RKP:ssä ottaa päähän kaikkien eniten se, että joka ainoasta asiasta pitää tehdä kielipolitiikkaa, jopa junaradasta !
”Olen erittäin yllättynyt tästä LVM:n eilisestä uutisesta. Hallituksen sisällä emme ole tästä keskustelleet vielä. Rkp:n kanta ei ole muuttunut: Helsingistä itään suuntautuvan rautatien tulee kulkea rannikkoa pitkin Porvoon, Loviisan ja Kotkan kautta itään”, tviittaa Henriksson.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/olen-erittain-yllattynyt-hallituspuolu…
Eivätkö ministerit yms. tosiaan tajua, että heidän tehtävä on ajaa koko Suomen etua, eikä vaatia rataa kulkemaan ruotsinkielisen alueen läpi?
Kommentit (15)
MItäs äänestitte.
Äänestä suvaitsevaisuutta ---> saa suvaitsevaisuutta!
Eihän ne junat missään Loviisan tapaisessa kylässä edes pysähtyisi! Trendi on nimenomaan ollut se, että pysähdyspaikkoja vähennetään, jotta kokonaismatka-ajat lyhenevät.
Eikö olekin ihmeellistä? kirjoitti:
MItäs äänestitte.
Äänestä suvaitsevaisuutta ---> saa suvaitsevaisuutta!
Onko tarpeettoman kielen pakko-opettamisen vaatiminen suvaitsevaisuutta?
Annapa kun arvaan, RKP vastustanee myös Turun "tunnin junaa", koska uusi rata menisi suomenkielisten alueiden läpi eikä enää kulkisi rantaruotsalaisten kylien läpi?
Kyllä Itä-Suomi voidaan pelastaa.
Se elää ja voi hyvin koko ajan.
Sielläkin on osaamista, tietoa, taitoa ja teollisuutta.
Se vain tarvitsee rataa niin kuin muutkin paikat Suomessa.
RKP:läinen suklaajunarata... choklad rumpa banan.
Suomessahan on ollut käytäntönä valita RKP:lle apupuolueet, jotka kuuliaisesti päättävät ruotsinkielisille lisä etuja.
Jopa varuskunta itärajalta lakkautettiin, jotta Draksvik säilyisi. Siis kielipolitiikka ajoi turvallisuuspolitiikan ohi. Missä muussa maassa tällainen pelleily onnistuisi!
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on ollut käytäntönä valita RKP:lle apupuolueet, jotka kuuliaisesti päättävät ruotsinkielisille lisä etuja.
Jopa varuskunta itärajalta lakkautettiin, jotta Draksvik säilyisi. Siis kielipolitiikka ajoi turvallisuuspolitiikan ohi. Missä muussa maassa tällainen pelleily onnistuisi!
Niinpä. Lähtökohtaisesti epäilyttävää, että Suomessa on varuskunta, jossa käytetään naapurimaan kieltä. Minkäköhän maan etu siellä on etusijalla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Itä-Suomi voidaan pelastaa.
Se elää ja voi hyvin koko ajan.
Sielläkin on osaamista, tietoa, taitoa ja teollisuutta.
Se vain tarvitsee rataa niin kuin muutkin paikat Suomessa.
Mitäs uusia kaupunkeja onkaan tulossa Itä-Suomen alueella tuohon Kouvola-rataan? Onko se Lahden skippaaminen todella merkittävä pelastus?
Sanoisinpa myös niin, että vaikka RKP:ltä tulisi joskus joku hyväkin idea, kukaan ei ota sitä vakavissaan, koska siellä on kuitenkin joku kielipoliittinen suomenkielisiä kyykyttävä taka-ajatus taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Annapa kun arvaan, RKP vastustanee myös Turun "tunnin junaa", koska uusi rata menisi suomenkielisten alueiden läpi eikä enää kulkisi rantaruotsalaisten kylien läpi?
Olet aivan oikeassa:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/maakuntajohtaja-vastaa-kansanedustajil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapa kun arvaan, RKP vastustanee myös Turun "tunnin junaa", koska uusi rata menisi suomenkielisten alueiden läpi eikä enää kulkisi rantaruotsalaisten kylien läpi?
Olet aivan oikeassa:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/maakuntajohtaja-vastaa-kansanedustajil…
Ylläri!
Kyseisen puolueen toiminta pitäisi kieltää rasistisena.
MIettikää, jos meillä olisi "valkoihoisten puolue", jonka kaikki toiminta perustuisi valkoihoisten etuoikeuksien ajamiseen? RKP on täsmälleen tällainen, jos vaan vaihtaa valkoihoisen tilalle ruotsinkielisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapa kun arvaan, RKP vastustanee myös Turun "tunnin junaa", koska uusi rata menisi suomenkielisten alueiden läpi eikä enää kulkisi rantaruotsalaisten kylien läpi?
Olet aivan oikeassa:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/maakuntajohtaja-vastaa-kansanedustajil…
Ylläri!
Kyseisen puolueen toiminta pitäisi kieltää rasistisena.
MIettikää, jos meillä olisi "valkoihoisten puolue", jonka kaikki toiminta perustuisi valkoihoisten etuoikeuksien ajamiseen? RKP on täsmälleen tällainen, jos vaan vaihtaa valkoihoisen tilalle ruotsinkielisen.
Mutta kun Rkp edustaa vähemmistöä...
RKP on hyvä esimerkki, että vaikka joku taho on vähemmistöä / on lukumäärällisesti vähemmän, niin vähemmistö ei silti välttämättä ole uhri. Hyväosaiset suomenruotsalaiset... Nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapa kun arvaan, RKP vastustanee myös Turun "tunnin junaa", koska uusi rata menisi suomenkielisten alueiden läpi eikä enää kulkisi rantaruotsalaisten kylien läpi?
Olet aivan oikeassa:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/maakuntajohtaja-vastaa-kansanedustajil…
Ylläri!
Kyseisen puolueen toiminta pitäisi kieltää rasistisena.
MIettikää, jos meillä olisi "valkoihoisten puolue", jonka kaikki toiminta perustuisi valkoihoisten etuoikeuksien ajamiseen? RKP on täsmälleen tällainen, jos vaan vaihtaa valkoihoisen tilalle ruotsinkielisen.
Mutta kun Rkp edustaa vähemmistöä...
RKP on hyvä esimerkki, että vaikka joku taho on vähemmistöä / on lukumäärällisesti vähemmän, niin vähemmistö ei silti välttämättä ole uhri. Hyväosaiset suomenruotsalaiset... Nyyh.
Olikohan vanhan Etelä-Afrikan valkoihoisetkin sorrettu vähemmistö kuten ruotsinkieliset Suomessa?
Minulla taas tuo juttu herätti ajatuksen, että kerrankin, oikeasti, kerrankin olen RKP:n kanssa samaa mieltä. Joo, haisee loviisalaisten äänestäjien kakastelulta, mutta itselläni on muut intressit.
Kouvolaan menee jo juna. Kouvola tämän kuitenkin tulee viemään maaliin, koska Kouvola on rakentanut jo jonkin aikaa mainetta "rautatiekaupunkina", ja Kouvola taistelee niiden investointien puolesta loppuun asti. Kouvola haluaa kupata HaminaKotkan satamasta kaiken mahdollisen hyödyn. Kouvola leikkii olevansa "satama 50 km merenrannasta".
Mitä tulee Itä-Suomeen: voiko sitä enää pelastaa.