Kotiäidit, kuka hoitaa lapsia kun menette asioille?
Olen itse kolme-vuotiaan kanssa kotona. Asumme paikkakunnalla jossa meillä ei ole lainkaan tukiverkostoa, ja aina joskus tulee menoja mihin ei kertakaikkiaan voi ottaa lasta mukaan. Miehen kanssa pystymme jonkin verran järjestelemään niin että hän tekee etätöitä niinä päivinä kun on jotain (esim. palaveri isomman lapsen open kanssa) menoa, ja on sitten lapsen kanssa sen ajan kun olen poissa.
Mutta aina ei sekään onnistu, ja nytkin on tilanne edessä että pitäisi meidän molempien olla läsnä keskellä päivää tilaisuudessa jossa pikkulapsi ei voi olla mukana.
Meidän kunnassa MML, Hoivanet ym. ei tarjoa lastenhoitopalveluita, olen turhautunut kun en tiedä miten löytäisi luotettavaa lastenhoitoapua kun tarve on hyvin satunnainen. Yksi meidän naapuri on kotona päivisin mutten millään kehtaisi vaivata häntä, mielummin maksaisin korvausta jollekin joka oikeasti haluaa tehdä lastenhoitokeikkoja.
Just nyt olen niin turhautunut että jo pelkästään tänne asiasta kirjoittaminenkin helpottaa oloa. Onko kukaan samassa tilanteessa? Miten olette ratkaisseet tälläisiä tilanteita?
Minä ilmoittaisin koululle, että ilmoitettu aika ei siinä tapauksessa sovi, jos nuorempaa lasta ei voi ottaa mukaan, koska tällä kertaa lapselle ei ole saatavilla lapsen vahtia. Järjestäköön opettaja uuden ajan.