Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aiheutuu " menkkakivut" rv 28?

Vierailija
21.07.2006 |

Ei tunnu supistuksilta, mutta nelisen tuntia jo on särkenyt tosi menkkamaisesti ja välillä oikein kipeästi, ibuprofeeni ei auttanut eikä vessareissukaan.

Onko tietoa mistä johtuu? Vauva potkinut todella kovastikin välillä, tuntuu että _jotain_ kohdussa tapahtuu mutta mitä. Kasvukipuja tai jotain?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset voivat tuntua menkkakipuina... soitahan synnärille niin saat samalla varmuuden oloosi.. voi nimittäin olla jotain tapahtumassa. eikä noilla viikoilla tarvis vielä...

äippä84

Vierailija
2/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvele että olisi suppareita, kohtu ei minusta kovetu eivätkä tule väliajoin " piikkeinä" , vaan särky on aika jatkuvaa, piikkityyppistä ehkä supparia muistuttavaa tullut vain pari kertaa illan aikana.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.3

Vierailija
4/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävän tuntusta ainakin mulla :( Kun ei viitsi tuon enempää särkylääkettäkään ottaa.

Itse muistan eka raskaudesta että oli menkkamaisia kipuja vasta ihan pari päivää ennen synnytystä. Voiskohan olla jotain vauvan asennon vaihtumiseen liittyvää myös... jos silloin ois ollut laskeutumista.

-ap-

Vierailija
5/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuli mullakin levossa, esikoinen oli makoilemassa vieressä sängyllä ja lukemassa kirjaa kun yhtäkkiä alkoi sattua niin vietävästi.

-ap-

Vierailija
6/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ainakin menkkamaista särkyä juuri edellisiltana ennen synnytystä. Siis ei mitään vatsan kovettumista, vaan juuri jatkuvanluonteista kivistystä. Mene vaan heti näytille, jotta jos synnytys olisi käynnistymässä, sitä voitaisiin vielä yrittää estää. Kannattaa myös muuten välttää turhaa liikuskelua ja levätä kylkiasennossa, jos ennenaikainen synnytys uhkaa. Mut käyhän näytillä.

Vierailija
7/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun oli siis myös tätä vasta just ennen 1. synnytystä, mutta kun monella on ollut raskauden aikana niin eiköhän se ole normaalia. Katselevat vaan pahalla silmällä jos lähtee äippäpolia ruuhkauttamaan viikonloppuna, kotona muutenkin vaikea tilanne kun esikoinen sairaana. Miehenkin kanssa puhuttiin että katotaan nyt ainakin huomiseen jos ei viikonlopunkin yli.

-ap-

Vierailija
8/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaen rvk. 29. Soitin neuvolaan ja sain heti seuraavalle päivälle lääkäri ajan. Lääkäri puhui koko ajan supistuksista (ja kipu oli ihan kuin menkat olisi ollut ja sen myös lääkärille sanoin). käski viikonverran maata, eli vessaan ja syömään sain nousta muuten käski maata. Se kyllä rauhoitti tilannetta. Töihin palattuani tämä alkoi taas ja vk 31 lääkäri kirjoitti sairasloman äitiyspäiväloman alkuun saakka.

Vierailija
9/9 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut tosiaan käsityksessä että " menkkakivut" olisi aika normaaleja...! Tänään on kyllä supistanut ihan pienestä, pitänee vissiin vähän tarkkailla tilanteen kehitystä. Makailu ei taida onnistua mutta jos panis vaikka miehen tekemään enimmät hommat viikonlopun aikana :)

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi