Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko aikuisena enää järkevää aloittaa taideharrastusta? Ihan omaksi iloksi mutta jos kädenjälki on kuin 5-vuotiaan :)

Vierailija
03.10.2020 |

Tarkoitan esim. öljyvärimaalausta tai jonkin soittimen opettelua. Miksei tanssi tai laulukin. Tai joku patsasveisto.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai on. Miksei olisi?

Vierailija
2/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetarvikkeet on hyvin kalliita ja vievät paljon tilaa. Lisäksi onko hupsua tituleerata itseään vaikka öljyvärimaalariksi eikä ymmärrä kuitenkaan perusteista yhtään mitään kun ei ole koskaan teoriaa opiskellut kuten jotkut lapset taidekurssilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Taiteen idea on luominen, ei se että tehdään jotain juuri tietynlaista tai hienoa. Nauti!

Vierailija
4/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannattaa - kaikkein taitavimpienkin tekijöiden taso on joskus ollut viisivuotiaan, tai nuoremmankin. Taidetta oppii tekemään vain tekemällä - sivellin käteen ja tanssikengät jalkaan vain. Normaalioloissa sanoisin että ilmoittaudu vaikka työväenopiston kursseille, mutta nyt sanon että youtube on pullollaan erilaisia tutoriaaleja, joten siellä perehtymään vaikka niihin maalauksen saloihin. Kirjastostakin löytyy vielä opaskirjoja.

Vierailija
5/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidetarvikkeet on hyvin kalliita ja vievät paljon tilaa. Lisäksi onko hupsua tituleerata itseään vaikka öljyvärimaalariksi eikä ymmärrä kuitenkaan perusteista yhtään mitään kun ei ole koskaan teoriaa opiskellut kuten jotkut lapset taidekurssilaiset.

👎.

Vierailija
6/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, no niiden ns. kuuluisimpien taitelijoiden kädenjälki nimenomaan on 5v:n tasolla. Esim. Picasso.

Vierailija
7/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! Mielihyvää ja sosiaalista pääomaa, oli kädenjälki minkä ikäisen tasolla hyvänsä. :)

Vierailija
8/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi aloittaa vaikka piirtämällä, johon tarvitaan vain lehtiö, erilaisia kyniä ja hiiliä. Maalausta voi kokelilla vaikka Tigerin akryyliväreillä - niilläkin voi maalata hyvin paksummalle paperille, tai sitten ostaa valmiita pohjia. Kolmiulotteisia juttuja voi harjoitella vaikka sooda- tai taikataikinalla. Teorian opiskeluun löytyy kirjastosta kirjoja ja netistäkin opetusmateriaalia.

Vierailija
9/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sun pitäisi taitojasi esitellä? Kotonasi voit maalata, tanssia ja laulaa eikä kukaan tule arvostelemaan.

Vierailija
10/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap maalaus on vain sinun ja värien prosessi <3

Vierailija
11/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, no niiden ns. kuuluisimpien taitelijoiden kädenjälki nimenomaan on 5v:n tasolla. Esim. Picasso.

picasson lapsuuden ajan tuotoksiin voi perhetyä vaikka täällä: http://www.openculture.com/2018/08/pablo-picassos-masterful-childhood-p…

Vierailija
12/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa, ei mitään opi ilman harjoitusta. En kyllä ehkä itseäni tituleeraisi öljyvärimaalariksi jos jälki ei ole kovinkaan kummoista, mutta voisin hyvin sanoa että olen alkanut harrastamaan öljyvärimaalausta (öljyvärimaalari kuulostaa minusta aika lailla ammattitaiteilijalta tai ainakin lähes). Ja mitä taidetarvikkeiden hintaan tulee, voihan sitä aloittaa jollain halvalla pakkauksella, lapsille sunnattuja on monenlaisia. Laatu ei yleensä ole kovin kummoinen, mutta ei aloittelijan ehkä kannatakaan ostaa heti niitä kalleimpia tarvikkeita kun ei edes tiedä kiinnostaako koko homma pidemmän päälle.

Vierailija
13/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle sun pitäisi taitojasi esitellä? Kotonasi voit maalata, tanssia ja laulaa eikä kukaan tule arvostelemaan.

No kyllä mulla on perhettä joka väkisinkin näkisi taidetuotokseni.

Vierailija
14/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olis. Jos on vaan mielenkiintoa, ja intoa, niin siitä vaan.

Vierailija
15/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Rantaa näkee jopa iltapuluissa, joten anna mennä vain.

Vierailija
16/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Elämä on jo kohta ohi, turha aloittaa mitään joutavanpäiväistä taiteilua. Töissä käyt ja maksat veroja, sairastut sitten eläkkeelle päästyäsi johonkin nopeasti etenevään sairauteen ja kupsahdat pois yhteiskuntaa rasittamasta.

Vierailija
17/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nautit tekemisestä, niin mikä ettei. Minäkin tykkään valokuvata, vaikka tuotoksista valtaosa on aika kauheita. Sitten kun onnistuu, se tuntuu mukavalta. En kuvittele että musta tulee kuitenkaan mikään mestari, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
18/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule itse olen ollut monta syksyä kansalaisopiston kuvataidepiirissä ja maalaan akryyliväreillä.

Taiteilemaan on tervetullut jokainen joka on kiinnostunut maalaamisesta eikä se tarkoita että pitäisi olla joku "ammattitaiteilija". Jokainen tekee taidetta omalla tavallaan vaikka se olisi sitten sitä 5- vuotiaan tasoa omasta mielestä :D

Vierailija
19/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, aloita! Se on tosi terapeuttista, oli jälki mitä hyvänsä. Tsemppiä siihen minkä sitten valitsetkin :)

Itse olen maalannut ja piirtänyt aina, mutta esimerkiksi enoni aloitti aikuisiällä öljyvärimaalauksen ja nauttii siitä suuresti. Ei tarvitse olla mikään Picasso!

Vierailija
20/22 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa. Opin kyllä tekemään sukkia, vaikka kädentaidot on surkea. Sukat, pipot ja lapaset kuitenkin onnistuu, kun en yritä mitään vaikeita kirjoneuleita tai kuvioita, samoin huivit, kun näissä ei tarvitse ommella. Olen ajatellut, että aloittaisin ihan vain piirtämisen niin että ostaisin taideliikkeestä puuvärit. Olen niin tietämätön, että ajattelin siellä narrata, että ostan lahjaksi jollekin lapselle kunnon värit.