Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi vihaa ja mustamaalaa!

Vierailija
16.12.2013 |

Meillä on klassinen anoppi-miniä-tilanne, joka on koko ajan vain pahentunut. Anopin mielestä olen paha ja ilkeä ja kaikki - hyväksikin tarkoitettu- mitä sanon, teen tai millainen olen, on häntä vastaan suunnattua ja todistaa pahuuttani ja ilkeyttäni. Suoraan puhuminen ja keskusteleminen ei johda mihinkään, tilanne vain pahenee. Anoppi pysyy kannassaan, ja on itse mielestään virheetön ja esimerkillinen, eikä ole tehnyt mitään väärin meitä kohtaan.

Hän pitää kirjaa jokaisesta sanasta, ilmeestä, eleestä ja tekemättä jättämisestä, mitä teen. Sieltä hän sitten siteerailee, että vuonna 2005 silloin sitä ja tätä. Meidän pitäisi elää ja ajatella kuten hän, erityisesti minun. Puen lapsen väärin, kasvatan väärin, kotini on vääränlainen, puhun väärin, olen vääränlainen, käyttäydyn väärin... Hän on vaatinut pieniä lapsia luokseen viikoksi, soittaa usein minun haukkumispuheluita miehelleni jne. Lisäksi hän käänsi meille läheisen sukulaisen omaksi pikku vakoojakseen ja tuo tilanne jatkui vuosia ennen kuin paljastui. Välit ovat sinne suuntaan nyt poikki.

Mieheni pelkäsi äitiään pitkään, eikä uskaltanut sanoa vastaan mitään, ja nyt kun on alkanut sanoa vastaan, tilanne on päässyt jo aivan mahdottomaksi. Anoppi uhkailee suuttumisellaan perheenjäseniään, ja muut luimistelevat ja pysyvät poissa tieltä. Minä joudun tulilinjalle ja kohteeksi. Ei pidä välittää, sanovat. Anoppi on myös esitellyt viestejäni ympäriinsä ja puhunut minusta pahaa eteenpäin, itse on tämän kertonut.

Olen aivan keinoton, enkä tiedä, mikä tässä enää auttaisi. Olen pitänyt yhteyttä ihan minimin, ja ajattelin lopettaa sen kokonaan. Tuntuu, että välien katkaiseminen on ainoa keino. En haluaisi sitä tehdä, muiden sukulaisten takia, ja mieheni ei halua sitä, vaikka onkin tilanteesta samaa mieltä kanssani. Tiedän, etten ole ainoa, joka painii anoppi-ongelmien kanssa, joten kertokaa, miten olette selvinneet?! Joulu lähestyy ja pakollinen jouluvierailu on tehtävä tänäkin vuonna...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on? Sun on vaikea katkaista välejä, jos mies kuitenkin haluaa olla äitinsä kanssa tekemisissä. Sopikaa yhdessä, mikä on linjanne, mitä siedätte ja mitä ette ja sitten yhdessä pidätte siitä kiinni. Miehen on ehkä kuitenkin helpompi sanoa vastaan kuin sinun.

Jos tilanne on ihan mahdoton, niin ei ole mitään pakollista jouluvierailua,. Lähetätte pakeitn ja kortin ja that's it. Tai viette kukan ja sanotte hei hei.

Onko tämä anoppi jotenkin yliesesti hankalaksi tunnettu ihminen, jos muut sukulaiset neuvoo olemasta välittämättä?

Vierailija
2/3 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ole mikään pakko pitää anoppiin yhteyttä, jos et kerran halus! Laitat miehesi lapsinenne anopille jouluvierailulle ja sinä jäät reissusta pois. Älä vastaa anopin puheluihin/viesteihin. Hän on miehesi äiti ja miehesi saa olla hänen kanssaan tekemisissä, mutta sinun ei todellakaan tarvitse sietää tuota käytöstä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, millä tavalla muut sukulaiset voivat estää välien katkaisemisen anoppiin?

Nyt on hyvä aloittaa sillä, että sinäkin heittäydyt ihan suorasanaiseksi ja ilmoitat anopille, että tänä jouluna ei tavata ollenkaan, kun käyttäytyy niin huonosti sinua kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi