Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen 19-vuotias ja kiinnostun vain +30v miehistä. onko minussa vikaa?

Vierailija
16.12.2013 |

Aion vieläpä säästää itseäni avioliittoon, mutta en haluaisi naimisiin itseäni yli kymmenen vuotta vanhemman kanssa, suht samanikäisen kanssa olisi helpompaa.

Tiedän että tilanteeni on hyvin ristiriitainen. Apuja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitkö isähahmoa?

Vierailija
2/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita numeros niin katellaan. Oon 36 -vuotias mies ja kiinnostunut parikymppisistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ap! Keskimäärin (joskin varsin karkeasti yleistäen) monet miehet ovat vasta noin kolmikymppisinä valmiita edes harkitsemaan sitoutumista, avioitumista ja perheen perustamista. Havaintojeni mukaan miesten "raikulivaihe" kestää usein naisikätovereita pidempään. :) Tulevaisuudennäkymä vakaalle parisuhteelle lienee aina parempi, mikäli kumpikin omien standardiensa mukaan on saanut kokea ja kokeilla ennen aloilleen asettumistaan.

Moni ystävättäristäni (iältään 22-25-v.) seurustelee yli 30-vuotiaan miehen kanssa. Useimpien parisuhteet ovat harmonisia ikäerosta ja elämäntilanteesta johtuvista tekijöistä (toinen on työelämässä on toinen opiskelee, toisella vakaa taloudellinen tilanne, toisella pienet tulot) huolimatta. Tämä on herättänyt minut pohtimaan asian evoluutiobiologista taustaa. Koska nainen on hedelmällisimmillään alle 30-v., ja mies voi lisääntyä myöhemmälläkin iällä, on jokseenkin loogista, että puolisoiden välinen ikäero on ollut kilpailuetu, eli hyödyttänyt merkittävästi jälkeläisten selviämistä. Miksi miehet usein myös viehättyvät itseään nuoremmista naisista? Biologia ja geenit muuttuvat yhteiskuntaa hitaammin.

Seurustelu omanikäisen kanssa on usein toki helpompaa, koska molemmat jakavat samat sukupolvikokemukset ja ovat kasvaneet aikuisiksi omalle ikäryhmälleen tyypillisissä yhteiskunnallisissa olosuhteissa.

Sukupolveen liittyvät seikat eivät kuitenkaan ole peruuttamaton este, jos persoonallisuudet, elämänarvot ja tavoitteet kohtaavat. Parisuhteet ovat niin kovin tilannekohtaisia, että liian yleisluontoisia neuovoja on turha jakaa. :) Joskus vain tuntee sekä fyysisesti että henkisesti, kun elämysmaailma kohtaa toisen kanssa. Silloin on parempi olla välittämättä iän kaltaisista pikkuseikoista.

Ap, kaikki sujuu hienosti, kun lopetat ahdistelemisen ja ylianalysoimisen; perustat päätöksesi parisuhteesta ensisijaisesti intuitiolle. Jos menee metsään, on se sitten varmaan juuri sitä kokemista ja kokeilemista. :)

Vierailija
4/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko rakastat rahaa ...  (Muista , että miehen vauraus ei ole nykyään tärkeää ellet ole bimbo)  Tai luulet , että vanhemmat miehet ovat fiksumpia kun he eivät vetäneet sinua poninhännästä ala-asteella , mutta ota huomioon, että he kiusasivat omaa ikäluokkaansa .     Ota ikäisesi niin voit helpommin "myydä" hänelle ajatuksia.

Vierailija
5/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sussa on se vika, että kyselet näitä samoja ikäerojuttuja tällä palstalla jatkuvasti. Kannattais oikeesti miettiä, että miksi sun pitää tätä samaa jauhaa koko ajan?

Vierailija
6/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ajattelet, että vanhemmat miehet olisivat vakaampia ja sitoutuvampia, ja ehkä vielä kaupan päälle huolehtisivat sinusta paremmin taloudellisesti sekä muuten.

Vierailija
7/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, jos olet törmännyt moniin tällaisiin aloituksiin. :( olen vain itse miettinyt tätä asiaa paljon, ja ajattelin jos löytyisi kohtalotovereita ym.

Vierailija
8/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, jos olet törmännyt moniin tällaisiin aloituksiin. :( olen vain itse miettinyt tätä asiaa paljon, ja ajattelin jos löytyisi kohtalotovereita ym.

Vierailija
9/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja äskeinen oli ap.

Vierailija
10/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin normaalia: itse olen +30 mies ja pidän hyvin paljon 19v. tytöistä.

Vierailija
11/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:24"]

[/quote]

Jos kiinnostut +30v ikäisistä, mikä tekee samanikäisistä parempia seurustelu kumppaneja, mikä samanikäisten kanssa on helpompaa? Elämäntilanne ja arvot voivat olla ihan erimaailmoista vaikka ikä olisi tismalleen sama. Minulla ja puolisollani on ikä eroa se 10v. Olin 21 kun tapasimme ja nyt olemme olleet 8v vuotta yhdessä. Ja tämä sen takia, etten tule ikäisteni kanssa toimeen ja kiinnostuin parikymppisenä muutenkin itseäni vanhemmista. 

Vierailija
12/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:24"]

[/quote]

Jos kiinnostut +30v ikäisistä, mikä tekee samanikäisistä parempia seurustelu kumppaneja, mikä samanikäisten kanssa on helpompaa? Elämäntilanne ja arvot voivat olla ihan erimaailmoista vaikka ikä olisi tismalleen sama. Minulla ja puolisollani on ikä eroa se 10v. Olin 21 kun tapasimme ja nyt olemme olleet 8v vuotta yhdessä. Ja tämä sen takia, etten tule ikäisteni kanssa toimeen ja kiinnostuin parikymppisenä muutenkin itseäni vanhemmista. 

[/quote]

Omanikäisen kanssa on samanlaiset elämäntilanteet useammin, kun molemmat vielä saattavat opiskella ym. Kolmekymppinen saattaisi tahtoa jo perheen perustamista ja oman asunnon ostamista ym. Ap

Vierailija
13/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vian ei tarvi olla iso kun se on päässä

Vierailija
14/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ikis, tuore näkökulma!

Vierailija
15/15 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:42"]vian ei tarvi olla iso kun se on päässä

[/quote]

Kiitos rakentavasta mielipiteestä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi