Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puoliso yms läheinen ihminen on syönyt leivän lautasen päältä, käytäisitkö samaa lautasta omalle leivälle ilman väli tiskausta?

Vierailija
03.10.2020 |

Kuvitellaan tilanne että mies lähtee ennen sinua töihin ja tekee jotain "kuivaa" syötävää kuten ruisleivät lautaselle ja syö leivät. Mies on lopettanut ruokailun ja ei tartte leipälautasta.

Otatko saman lautasen omille leiville vai uuden lautasen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi syödä koska keliakia. Muuten kyllä. Samasta lasista voin kyllä juoda. Enemmän huolissani niistä tiskiainejäämistä kuin perheenjäsenten kuolasta.

Vierailija
22/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otan leivän käteen ja syön

Sitten haen juotavaa

Syön usein sängyssä

Yhden leivän kanssa voi noin tehdä, mutta tein aamulla itselleni 4 leipää ja niiden päällä oli mm. tomaattia, joten en todellakaan ala hyppelemään erikseen leipiä ja juomia.

En syö ikinä sängyssä, se on ällöttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Jokainen saa eteensä puhtaan lautasen.

Vierailija
24/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä leipää talouspaperin päältä, mutta jos syön leipää lautaselta, niin kyllä se sama lautanen meillä molemmilla on käytössä, jos ei samaan aikaan syödä. Samoin mies syö usein samalta lautaselta lämpimän ruoan, jolta olen itse syönyt. Mies syö monesti eri aikaan kuin minä, joten huuhdon lautasen ja haarukan ja mies syö sitten samoilla välineillä, kun syö - ja ihan omasta toiveesta. Saattaa ihmetellä, jos olenkin laittanut poikkeuksellisesti omat ruokailuvälineet koneeseen (esim. keittolautasen ja lusikan, tai jos olen syönyt jotain rasvaista, johon ei pelkkä huuhtominen riitä edes auttavasti uusiokäyttöön käyttämiseksi), koska ihan hyvin olisi mennyt samoillakin. Itse en syö samoilla välineillä, vaan otan kaapista puhtaat, ellei sitten käy niin, että kaikki muut ovat jo koneessa, mutta toisaalta eipä tuo mies usein syö ennen minua muutenkaan. Teen ruoan, syön tuoreena, mies syö milloin syö.

Vierailija
25/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voi suudella puolisoa, miksi ei voisi käyttää samaa lautasta. Entäs suuseksi sitten?

Vierailija
26/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on vain lrivänmuruja niin käytän.

Jos lautasella on kananmunan tai hillon tms jämiä huuhtaisen ensin tai otan oman

Vierailija
27/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön yleensä leipää talouspaperin päältä, mutta jos syön leipää lautaselta, niin kyllä se sama lautanen meillä molemmilla on käytössä, jos ei samaan aikaan syödä. Samoin mies syö usein samalta lautaselta lämpimän ruoan, jolta olen itse syönyt. Mies syö monesti eri aikaan kuin minä, joten huuhdon lautasen ja haarukan ja mies syö sitten samoilla välineillä, kun syö - ja ihan omasta toiveesta. Saattaa ihmetellä, jos olenkin laittanut poikkeuksellisesti omat ruokailuvälineet koneeseen (esim. keittolautasen ja lusikan, tai jos olen syönyt jotain rasvaista, johon ei pelkkä huuhtominen riitä edes auttavasti uusiokäyttöön käyttämiseksi), koska ihan hyvin olisi mennyt samoillakin. Itse en syö samoilla välineillä, vaan otan kaapista puhtaat, ellei sitten käy niin, että kaikki muut ovat jo koneessa, mutta toisaalta eipä tuo mies usein syö ennen minua muutenkaan. Teen ruoan, syön tuoreena, mies syö milloin syö.

Hirveää tuhlausta.

Vierailija
28/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole hygieniasta tai pöpöistä, koska suutelen miestä mielelläni eivätkä hänen bakteerinsa inhota. Silti en osaa kuvitella tilannetta että tekisin ruokaa ja laittaisin sen käytetylle lautaselle. Meillä ei kyllä olekaan likaisia astioita missään, koska ne laitetaan heti käytön jälkeen automaattisesti koneeseen. Lisäksi meidän perheestä puuttuu sellainen napostelukulttuuri, että ihmiset kävisivät eri aikoihin tekemässä itselleen voileipiä tms. Syömme ateriat samaan aikaan pöydän ääressä lähes poikkeuksetta. Lapset nyt koulun jälkeen tekevät välipalaa, mutta nekin tiskit menevät heti koneeseen (itse laittavat). Pöytätasot ovat meillä tyhjät eikä niillä säilytetä likaisia astioita.

Vierailija
29/29 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso on jättänyt lautasen pöydälle niin se tarkoittaa että hän aikoo käyttää sitä vielä, muutoin se olisi koneessa. Otan joka tapauksessa oman lautasen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi