Opinko pitämään tomaattimehusta, jos maistan sitä esim 20 kertaa?
Kun lapsen nirsoillessa kehotetaan vain sitkeästi maistatuttamaan uusia makuja lapsilla tarpeeksi monta kertaa, niin he tottuvat ruokiin ja oppivat pitämään niistä. Onnistuisikohan tuo sama näin aikuisenakin tomaattimehun kohdalla...?
Pitääkö joku teistä muuten tomaattimehusta, ja miten nautitte mehunne? Kylmänä, kuumana ja millaisen ruuan kanssa?
Kommentit (8)
Olen aina ihmetellyt lentokeneessa, miten paljon siellä väki ottaa tomaattimehua. ei taida olla kotosalla yhtä suosittua juomaa, joku siinä siellä yläilmoissa kiehtoo!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 22:45"]
Olen aina ihmetellyt lentokeneessa, miten paljon siellä väki ottaa tomaattimehua. ei taida olla kotosalla yhtä suosittua juomaa, joku siinä siellä yläilmoissa kiehtoo!
[/quote]
Ihan samaa olen ihmetellyt. Miksi tomaattimehua juodaan, ja miksi sitä alkujaan on alettu tarjoilla lentokoneessa? Omituista.
Tutkimusten mukaan ihminen oppii pitämään jostain mausta tai ainakin pitämään sitä normaalina, mutta maistelukertoja pitää olla vähintään 200. En nyt tähän hätään linkitä mitään, mutta reilu vuosi sitten siitä uutisoitiin...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 22:45"]
[/quote]
Tässä syy
Ainakin totut makuun. Et nyt välttämättä opi pitämään siitä.
Et välttämättä. Minua tomaatti karvastelee suussa, enkä sitkeistä yrityksistä huolimatta ole oppinut pitämään tuoreesta tomaatista kuin paistettuna.
Lidlin tomaattimehu on tosi hyvää. Kaadan lasiin ja mustapippuria päälle. Se on kyllä melko makeaa että on varmaan lisättyä sokeria. Ja kaloreita kanssa. Mut mä tykkään vaihteluksi mehulle ja limsalle.
Et välttämättä opi pitämään siitä, mutta todennäköisesti totut siihen. Mikäpä siinä, jos asia on sinulle tärkeä, maistelemaan vaan.