Mistä juhlapöydänkonvehdista käydään teidän joulupöydässänne taisto?
No siis eihän varmasti kukaan av mamma osta mokomaa pandan pahamaineista wt ällötystä, joka pilaa kaikki kutsut (erityisesti joulun) ja on muutenkin ihan paska ja kertoo vaan että ei ole mitään mielikuvitusta jne....
Jokatapauksessa, suklaacrips on mulle, jos sitä en saa niin hyvä ei heilu.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:18"]
Ap:n on hyvä huomata, että kaikkien wt:mäisintä on ensiksi haukkua jokin asia wt:ksi ja sitten itse paljastua rivien välistä wt:ksi. Suklaa crips.. LOL
[/quote]
Mä ainakin käsitin niin päin että ap ei tosiaankaan haukkunut vaan arveli saavansa niitä tyypillisiä av-kommentteja tuohon tyyliin... ;)
Oma suosikkini on kans tuo suklaa crisp (nykyään myös Candy Kingin valikoimissa, nams!) ja jotain niitä muita joiden nimeä en muista... Niitä missä on kiinteämpi se sisus.
Zabaglione ja toffeet on hyviä. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset heittäkö roskiin niitä! En minäkään itse ko. rasiaa ostaisi kotiin, mutta kaikista pahoista jämäsuklaista ja mahtava leipoa kaikkia suklaakakkuja, keksejä ja mutakakkuja. Ei roskiin!! Mulla jää leivonnaisiin aina kaikki tummasuklaakonvehdit.
Mäkin voin vaihtaa ap: kanssa suklaacrispit ananakseen, minttuun tai zabaglioneen :) En oo ikinä tykännyt suklaacrispistä, ei se nyt pahaa ole, mutta vaihtaisin mielelläni pois!
Meillä kans kinastellaan, kuka saa viedä lahjaksi saadut rasiat naapuriin, mummoille, tädeille yms. Ei edes lapset suostu syömään.
1, Suklaatryffeli
2. Kermatoffee
3. Zabaglione
4. Kermalikööri
5. Punssifudge
6. Pähkinänougat
7. Minttu
8. Mocca
9. Brandy
10. Hasselpähkinä
11. Mansikkakermatryffeli
12. Suklaacrisp
13. Pehmeä toffee
14. Ananas
15. Vadelmamarmeladi
Tuossa ne maut. Meillä ei kukaan halunnut ananasta niin ajattelin, että jonkunhan ne on syötävä ja niinpä lopulta totuin niihin niin, että nyt ehdottomasti haluan ne :-) 2, 3, 13 ja 14 on parhaat. 9, 11 ja 15 menee roskiin, niitä ei kukaan huoli edelleenkään, muut kelpaavat.
Ei kai siinä perusrasiassa noin paljon makuja ole???
Toffee on paras, sitten minttu. Meillä jää ananakset ja zabaglionet viimeiseksi, hassua, että toisten mielestä pahimmat on jonkun mielestä parhaita!
Kaikki suklaarasiat tehdään aina sillä periaatteella, että pahimpia konvehteja on eniten. Kermatoffee ja pehmeä toffee jäävät meille pyörimään.
Ärsyttää muuten sekin, että jos on joku oikeasti hyvä suklaarasia, syön ensin pahat pois ja säästän parhaat lopuksi. Sitten mies joka on jättänyt koko rasian viikoksi koskematta, syö ne lempparini. :(
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 19:58"]
Ällöttävistä toffeista, noista crispeistä ja kaikista "uutuuksista" tulee taisto siitä kumpi joutuu syömään ne. Niitä onkin suurin osa rasiasta. Mies tykkää ananaksesta ja mintusta, minä siitä sulannäköisestä ja sitten siitä pitkulaisesta pähkinäjostakin.
En muista konvehtien nimiä, emme saa läheskään joka joulu tuollaista rasiaa lahjaksi. Itse en ostaisi.
[/quote]
Kantsis meidän vaihtaa rasiat, meillä menee noi toffeet heti ja ananakset ja se sulka jää syömättä kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 22:53"]
Ei kai siinä perusrasiassa noin paljon makuja ole???
Toffee on paras, sitten minttu. Meillä jää ananakset ja zabaglionet viimeiseksi, hassua, että toisten mielestä pahimmat on jonkun mielestä parhaita!
[/quote]
EI, vain osa noista. Mutta tuo on sen "isomman rasian" valikoima.
Johonkin konvehtirasiaan tuli uutuutena jokunen vuosi takaperin sellainen kun joku vadelmajogurtti? Onko eri rasia kuin tämä? Se ainakin maistui ihan saippualle! En tiedä onko enää. Toffeet on parhaita! Muita konvehteja en syö, hyi. Kahvin kanssa menee ehkä muutama, mutta tulevat korvista ulos.
vadelmamarmeladi ja hasselpähkinä mulle! :) muilla ei niin väliä, minttu ja tryffeli on semmoset mitkä jää multa kokonaan rasiaan
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:26"]
Meillä on suklaata niin paljon, ettei tosiaankaan tarvitse kisata. Ananakset, toffeet ja mintut häviävät ensimmäisenä. Zabaglionet päätyvät sitten lopuksi roskiin, kuin myös Fazerin rasioista ne karpalot.
[/quote]
Eieieieiei! Lähettäkää ne zabaglionet minulle! Karpaloista en kyllä välitä minäkään.
-4
[/quote]
Minnes minä ne lähetän? :) Ei niitä montaa roskiin mene, kun ei rasioitakaan ole kuin pari, plus ne mitä saamme lahjaksi. Eikö zabaglioneja ole irtokarkkihyllyissä, kuten noita toffeita ja minttuja on?
[/quote]
Eipä niitä taida olla, mutta Pandallahan on se 100g Zabaglione-levy.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 20:18"]
Ap:n on hyvä huomata, että kaikkien wt:mäisintä on ensiksi haukkua jokin asia wt:ksi ja sitten itse paljastua rivien välistä wt:ksi. Suklaa crips.. LOL
[/quote]
mun 12v sanoisi tässä nyt "facepalm"
Toffeet mulle!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 19:33"]
No siis eihän varmasti kukaan av mamma osta mokomaa pandan pahamaineista wt ällötystä, joka pilaa kaikki kutsut (erityisesti joulun) ja on muutenkin ihan paska ja kertoo vaan että ei ole mitään mielikuvitusta jne....
Jokatapauksessa, suklaacrips on mulle, jos sitä en saa niin hyvä ei heilu.
[/quote]
No, meillä noita ei tosiaan joulupöydässä ole tarjolla eikä lahjapaketeistakaan tule. Mutta ei se sitä tarkoita, että ne kaikki olisivat jotenkin paskaa. Vaaleasta suklaasta en pidä, joten minulle ne tummat, paitsi jos niissä on valuva minttutäyte.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 11:01"]
Ananas, toffeet, zabaglione, hasselpähkinä. En tykkää tummasta suklaasta, joten mies syö ne.
Minkä takia joka ketjussa on tehostettava itseään pilkkaamalla "wt-kansaa", joka muuten on olkiukkokategoria? Kummallista itsetehostusta. Tämä palsta olisi vielä viihdyttävämpi, jos ihmisten ei tarvitsisi joka käänteessä muistuttaa omasta erinomaisuudestaan. En minäkään saanut lapsena tarpeeksi rakkautta, joten ymmärrän kyllä näitä itsekiillotuksen tarpeita, mutta en usko, että toisia tallomalla omakaan asianne edistyy.
[/quote]
Alkoi hyvin mutta sorruit itse samaan oman kilven kiillotukseen.
Miksi te ostatte juuri niitä juhlapöydän konvehteja, jos pitää heittää roskiin osa? Meillä ei osteta mitään elintarvikkeita roskikseen heitettäväksi. Jos joku antaa lahjaksi vihreitä kuulia, niin niitä meillä ei syö kukaan, en minäkään kaikkeen kykene. Onneksi kukaan sukulainenkaan ei pidä marmeladeista, joten niitä tulee vain harvoin työn kautta joulukoreissa.
Mä luulen, että moni ellei kaikki saa jouluna suklaata/marmeladia ym. makeaa lahjaksi. Itselleen jokainen ostaa varmasti vain siitä mistä tykkää. Mutta eivät ne lahjarasiatkaan mun mielestä ole mikään ongelma. Jos en itse välitä jostain, annan sen sille, joka tykkää. Lisäksi meillä on töissä sellainen systeemi, että voi kahvihuoneeseen tuoda joulun jälkeen sen, mikä ei ole omassa perheessä mennyt. Aina löytyy se työkaveri joka syö vihreitä kuulia tai marsipaaneja (mitä esimerkiksi meillä kotona ei syödä). Tyhmää heittää mitään roskiin!
Emme pidä konvehdeista.