Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pahoinpiteli minua melkein 30vuotta sitten, voimmeko silti ryhtyä sijaisperheeksi?

Vierailija
02.10.2020 |

Ei siisole tuon kerran jälkee lyönyt, otin eron ja elimme erillämme melkein 10 vuotta.
Palasimme yhteen 20 vuotta sitten ja saimme 2 lasta.
Pahoinpitelystä en tehnyt aikanaan rikosilmoitusta, lääkärissä kävin vammojen takia.
Tekiköhän lääkäri jonkin ilmoituksen tai raportin tms joka voisi estää meidän tukiperheeksi ryhtymisen. Mies ei ole lyönyt minua enää kertaakaan näiden 20vuoden aikana tuon yhden kerran jälkee.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei taatusti estä. Luitteko ap:n jutun? Kyseinen tapahtuma oli 30 vuotta sitten ja johti eroon kymmeneksi vuodeksi. Ovat nyt olleet 20 vuotta yhdessä. Eikä ap välttämättä ole lainkaan vanha, ehkä noin 50v. Mainiosti tuon ikäiset voi olla sijaisvanhempia, jos ei nyt ihan vauvalle enää.

En ymmärrä, miksi te hoette tuon pahoinpitelyn merkittävyyttä tänä päivänä. Se oli silloin se ja jos ei ole toistunut tämän uudelleen syttyneen suhteen aikana, niin eiköhän homma ole selvä. Nuorena ihmisellä voi ampua yli, pahoinpitelijäkin voi "parantua".

Joo toki voi ja kiva juttu jos niin on käynyt. Mutta nyt kyse on viattomasta, jo kovia kokeneesta lapsesta, niin toivoisin, että sellaiset lapset sijoitetaan perheisiin jossa väkivallan todennäköisyyttä ei ole pienimmissäkään määrin!

Vierailija
22/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ollut kyse mistään läpsimisestä vaan ap joutui lääkäriin hoidattamaan vammojaan. Kyllä tuolloin on luonteessa jotain peristavanlaatuisesti pielessä että pystyy rakkaalleen tekemään noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies oli? 15 v? 25 v?

Vierailija
24/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vanha asia haittaa. Ihmiset voivat muuttua. Jos kuitenkin on yhtään äkkipikaisuutta jäljellä niin ehkä parasta unohtaa.

Vierailija
25/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa itse kysymykseen, mutta kysyisin eikö tosiaan ole mahdollista, että ihminen toimii väärin ja sen jälkeen muuttuu. Siis että yksi erehdys olisi muka koko elämänmittainen. Ettekö te itse ole koskaan tehneet mitään väärää? Olette olleet aina täydellisiä?

Voi ihmiset tehdä virheitä ja tajuta kuinka tuli mokattua ja muuttua. Kuitenkin liian monta kertaa naiset ja miehet on jääny väkivaltaiseen suhteeseen, koska ajattelevat, että tää pahoinoitely oli vain yksittäinen kerta ja puoliso kyllä muuttuu. Puoliso ei ole kuitenkaan muuttunut ja pahoinpitelyt on jatkuneet. Kannattaa siis olla tosi varovainen niitten ihmisten sihteen, jotka käyttää väkivaltaa. Vaihtoehdot voi olla aito muutos ja katumus tai uusi pahoinpitely, josta päätyy hautaan. Väkivalta on vaikea verrata johonkin muhun virheeseen. Pitää miettiä, mitkä voi olla seuraukset.

Vierailija
26/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaislapset ovat suurella todennäköisyydellä sijoituksessa käytösongelmien vuoksi. Heillä on traumaa, nepsy-ongelmia ja impulsiivisuutta, joka helposti purkautuu raivokohtauksina. Voitteko vannoa, että pysytte rakentavina ja rauhallisina siinä tilanteessa? 

Sijaisperheitä on vähän, koska siihen pystyy niin harva. 

oletteko muuten käyneet terapiassa läpi pahoinpitelyn? Ellette ole, ei teillä ole vähäistäkään taetta siitä, mikä teissä laukaisee taas väkivallan tai uhrin roolin.

Vierailija
27/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi mahdoton ajatus, että voisin rakentaa luottamuksen uudelleen ihmiseen, joka satuttaisi minua. Edes 50 vuotta ei siihen riittäisi.

Enkä muuten ole mikään pitkävihainen ihminen, mutta väkivaltainen käytös on niin iso asia, että sitä en voisi koskaan unohtaa.

Miten sinä ap, olet voinut antaa anteeksi?

Vierailija
28/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap oli itse osasyyllinen tapahtuneeseen (tämähän on tabu josta on vaikea keskustella).

Kyllä ap varmaan mainitsisi jos olisi itsekin pahoinpidellyt ja lyönti oli mieheltä itsepuolustus.

Vai oletko näitä viripäitä joiden mielestä esim. nalkuttamiseen voi vastata nyrkillä?

Väkivaltaan voi vastata väkivallalla kunhan säilyttää suhteellisuudentajun ja vastapuoli ymmärtää toimivansa väärin.

Vierailija
29/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes tappoa ei lasketa enää 30 vuoden jälkeen.

Vierailija
30/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ukolla olisi kokemusta laitella niskotteleva kakara kuriin

Vierailija
31/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on este sijaisvanhemmaksi alkamiseen. Vaikka se ei näkyisi rikostekisterissä, teidän pitäisi se kertoa kurssin aikana. Jos ette kertoisi, olisi tosi iso moka ja väärin.

Vierailija
32/38 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi läheisriippuvaisuus on niin ominaista juuri naissukupuolen edustajille?

Että tullaan hakatuksi, ja silti jatketaan elämää pahoinpitelijän kanssa.

Ap voi kuvitella olevansa onnekas, mutta miehen nyrkki saattaa heilahtaa toisen kerran vaikka huomenna.

Vierailija
33/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oioi, kulti pahoinpiteli ja ihana mies se on silti...

Vierailija
34/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustelmat haalistuvat 30:ssa vuodessa, muistot eivat.

Ikuisesti muistan kun silloinen poikaystavani heitti minua tuolilla 19- vuotiaana.

En viitsinyt ottaa selvaa, oliisiko pahoinpitely toistunut, vaikka muuten mukava poika olikin.

Kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi.

Vierailija
35/38 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisrekisterit pyyhkiytyy nykyään lähes täysin aina kun tulee uusi "parempi" järjestelmä käyttöön

Vierailija
36/38 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti se nainen joka voi nussia pahoinpiteljan kanssa. Tai masokisti.

Vierailija
37/38 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. Ja ap on jatkanut suhdetta miehen kanssa joka hakkasi. Olkoon 30 vuotta sitten tapahtunut, ei tuollaista voi antaa anteeksi.

Vierailija
38/38 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, että jotkut naiset sietävät vaikka mitä.

Mullakin oli kaveri, jonka miehensä pahoinpiteli pienten lasten läsnäollessa.

Majoitin kaverini lapsineen minun kotiini, mutta eikös vaan tämä nainen palannut paskaukkonsa luo, tekivät vielä kolmannen lapsen.