Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kiintynyt kotiisi?

Vierailija
03.10.2020 |

Muitakin speksejä saa kertoa esim. Kuinka pitkään oot siellä asunut ja onko itse rakennettu tai peritty jne.

Tää tuli mieleen tosta sähköt poikki -keskustelusta, jossa joku totesi, ettei ihmistä voi pakottaa muuttamaan kodistaan. Mulle ei olis ongelma aloittaa elämää jossain uusissa maisemissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen todella kiintynyt! 10 vuotta asunut ja rakastan tätä kotia.

Nyt vaan ongelmaksi on muodostunut se etten viihdy täällä paikkakunnalla enää ja haluaisin muuttaa muualle. Mutta en haluaisi pois tästä kodista :(

Vierailija
2/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, vaikka ollaan asuttu tässä vasta puoli vuotta. Tää on eka koti, joka tuntuu kodilta. Ollaan rakennettu tää itse, joten tää oikeasti tuntuu omalta, kun on ollut puiden kaadosta lähtien kaikessa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vuoden verran ollaan asuttu tässä. Vuokralla asuminen alkanut vituttaa sen verran, etten enää koskaan tunne asuntoani kodiksi.

Vierailija
4/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan vasta vuoden asunut. Sitä ennen 12 vuotta samassa kodissa. Välillä muistelen entistä kotia.

Vierailija
5/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, vaikka ollaan asuttu tässä vasta puoli vuotta. Tää on eka koti, joka tuntuu kodilta. Ollaan rakennettu tää itse, joten tää oikeasti tuntuu omalta, kun on ollut puiden kaadosta lähtien kaikessa mukana.

Meillä sama juttu. Muut kodit ovat olleet mieluisia, mutta tähän kiinnyin eri tavalla nopeasti. Ei itse rakennettu, mutta meille tärkeät asiat juuri kohdillaan ja vastaavaa vaikea löytää. Näin itse asiassa painajaisia pian muuton jälkeen, että olimmekin myyneet uuden kotimme pois. On nyt asuttu kolme vuotta.

Vierailija
6/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiintyneempi meidän kesäpaikkaan. Varsinainen koti on 13v sitten itse rakennettu, kesäpaikka muutama vuosi sitten ostettu reilu satavuotias talo jota remontoidaan pikkuhiljaa. Voisin muuttaa sinne vaikka heti. Olen aina viihtynyt vanhoissa taloissa.

Vierailija
7/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää kiintynyt mihinkään.minua kohtaan tehdyn rikoksen jälkeen ja sen jälkeisten tapahtumien takia.

Vierailija
8/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haaveilen jostain mummonmökistä monen kilometrin päässä sivistyksestä. 

Nyt asun kerrostalossa kaupungin keskustassa (onneksi ikkunasta sentään näkyy puisto) kunnes lapset muuttavat pois kotoa.

Vierailija
9/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vuokrakämppä, 8 vuotta väliaikaista asumista omistusasuntoon säästäen. Onhan tämä tietyllä lailla kotoisa, mutta en jää kaipaamaan kun täältä lähdetään.

Vierailija
10/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v asunut ja tuntuu vieläkin vain katolta pään päällä, vaikka asunto on melkein täydellinen. Ehkä johtuu vuokrasuhteesta ja siitä että tästä täytyy muuttaa. Ehkä hyvä ettei tähän voi jäädä niin tulee helpommin lähdettyä samantien kauemmas.

Vierailija
11/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eron tullessa tunne voi olla toinen. Paikka, jonne ei halua mennä. Parisuhdehan päättyy eroon tai puolison kuolemaan.

Vierailija
12/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen. Olen asunut tässä jo 20 vuotta. Muutto edessä, mutten haluaisi lähteä. 

Vierailija
13/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiintynyt kotiini.. Vaikkakin kallis, mutta ah, niin ihana saunalla varustettu asunto. 5/5

Vierailija
14/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen asunut jotain 3 vai neljä vuotta. Ruman värisiä seiniä. En jaksa enää ostaa edes uusia huonekaluja tänne vaikka tarvisin, koska suunnittelen muuttaa pois.

Vierailija
15/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Vihaan muuttamista yli kaiken. Tämä nykyisen täydellisen kodin sain tuurin kautta ja asun tässä niin pitkään kun vain voin. Harmillisesti on vaan vuokrakämppä.

Vierailija
16/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt välttää kiintymästä materiaan. En siis ole kiintynyt kotiini enkä mihinkään rojuihin, jotka omistan.

Vierailija
17/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tämä asunto on ainoa syyni elää pitkäaikaissairaana.

Se on varma että jos pois yritetään pakottaa niin joko pakottaja tai minä lähtee ruumisarkussa, mutta ei ennenkuin poltan koko mörskän maan tasalle.

Minulla ei ole enää elämässä muuta kuin tämä asunto ja sen kalusteet.

18/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olen kiintynyt kotiini. Tämä on maailman paras paikka. Ollaan asuttu tässä 15 vuotta, lapset on kasvaneet tässä talossa ja jokainen huone ja nurkkaus on täynnä hyviä muistoja. Talo on mieheni kotitalo, hänen vanhempansa ovat sen rakentaneet. Kunnossapidon ja remontoinnin kannalta on myös helppoa, kun kaikki rakennusta koskevat asiat ovat alusta loppuun tiedossa. 

Olemme remontoineet taloa kattavasti oman tyyliseksi ja omiin tarpeisiin sopivaksi. Ajatuksena on asua tässä vielä vuosikymmeniä.

Vierailija
19/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jotenkin vihaan tätä asuntoa. Tää on niin hiton pieni ja ärsyttävästi tien reunassa. Asuttu 3 vuotta. Uusi talo.

Vierailija
20/21 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, koska koti on kaikinpuolin mieluisa. Edelliseen en, vaikka asuin vuosia. Olen aiemmin joutunut muuttamaan pakon edessä (=työn takia) mieluisasta kodista, kurjaahan se oli mutta sellaista se elämä nyt välillä on.