Kuka haluaa selvittää, mikä minua vaivaa?
Eli, olen 24 vuotias yhden yksi vuotiaan lapsen äiti. Olen kotona lapsen kanssa, mikä sopii minulle hyvin. Lapsi nukkuu kohtuullisen hyvin, pitkät yöunet heräten n. kerran yössä tuttia kaipaamaan. KUITENKIN saatan olla päivisin, varsinkin aamuisin niin väsynyt, väsymys ei tunnu silmissä (mikä mun mielestä tarkoittaa, ettei ole nukkunut tarpeeksi) vaan kehossa, eli esim. lapsen nostaminen, ja pyllypesu uuvuttaa fyysisesti. On semmonen veltto olo.. Ennen ollut todella hyvä ruokahalu, nykyään hyvä jos leivän saan alas. Raskaana tuskin olen, äskettäin vasta oli menkat. Vatsaa turvottaa, ja tuntuu välillä ripunlin oireita, vaikkei tule mitään. Napatyrä mulla on, mutta ei kuulemma aiheuta oireita ennen kuroutumista. Liikuntaa harrastan paljon, lihaskuntoa isoilla painoilla, ja pari kertaa aerobista + lapsen kanssa touhuilut pihalla. Pari kertaa viikossa pidän kuitenkin lepopäivät. Olen jo miettinyt, onko astmaa, no hengästyn toki juoksulenkillä, mutta en ole koskaan kokenut tukehtuvani. Välillä saattaa tulla yhtäkkinen kuumeinen olo, niveliä särkee vähän, tämä ehkä kerran kk. Masentunut olo minulla ei ole.
En tunne oloani niin energiseksi, kuin voisin olla. Johtuuko tämän "vain" pikkulapsivaiheesta, vai onko kehossani joku vika?? Onko kellään samanlaista ollut?
Kommentit (11)
Kuulostaa tutulta. En tiedä, mistä johtuu, mut nyt pari kuukautta ollut tuommoista. En toefä johtuuko flunssasta joka mulla on ollut koko syksyn.
Mua väsyttää myös ihan älyttömästi. Ruokaa saan kyllä syötyä, jos vaan muistan.
Itse olen jo töissä ja lapset hoidossa.
En jotenkin usko tota ylikuntojuttua, koska joskun on viikkoja, kun harrastan vain pari kertaa. Ja olo on sama.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:47"]
Luulotauti?
[/quote]
Tota mietin kyllä itsekin.. ;)
ap
Kilpirauhasen vajaatoiminta? Ei se aina vaadi lihomista, että todetaan :)
Kilpirauhasen vajaatoimintaa epäilisin. Pyydä lääkäriltä labraan lähete. Olo on vetämätön, tyhjä. Palelu, ihon kuivuminen, huonot hiukset, silmien kuivuminen(eli vuotavat herkästi ulkona), ripuli, muistihäiriöt ... Siinä nyt muutamia oireita kilpir.vajaatoiminnasta.
Parin viikon treenitauko harvoin auttaa ylikuntoon. Tilasta toipumiseen voi mennä jopa vuosi.
Riittävästi ravitsevaa ruokaa, paljon lepoa, palautumista. Isot painot unohtaisin sinuna nyt alkuun ja muunkin liian riuhtomisen.
Sulla voi olla joku pieni flunssanpoikanen jäänyt päälle. Ei nouse kunnon taudiksi, jonka kuume häätäisi mutta ei mene ohikaan. onko sulla lämpö normaalia korkeampi?
Suosittelen jättämään treenit väliin, kunnes olo paranee. Ja siinä voi muuten kestää kauan. Mulla oli joskus kuukausitolkulla moista eikä siihen löytynyt syytä, lopulta meni ohi itsekseen.
Oot ylikunnossa. Pidä reenistä viikon verran lepoa, syö ja juo hyvin, eritysesti vettä .
Ja käy lääkärissä, niin löytyy oikea diagnoosi..