Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tilaa hävikkiruokaa esim Fiksuruoka tai Matsmart,tuleeko oikeasti säästöä?

Vierailija
02.10.2020 |

Vai tuleeko tilattua vain enempi herkkuja tai muita tuotteita jota ei oikeasti tarvitse?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että ennen oli halvempaa. Nyt liki tai jopa yli kaupan hintoja.

Niin, ja lyhyillä päiväyksillä.

Sehän niissä on idea. Tuotteita joita ei voi myydä enää tavallisissa kaupoissa kun parasta ennen-päivä on menossa umpeen. Voi niitä senkin jälkeen syödä.

Siksi sitä sanotaan hävikkiruoaksi.

Vierailija
42/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa näyttää olevan teollista hyvin pitkälle jalostettua ns ruokaa jossa ei paljonkaan aitoja aineksia. Jos niillä elää muutenkin niin miksei siinä vähän voi säästääkin. Itse syön oikeaa ruokaa en valmista säilöntäaineilla ja väriaineilla kyllästettyä sotkua. Turhia hukkaostoja sieltä vain tekee, kaikki sellaista mitä en ostaisi kaupastakaan. Eikä taida muutkaan ostaa, siksihän ne tuolla on poistomyynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan hyvät säästöt viljattomista pastoista, tomaattimurskasta, pavuista, herneistä (isot tölkit), kvinoasta, ketsupista ja soijasta. Perussetissä on usein myös riisinuudeleita, mausteita jne. Ei ole käyttöä "herkuille". Kotivaraihmisenä 30 euron ylittäminen ei ole ongelma.

Vierailija
44/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan hyvät säästöt viljattomista pastoista, tomaattimurskasta, pavuista, herneistä (isot tölkit), kvinoasta, ketsupista ja soijasta. Perussetissä on usein myös riisinuudeleita, mausteita jne. Ei ole käyttöä "herkuille". Kotivaraihmisenä 30 euron ylittäminen ei ole ongelma.

Kaikkia noita saa halvemmalla kun ostaa kaupan omia merkkejä. Toki on hyvä kun nuo ruoat eivät mene roskiin.

Vierailija
45/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän niissä on idea. Tuotteita joita ei voi myydä enää tavallisissa kaupoissa kun parasta ennen-päivä on menossa umpeen. Voi niitä senkin jälkeen syödä.

Mutta miksi se on samanhintaista tai jopa kalliimpaa kuin kivijalkakaupoissa?

Vierailija
46/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia noita saa halvemmalla kun ostaa kaupan omia merkkejä. Toki on hyvä kun nuo ruoat eivät mene roskiin.

Eipä löydy S-marketista/Lidlistä papupastoja "kaupan omaa merkkiä". En käy Prismassa tai CM:ssä. Ihan samaa Risentan bönlasagnea löytyy, kovempaan hintaan. Myös mustapavut, kidneyt ja kikherneet ovat monipakkaustarjouksessa tai 2,5 kg purkissa halvempia.

Vierailija
47/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä on myynnissä lakanoita ja pyyhkeitä? Miten ne on hävikkiä, että menisivät muuten kaatikselle kampanjan loputtua?

Vaateketjut polttaa vanhan inventaarion kun mallisto muuttuu. Tämä on ihan tosiasia.

Onpa surku. :(  Jakaisivat vaikka Pelastusarmeijalle, SPR:lle tai muille tahoille, jotka auttavat tarvitsevia.

Ei köyhiä pidä nöyryyttää viime sesongin kuoseilla, todettiin jo Todella upeeta -sarjassa.

Vierailija
48/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi se on samanhintaista tai jopa kalliimpaa kuin kivijalkakaupoissa?

Ilmeisesti ihmiset maksavat sen.

Vierailija
49/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä löydy S-marketista/Lidlistä papupastoja "kaupan omaa merkkiä". En käy Prismassa tai CM:ssä. Ihan samaa Risentan bönlasagnea löytyy, kovempaan hintaan. Myös mustapavut, kidneyt ja kikherneet ovat monipakkaustarjouksessa tai 2,5 kg purkissa halvempia.

No, olemme sitten vertailleet eri tarjouseriä. Itse en ole löytänyt halvempia.

Vierailija
50/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bananasajäämä-jäätelö tehdään kuulemma hävikkiin menevistä banaaneista. Mietin miksi se on niin hiton kallista, jos kyse on muuten kompostiin heitettävistä raaka-aineista?!?!? Eikö sen pitäisi olla halvempaa kuin normijätski tai sorbetti?!?

Vierailija
51/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin, onko hävikkiruoan turvallisuus tutkittu. Ulkomaisia merkkejä ja päiväystä vaikka seuraavaan vuoteen asti. Olisi hyvä jos mainittaisi esim. "pakkaus uudistumassa". Tietäisi syyn hävikkiruualle.

Ostin kerran sieltä teetä, mitä myytiin luksusmerkkinä. Sain mahan kipeäksi joka kerta, kun join sitä. Roskiin menivät loput pakkaukset. Myöhemmin luin uutisista, että jotkin pitoisuudet ylittyivät tuon alueen teetuotannossa usein.

Vierailija
52/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olemme sitten vertailleet eri tarjouseriä. Itse en ole löytänyt halvempia.

Luultavasti. Tarkkana saa toki olla, ja seurailla noita säännöllisesti, mutta kaupoissa kiertelyä inhoavana säästyy myös aikaa, kun hakee paketin postista. Nyt kyttäilen toisaalla ilmaisia postituskuluja Sallisen isoille maustepurkeille (persilja, tilli, sipulirouhe, oregano jne). Harrastushan tämäkin on.

Vierailija
53/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bananasajäämä-jäätelö tehdään kuulemma hävikkiin menevistä banaaneista. Mietin miksi se on niin hiton kallista, jos kyse on muuten kompostiin heitettävistä raaka-aineista?!?!? Eikö sen pitäisi olla halvempaa kuin normijätski tai sorbetti?!?

Näin luulisi. :D

Mutta sehän on tietysti muodikas brändi. Voit somettaa syöneesi tuota ja olla kettutyttöjen kanssa eturintamassa pelastamassa palloa.

Vierailija
54/54 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tilannut kolme, kertaa fiksuruoalta ja oon vähän kahden vaiheilla. Riippuu mitä milloinkin sattuu olemaan tarjolla, mutta on kyllä vaikeaa tilata sellaista mitä oikeasti tarvitsee, niin paljon että saa ilmaisen toimituksen. Se raja on kai 30 euroa jos en väärin muista. Oon säästänyt tortillalätyissä ja tacokastikkeissa, ja jossain riisi- maissi ja kaurakakuissa joita ostan muutenkin. Ja jotain hygieniatuotteita oon saanut edullisemmin.

Helposti tulee täytettyä ostoskori loppuun herkuilla jos ei oikeasti tarvitsemallaan saa ilmaisen toimituksen rajaa loppuun.

Mut onhan siellä jotain lemmikkien ruokia ja proteiinipatukoita ymv. vaikka millä mitalla, että jos sellaisia tarvitsee niin ehkä sitten.

Syyskuun ajan raja on 20 € fiksuruoalla. Mutta jos tilaa 30 eurolla, niin tätä linkkiä käyttämällä saat ensimmäisestä tilauksesta 5 €:n alennuksen:

https://prz.io/zqqGNEouR

Kiitos linkistä! Säästin vitosen. ☺️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän