Paljon teillä menee kuukaudessa rahaa?
Kommentit (43)
Sen pääasunnon vastike on . n,450 e ja toisen asunnon vastike 4 70 e. Mökillä sähköön ehkä 20 e. Tähän kakkostalon sähköön 70e /kk+ kaupungin vesi ?. Auto vie bensaa 100 e. asuntoihin ja pakollisiisiin vakuutuksiiniin 2000 e. Jotain taloustavaroita ja sisustusjuttuja olen nyt joutunut ostamaan tänne, kun tämä on melkein uusi huusholli. Yhden lapsen perhe asuu toisessa peheasunnossa. Tämän talon omistaa lastenlapsi, alaikäinen.Sitten ruokaan ja lehtiin 300 e . Kuitenkin yhteensä n.3000 e. Louput rahat kuten pääomatulot jäävät tilille. Velkaa ei ole ole yhtään. Pankissa on rahaa ja minulle on olemassa optio lainaan voimassa jos jotain yhtäkkiä keksisin ostaa. Tulot on kummallakin hyvät ja riittävät.
Kahden aikuisen...
Pakolliset laskut, sis vuokra, noin 2000e kuussa. Tästä ei juuri voi tinkiä, asutaan kalliilla alueella ja jo vuokraan ja lämmitykseen menee 1550e.
Ruoka, muut yhteiset kulut kuten satunnaiset hotellit ja reissut, kodinkoneet yms ostot 1000e vuoden ajan keskiarvona. Myös satunnaiset laskut, esim nyt sähkön 500e tasauslasku, sisältyy tähän summaan.
Eli 1500e per pää. Tämän molemmat laittaa yhteiselle taloustilille kuukausittain. Välillä sinne kertyy vähän puskuria, mutta se sitten menee esim noihin kerran vuodessa maksettaviin laskuihin, tai kun pitää ostaa jotain isompaa.
Omiin kuluihin kuten vaatteet, kosmetiikka, harrastukset yms muut ei-yhteiset, menee keskimäärin 500e kuussa.
Eli kuluni ovat keskimäärin 1500e + 500e = 2000e kuukaudessa. Loput menee säästöön, tänä vuonna säästösumma noin 40 tonnia koko vuoden ajalta. Tavoitteena mahdollisuus lopettaa töiden teko viimeistään 45-vuotiaana.
1200 e/kk ja nämä on ihan omia menoja + mulla on päävastuu ruuan ostamisesta, mutta ei ole sitten huolta vuokrista, lainoista, polttoaineista yms. 2 hengen talous.