Eroaa niin, että nämä viettävät päivässä monta tuntia lapseni kanssa. Mutta ymmärrän toki, että kaikki eivät halua lahjoja antaa, eikä niitä tarvitsekaan.
Hassu ajatus olisi, että joku kuvittelisi lapselle siitä jotain etua seuraavan :)
[/quote]
Muistan joulun aikaan myös neuvolan tätiä, omaa huoltomiestömme ja postimiestä. Se, että sinulla on "oma sossu" kertoo paljon siitä, miksi sinä et. Sivistystä kun ei voi saada sieltä, vaikka elannon saisikin.
Jos lapsi itse haluaa antaa opelle jotain, sitten annetaan. Kyllä ope on lapsen elämässä aika paljon enemmän läsnä kuin neuvolan th. Monet opettajat näkevät lasta enemmän kuin osa biologisista vanhemmista. Valitettavasti :(
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:29"]Miksi opeille ylipäänsä pitää mitään antaa? Nehän saa palkan työstään. Luuletteko, että lastenne numerot siitä nousevat? Mä ainakaan en ole koskaan antanut mitään. Miten opettajien ammattikunta tässä asiassa eroaa vaikka teidän neuvolan tädistä, teidän sossusta, teidän huoltomiehestä? ;)
[/quote]
Kyllä minä annan monelle taholle muistamisia, ja myös saan.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:09"]
Punaviini ja viski kuulostaa kertakaikkiaan huippuhyvältä! Opet kiittää.
[/quote]
Paitsi ne jotka ei juo punaviiniä. Sellaisiakin kun on.
mä tai siis lapseni ei anna opettajalle viinaa. Tänä vuonna lähtee lahjaksi tavaraa Pentikistä niinkuin monena muunakin vuonna--ehkä krääsää,mutta laadukasta ja kivannäköistä sellaista
Meiltäkin lähti hyvää jouluruokaan sopivaa punaviinia. Eritysopelle kuoharipullo. Jos ei tykkää, voi antaa eteenpäin tai kaataa viemäriin. Ei kiinnosta mitä ne niille lahjoille tekee sen jälkeen kun olen ne ojentanut.
Eihän omatekoisia ruokalahjojakaan saa antaa koska av:n mukaan ne ovat epähygienisiä. Eihän kaikki myöskään tykkää/ marmeladikarkeista, suklaasta, hillosta, leivästä (karppaajat) jne. Voivat myös olla allergisia.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:08"]
Paitsi ne jotka ei juo punaviiniä. Sellaisiakin kun on.
[/quote] He voivat helposti antaa lahjan eteenpäin ja säästää siten sen ostovaivan vastaavaan lahjaan.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 18:37"]
He voivat helposti antaa lahjan eteenpäin ja säästää siten sen ostovaivan vastaavaan lahjaan.
[/quote]
Aivan. Ja viini ei pilaannu vaikka siinä kestäisikin tovi ennen kun tulee sopiva hetki antaa lahja seuraavalle.
[/quote]
niin, älä ihmeessä anna mitään kenellekään, koska et säkään saa mitään.
Tiedätkö kuinka moni opettaja jättää uransa ennen kuin on opettanut 10 vuotta ? Työ on tänä päivänä ihan hirveää ja jos joku hyvää hyvyyttään haluaa jonkun muistamisen antaa, onko se sulta pois ?
Et sä varmaan annan kenellekään muullekaan mitään, miksi sullekaan pitäis mitään antaa, saathan säkin palkkaa ???
Pullo punaviiniä lähtee meiltä jokaiselle lapsen opettajalle.
Ja sille yhdelle erityiselle lähtee pullo Teachers special - viskiä.
Niin kuin aina ennenkin.