Yhteinen kylppäri naapurin kanssa
Pystyisitkö jakamaan yhteisen kylpyhuoneen naapurin kanssa kuten tässä asunnossa: https://www.etuovi.com/kohde/20302368?haku=M1549388051
Kommentit (19)
Venäläisessä kommunalkassa oli yhteiskeittiötkin - ja on usein yhä vieläkin.
Ei mahdoton ajatus, jos naapuri olisi esimerkiksi sukua. Tuohan olis ihan mahtava talo pariskunnalle, jossa kumpikin rakastaa yksinoloa :D omat puolet samassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunutkin tuollaisessa.
Mielenkiintoista! Itse en ole aoemmin törmännyt tällaiseen ratkaisuun. Kerro, miten se käytännössä toimi. Oliko teillä pesupäivävuorot vai miten se oli järjestetty, ettei toinen tupsahda peseytymään juuri kun itse on ilkoisillaan.
Ap
Taloyhtiön yhteiset saunatilat on yksi juttu, paritalossa jaetut tilat ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisessä kommunalkassa oli yhteiskeittiötkin - ja on usein yhä vieläkin.
Soluasunnoissa on yhteiskeittiö ja yleensä yhteinen kylpyhuone.
Jos olisi myös omat kylpyhuoneet niin tuollainen jaettu saunaosasto voisi olla ok, kunhan ovet asuntoihin ovat lukolliset. Lisäksi toisessa asunnossa asuvat ystäviä tai sukulaisia. Muuten ei ikinä.
Hienosti ja kattavasti remontoitu 10v sitten, kun luvatkin haetaan jälkikäteen.
En helvetissä. Paitsi jos naapuri olisi kaverini.
Voisi juuri ja juuri mennä lähisukulaisen kanssa, vanhemmmat tai sisaruksen perhe toisessa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista! Itse en ole aoemmin törmännyt tällaiseen ratkaisuun. Kerro, miten se käytännössä toimi. Oliko teillä pesupäivävuorot vai miten se oli järjestetty, ettei toinen tupsahda peseytymään juuri kun itse on ilkoisillaan.
Ap
No tuota, siinä oli ihan lukko siinä ovessa, sellainen vanhanaikainen avaimella lukittava.
En ehkä ihan tuolla tavalla, mutta kerrostalossa mielellään ottaisin joka kerrokseen yhteiskylpyhuoneen ja miksei keittiönkin. Jokaisen on ajateltava ilmastoa ja saunan tapaan nämäkin huoneet ovat suurimman osan päivästä vailla käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ihan tuolla tavalla, mutta kerrostalossa mielellään ottaisin joka kerrokseen yhteiskylpyhuoneen ja miksei keittiönkin. Jokaisen on ajateltava ilmastoa ja saunan tapaan nämäkin huoneet ovat suurimman osan päivästä vailla käyttöä.
Juu kyllähän se sitten säästäisi ilmastoa kun ihmisten elämänhalu loppuisi totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän se sitten säästäisi ilmastoa kun ihmisten elämänhalu loppuisi totaalisesti.
Siihenhän nykyhallitus muutenkin näyttää tähtäävän.
Onko tuolla vain yksi suihku? Jos on niin eipä ole kovinkaan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla vain yksi suihku? Jos on niin eipä ole kovinkaan mukavaa.
Juu, yksi yhteinen suihku vaan.
Olen asunutkin tuollaisessa, ja toisessa 1920-luvulla rakennetussa talossa jossa talon kaikki 8 asukasta jakoivat kellarisuihkun :) jälkimmäisessä saattoi joskus joutua hetken odottelemaan mutta en kokenut mitenkään vaikeaksi,eikä porukka asu noissa suihkuissa niinkuin omassa saattaisi.
No kyllä mä voisin ehkä asuakin noin, mutta kyllä pitäisi olla sellainen naapuri, jonka kanssa tulee hyvin juttuun. Vessa on kuitenkin oma jos oikein ymmärsin. Vessaa en haluaisi jakaa naapurin kanssa.