Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ajassa olisi realistista pudottaa 10 kiloa?

Vierailija
03.10.2020 |

Olen 175cm pitkä ja painan 85 kiloa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tavoite nyt pudottaa 10 kg vuoden loppuun mennessä. 

Ja olen tehnyt laskelmat, että sen pitäisi onnistua jättämällä vain sokerin, alkoholin ja vehnän pois. 

Jätän vaan herkut syömättä ja muuten jatkan perusterveellistä ruokavaliotani. 

Millainen on perusterveeellinen ruokavalio?

Syön tosi paljon kasviksia ja salaattia lisukkeena, lisäksi kalaa, vaaleaa lihaa, kasvisruokia, sieniä, kananmunia, rasvaa saan mm. öljyistä, voista, avokadosta ja pähkinöistä. Mulla on vaan ongelmana saada herkut pois, mutta muuten en aio ruokavaliotani muuttaa. 

Syötkö hiilaria ollenkaan? Ihan kaikkea ei kannata jättää pois, mutta kuten sanoit, että vehnän olet jättämässä pois, niin varmaan jotain hiilaria syöt kuitenkin? Olkoon kuka mitäkin mieltä, täysin hiilariton ruokavalio on minusta koko loppuelämän ruokavalioksi mahdoton, niin samalla ruokavalioryhdistäytymisellä otat huomioon juurikin terveelliset valinnat hiilareiksi ja tarvittavat määrät. Se tarvittava määrä ei loppupeleissä ole kuitenkaan hirvittävän suuri per ateria, mutta kuitenkin enemmän kuin ei mitään.

Vierailija
22/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen tehnyt laskelmat, että sen pitäisi onnistua jättämällä vain sokerin, alkoholin ja vehnän pois. 

Elimistö ei piittaa sun laskelmista.

No kyllähän se elimistöön vaikuttaa, kun jättää ne turhat ylimääräiset kalorit pois. Niin ja olen aloittanut nyt myös kahvakuulaharjoitukset ja kävelen päivittäin 1-2 tuntia, kun etätöiden myötä säästän aikaa työmatkoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on perusterveeellinen ruokavalio?

Syön tosi paljon kasviksia ja salaattia lisukkeena, lisäksi kalaa, vaaleaa lihaa, kasvisruokia, sieniä, kananmunia, rasvaa saan mm. öljyistä, voista, avokadosta ja pähkinöistä. Mulla on vaan ongelmana saada herkut pois, mutta muuten en aio ruokavaliotani muuttaa. 

Syötkö hiilaria ollenkaan? Ihan kaikkea ei kannata jättää pois, mutta kuten sanoit, että vehnän olet jättämässä pois, niin varmaan jotain hiilaria syöt kuitenkin? Olkoon kuka mitäkin mieltä, täysin hiilariton ruokavalio on minusta koko loppuelämän ruokavalioksi mahdoton, niin samalla ruokavalioryhdistäytymisellä otat huomioon juurikin terveelliset valinnat hiilareiksi ja tarvittavat määrät. Se tarvittava määrä ei loppupeleissä ole kuitenkaan hirvittävän suuri per ateria, mutta kuitenkin enemmän kuin ei mitään.

Toisinaan riisiä ja kvinoa lisukkeena ja teen kasvisruokaa palkokasveista ja syön myös jonkin verran hedelmiä. Leipää, perunaa ja puuroja en ole syönyt vuosikausiin. 

Mulla on herkkuaddikti ja alkoholia tulee liikaa tissuteltua. 

Vierailija
24/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saman kokoinen ja pudotin kaksi kiloa viikossa. Puolta hitaampi tahti voisi olla suositeltavampaa. Pienensin ruuan annoskoon noin puoleen mitä aiemmin söin ja uin kolmen kilometrin uintilenkin viisi kertaa viikossa. Sokeri ja alkoholi tietysti kokonaan pois. Aika helppoa siis loppupelissä. Toki vaatii itsekuria mutta sen nyt ei pitäisi aikuiselle ihmiselle olla ongelma.

Vierailija
25/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi - puolitoista menee, jos meinaat laihtua uusilla PYSYVILLÄ liikunta- ja ravintotapojen muutoksilla.

Temppujojolaihduttaminen reiluilla miinuskaloreilla toki onnistuu nopeammin, mutta mitä hyötyä siitä on pitkässä juoksussa?

Vierailija
26/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi - puolitoista menee, jos meinaat laihtua uusilla PYSYVILLÄ liikunta- ja ravintotapojen muutoksilla.

Temppujojolaihduttaminen reiluilla miinuskaloreilla toki onnistuu nopeammin, mutta mitä hyötyä siitä on pitkässä juoksussa?

Jos nykyinen ruokavalio on sellainen että ei lihoa lisää, niin eivät ne kilot takaisin tule vaikka "temppulaihduttaisi" niin kuin sinä sitä kutsut.

Vierailija
27/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on aika realistinen arvio, voi mennä pidempäänkin, ellet sitten yritä jollain tiukalla kuurilla. Kuurit yleensä toimivat, mutta sen jälkeen kaikki tulee helposti takaisin.

Vierailija
28/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kulunut aikaa -11 kg pudottamiseen 7kk.

Vierailija
29/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyinen ruokavalio on sellainen että ei lihoa lisää, niin eivät ne kilot takaisin tule vaikka "temppulaihduttaisi" niin kuin sinä sitä kutsut.

Jos nykyiset kalorit ylläpitävät 85kg painoa niin 75kg painoista ne lihottavat reilusti.

Mielestäni muutenkin mielekkäämpää miettiä tapoja joilla voisi olla hoikempi loppuelämän, sen sijaan että miettii tapoja joilla pudottaa maksimit puolessa vuodessa.

Vierailija
30/30 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilojen suositeltava pudotustahti riippuu myös ihmistyypistä ja taustoista. Jos siis olisi taustalla useita laihdutuskuureja ja takaisin lihomisia tai tunnesyömistä ja vääristynyttä ruokasuhdetta olisi painon pudottaminen mahdollisimman hitaasti mutta varmasti se paras keino. Vaikka 200-300g viikossa.

Mutta jos henkilö on suoraviivaisempi syömisen ja ruokien suhteen, eikä ruokaan liity minkäänlaista "ruokasuhdetta", ja kilot ovat kertyneet selkeästi vain liikaa syömällä ilman sen kummempia psykologisia tekijöitä se 1 kilo viikossa tai enemmänkin kai toimii. Riippuu siis korvien välistä enemmän kuin vyötärönympäryksestä.