Nykyajan tusinanimet. Minkä nimisiä on lapsenne luokalla useampi?
Meidän ekaluokalaisen luokkakavereista löytyy Annit, Joonat ja Matiakset. Entäs teidän?
Kommentit (93)
Emma, Venla, Sara, Toni, Aleksi/Alex, Sofia, Saku, Veera, Oskari, Anni, Saara, Heidi
varmaan tosi traumatisoivaa olla nimeltään sama kuin naapurin tyttö tai poika. =D mulla on nimi, joita löytyy suomesta kaksin kappalein. lapsilleni ajattelin antaa ihan tavalliset yleiset nimet. en ole koskaan mitenkään erityisen hienona kokenut sitä, että oma nimi on erikoinen. nimi se vain on.
Mun mielestä oli lapsena "ihan tyhmää" kun mulla ei ikinä ollut kaimaa samalla luokalla tai edes samassa koulussa!
Ensimmäiseen saman nimisen tutustuin muistaakseni vasta noin parikymppisenä.
Muutenkaan en ymmärrä tätä nimi hössötystä. Jokainen valitkoon lapselleen juuri sen nimen minkä haluaa oli muut siitä mitä tahansa mieltä.
Lapseni päikkyryhmässä on kaksi Niiloa, kaksi Eemiliä, kaksi Venlaa ja kaksi Vilmaa. Aikamoinen kasauma, kun lapsiakin on vaan 14.
Helmi, Enni, Vieno, Veera, Emilia, Siiri, Ella
Onni, Matias, Veeti, Elias,
Aaro, Juho, Veeti, Siiri, Veera, Aino, Venla, Eetu
Alle kouluikäisiä vielä:
Aada/Ada
Emma
Lilja
Olivia
Ellen
Erin/Eerin
Venla
Vilma/Wilma
Helmi
Emil/Eemil
Luka/Lukas/Lucas/Luca
Lenni
Elias
Elis/Eelis
Onni
Leo
Oliver
Daniel ja Viivi. Viivejä on sekä tokaluokkalaisen että nelosluokkalaisen luokalla kaksi.
Oma 8-vuotiaani on Emma, eikä kerhossa, koulussa tai harrastuksissa ole ikinä ollut kaimaa.
Toisen lapsen luokalla on 3 Arttua, muita 'tusinanimiä' ei ole.
Toisen lapsen luokalla ei kaimoja löydy.
Oma lukunsa ovat nimet, joita löytyy jokaiselta luokalta yksi kpl. Esim. Ville, Tuomas, Emma ja Pinja.
Nimissä on kuitenkin nykyään kovasti vaihtelua, eikä samalla luokalla hirveästi ole samannimisiä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 21:46"]
Tunnen monta veljesparia, joiden nimet ovat Veeti ja Leevi
[/quote]
Samoin. Sekä veljekset Juuso ja Joona
Helmi, Lumi, Sofia,
Aleksi, Elias, Kasperi
V. 2003 syntyneen lapseni luokalla on kolme Saraa ja kolme Nicoa/Nikoa.
Helmi, Ella, Onni, Aleksi /Alex, Leevi ovat myös tosi yleisiä.
Atte, Otto, Joonatan, Joona tai Joonas.
Aino, Iida, Iiris.