Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva mutta edullinen asuinalue Tampereella?

Vierailija
15.12.2013 |

Kivalta tarkoitan rauhallista ja perheelle sopivaa, jossa muutkin perheet enimmäkseen sellaisia mukaviaa, normaalej, työssäkäyviä ja lapsistaan hyvin huolehtivia, ettei valtaosa ihan sosiaalitapauksia.

Olis myös kiva, jos olisi luontoa lähellä, kohtuulliset palvelut ja ennenkaikkea autottomalle hyvät kulkuyhteydet. Iso kaksio - kolmio pitäisi löytyä ehdottomasti alle 800 e/kk. Tiedän, vuokrataloaluetta ja rauhallista naapuruston ei ole helppo yhdistää, siksi kysynkin teiltä vinkkiä, mitkä paikat kannattaa unohtaa suosiolla ja mitkä voisi olla kivoja :) Oon asunut pitkään Tampereella, mutta en osaa oikein lapsiperhenäkökulmasta ajatella asiaa. Vauva siis tulossa ja nykyisestä asunnosta muutettava pois joka tapauksessa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä aso-asuntoa, noista ne ns. pahimmat tapaukset ovat poissa, koska kynnysraha karsii heidät pois.

Vuokrien hinnoista en tiedä, mutta useimmilla asuinalueilla on ns. hyviä ja huonoja taloja/alueita. Joten jos joku kirjoittaa tähän että paikka X niin se ei ole se koko totuus, pitäisi olla tarkemmin että mihin siellä lähiön tmv. alueen sisällä kannattaa/ei kannata muuttaa.

Esimerkinluontoisesti vaikka Hervanta: siellä on ihan hirveitä paikkoja, mutta myös hyvinkin viihtyisiä alueita, pitää osata erottaa alueet.

Hyvät kuluyhteydet ovat myös asia jota vaikea sanoa kun ei tiedä teidän elämää. Poikittaisliikenne toimii huonosti Tampereella, mutta itä-länsi suuntaan hyvin. Toisaalta jos työ on Kalkussa ja koti Atalassa, menee matkoihin tunti suuntaansa, kannattaa siis miettiä minne päin kaupunkia on fiksu muuttaa, keskustaan kulkee sujuvasti joka paikasta.

Vierailija
2/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa yksityiseltä. Niitä varmaan löytyy kaikista kaupunginosista ja esim. rivitaloista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä oon töissä Hervannassa ja se voisi olla kiva paikka asuakin, jos löytyisi hyvä talo. Keskustan lähellä vissiin aika rauhatonta. Osaako kukaan vinkata, missäpäin Hervantaa olisi rauhallisempia vuokrataloja? Aso-asunto ei valitettavasti tällä hetkellä ole mahdollinen.

Oon kiitollinen muistakin vastauksista!

Vierailija
4/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervantaa minä suosittelisin, tosin kuten edellinen sanoi riippuu paikasta ja jopa talosta. (Tai ihan tuurista millaiset naapurit osuvat: Levottomuutta ei usein aiheuta kuin yksi tai muutama asukas, joten huonolla tuurilla sellainen saattaa osua kohdalle melkein missä vaan.) Hervannassa on sekaisin paljon vuokra- ja omistusasuntoja, joten samasta pihapiiristä löytyy monin paikoin molemmat tai viimeistään naapuritalo.

Hervantaa suosittelen kuitenkin erityisesti palvelujen ja kulkuyhteyksien vuoksi: Kulkee ainakin kuusi bussilinjaa, joista useampi hyvin tiheästi liikennöity. Autottomalle lapsiperheelle on aivan mahtavaa, kun kävelyetäisyydellä on metsää, hyvät kaupat, uimahalli, kirjasto, terveyskeskus, neuvola ja apteekki. Lisäksi paljon mm. kansalaisopiston toimintaa ja myös jotain tanssikoulujen ja konservatorioiden kursseja. Pikkulapsille kerhoja on vaikka kuinka paljon.

Me muutettiin aikanaan Hervantaan juuri sen vuoksi, että haluttiin paikkaan, jossa lapsiperheenä pärjää ilman autoa ja on ollut ihanaa, kun voi pikaisesti kävellä lapsen kanssa uimakouluun aikaisin sunnuntaiaamuna eikä tarvitse lähteä minnekään bussilla. (Nykyään meillä on tosin auto, mutta sitä ei tarvitse kuin työssä käyntiin.)

Vierailija
5/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sijoitusasunto siitä Hervannan Heikistä (ins. katu 54) ja ainakin se on rauhallinen talo, pääosin oli Nokian ym. työsuhdevuokrakämppiä jotka ovat yksityisten omistuksessa mutta nyt myös vapailla markkinoilla. Kolmoilla vuokra saattaa tingattuna jäädä alle 800e:n, me saadaan 970e edelleen Nokialta.

Toinen talo mistä oon kuullut hyvää on Hervannan Hanna siinä lähes vieressä.

Vierailija
6/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti arvioisin, että mene yli puoli kilometriä Duosta/Insinöörinkadusta melkein mihin suuntaan vain, niin alkaa olemaan rauhallisempaa. Me asutaan vanhassa 70-luvun talossa pohjoispuolella ja täällä on ainakin tosi rauhallista, kun ei olla ihan ostoskeskusten ja baarien vieressä. Lähellä keskustaa asuneet ovat valittaneet levottomuudesta, mutta se ei vaikuta yltävän kuin parin korttelin päähän tuosta alueesta, jossa eniten liikkuu ihmisiä. (Yksittäisistä vuokrataloista en tiedä, kun itse ja tutut ovat asuneet kaikki omistusasunnoissa.)

Täällä hieman "reunemmalla" on hyvää myös metsän läheisyys. Tästä ei ole kuin 100 metriä metsään ja lenkkipolulle. Muutenkin Hervannassa yleensä "reuna-alueilla" on uimaranta lähellä, oli miltei millä reunalla vain.

t. 5

Vierailija
7/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Hervannassa viihdytään! Suunnittelin jo aiemmin muuttoa sinne töiden vuoksi, mutta kaikki pitivät minua ihan hulluna ja sitten löysinkin muualta ihanan ja halvan (mutta valitettavasti vauvaperheelle sopimattoman) asunnon. Hervanta kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta!

Mites Hallila, kellään kokemuksia?

Vierailija
8/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hintatasolla oikeastaan Hervanta on ainoa. Muuten pitää joko asunnon koosta tai hinnasta tinkiä. Hervanta on ihan ok paikka, varsinkin jos vuokraat yksityiseltä talosta, jossa on omistusasuntoja.

Vierailija
9/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen rivi- tai omakotitalojen välitöntä läheisyyttä Hervannassa. Ne ovat ne rauhallisimmat seudut, esim. Etelä-Hervanta tai Suolijärven tienoo. Ja noista paikoista vuokraisin sellaisesta talosta, joka ei ole pelkkä vuokratalo, vaan as. oy, josta joku yksityinen vuokraa.

Vierailija
10/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen rivi- tai omakotitalojen välitöntä läheisyyttä Hervannassa. Ne ovat ne rauhallisimmat seudut, esim. Etelä-Hervanta tai Suolijärven tienoo. Ja noista paikoista vuokraisin sellaisesta talosta, joka ei ole pelkkä vuokratalo, vaan as. oy, josta joku yksityinen vuokraa.

Vierailija
11/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pongot kanssa Hervannalle. Lääkäriserkku asuu siellä, ja aina on ollut ihan ok, seudun räkälöille on vaan naureskeltu, oikeaa häiriötä niistä ei ole.

Teisko vois olla kiva, lääniä on.

Vierailija
12/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallilasta on yllättävän huonot bussiyhteydet Hervantaan, tai siis ei ollenkaan, paitsi jos asuu ihan Hervannan valtaväylän lähellä, jotta siitä menevillä busseilla pääsisi kätevästi. Kauppoja siellä taitaa olla yksi Alepa tms, joten palvelut täytyy käytännössä kaikki hakea vähintään parin kolmen kilometrin päästä.

t. 5

Vierailija
13/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teisko ei ehkä autottomalle paras, vaikka maaseudun rauhasta nauttisinkin :D

Kiva kuulla, että etelä-hervannassa on mukavia alueita, juurikin ihanien suolijärven ulkoilumaastojen vuoksi olisi mulle unelma-aluetta ja Hervantakeskus kuitenkin ihan kävelymatkan päässä.

Asuuko kukaan täällä uimahallin lähistöllä?

Vierailija
14/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt pohjoispuolta vähän levottomampana, mutta siitä on kyllä jo kymmenen vuotta kun olen siellä asunut. Hervanta on kyllä hyvä paikka asua ja varsinkin lapsen kanssa kätevä. Puistoja on paljon ja aktiivista toimintaakin pikkulasten perheille löytyy. Vähän isompana on paljon kävelyteitä ja esim pyöräilyn opetteleminen on asteen verran helpompaa ja turvallisempaa :) Tarhat ja koulut on lähellä. Hirveän halpa hervanta ei kuitenkaan ole.

Itse asun paljon parjatussa vuokratalossa ja tämä on kyllä todella rauhallinen ja mukava. Jos vuokratalo on vaihtoehto (ja tulot tarpeeksi pienet että pääsee) niin esim. täällä ja naapuritaloissa on tutut viihtyneet todella hyvin:

https://www.vts.fi/usercontrols/kohdekortti.aspx?id=51064

Vierailija
15/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, toi näyttämönpuisto vaikuttaa ihanalta paikalta, kiva kuulla, että on rauhallinenkin!

Täytyy ottaa selvää tulorajoista, suuri ei kyllä palkkani ole mutta en tiedä, miten ankaria ovat.

Vierailija
16/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 22:46"]Mä olen aina pitänyt pohjoispuolta vähän levottomampana, mutta siitä on kyllä jo kymmenen vuotta kun olen siellä asunut. Hervanta on kyllä hyvä paikka asua ja varsinkin lapsen kanssa kätevä. Puistoja on paljon ja aktiivista toimintaakin pikkulasten perheille löytyy. Vähän isompana on paljon kävelyteitä ja esim pyöräilyn opetteleminen on asteen verran helpompaa ja turvallisempaa :) Tarhat ja koulut on lähellä. Hirveän halpa hervanta ei kuitenkaan ole.

Itse asun paljon parjatussa vuokratalossa ja tämä on kyllä todella rauhallinen ja mukava. Jos vuokratalo on vaihtoehto (ja tulot tarpeeksi pienet että pääsee) niin esim. täällä ja naapuritaloissa on tutut viihtyneet todella hyvin:

https://www.vts.fi/usercontrols/kohdekortti.aspx?id=51064

[/quote]

:D moikka naapuri, asutaan vastapäätä!

Vierailija
17/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noissa näyttämönpuiston luhtitaloissa pärjää vaunujen kanssa ylemmässä kerroksissa, niissä kun ei tainnut olla hissiä? Onko siellä alhaalla varastoa vaunuille?

Mm. hissittömyyden vuoksi oon muuttamassa nykyisestä pois..

Vierailija
18/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekkaan. Tre on kallis paikka asua asut sitten oikeastaan missäpäin vain ja monet alueet lisäksi sitten vielä huonojakin.

Vierailija
20/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltolammilla on halpa asua ja oikein hyvä lapsiperheelle