Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työporukan ainoa, jolla eri kiinnostuksen kohteet

Kolme vuotta samassa työpaikassa
02.10.2020 |

Meitä on kuuden hengen työporukka (minä mukaan lukien) plus pomo.
Kaikki muut paitsi minä harrastavat maantiepyöräilyä ja/tai maastopyöräilyä ja pyöräreiteisä ja varusteista jauhetaan kaikki lounas- ja kahvitauot. Itselläni ei ole kiinnostusta aiheeseen ja omistan vain mummopyörän, jota käytän harvakseltaan kauppareissuissa.

Muita, kenellä koko muu työporukkaa harrastaa jotain samaa asiaa? Oli se sitten purjehdus, metsästys tai vaikka tauotta samanikäisistä lapsista puhuminen.

"Selvitymisvinkkejä" lounastaukoihin? Aloitan aina välillä puhumaan jostain muusta aiheesta (joka koskettaa kaikkia), mutta aina mennään takaisin polkimiin, satuloihin ja matkamittareihin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.. kuullostaa kieltämättä rasittavalta. Eikö aikuiset ihmiset tajua...

oletan, etteivät ole mitään teinejä

Vierailija
2/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että toisten huomioonottaminen kuuluu käytöstapoihin :) jos ei muu auta, niin työpaikanvaihto.

Lapsista tauotta jauhavia on kyllä melkeen joka työpaikalla. Onneksi he yleensä löytää ns. äitiryhmän, koska lapsettomilla harvemmin on suuria intressejä heidän juttuihin, eikä edes kokemusta aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että toisten huomioonottaminen kuuluu käytöstapoihin :) jos ei muu auta, niin työpaikanvaihto.

Lapsista tauotta jauhavia on kyllä melkeen joka työpaikalla. Onneksi he yleensä löytää ns. äitiryhmän, koska lapsettomilla harvemmin on suuria intressejä heidän juttuihin, eikä edes kokemusta aiheesta.

Työpaikanvaihto voi toimia, jos on mihin vaihtaa. Ja mitä jos työpaikka on sinänsä hyvä, ja pitäisi vaihtaa huonompaan? Helpommin sanottu kuin tehty

Vierailija
4/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh.. kuullostaa kieltämättä rasittavalta. Eikö aikuiset ihmiset tajua...

oletan, etteivät ole mitään teinejä

Eivät ole teinejä. Ikähaarukka 32-50.

T. Alkup.

Vierailija
5/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kovin puhelias puolituttujen kanssa, joten eipä haittaa mistä muut jauhavat. Kiva kun jaksavat seuraani.

Vierailija
6/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki muut ovat mökkeilijöitä, joten keväästä syksyyn puhutaan mökkeilystä. Näin syksyllä mukaan tulee sienestäminen, loppukesästä marjastaminen. Itse en sienestä, mutta tiedän kyllä varsin tarkkaan, minkälainen kantarelli-, herkkutatti- ja suppilovahverovuosi on ollut.

Vierailija
7/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa en edes yritä vaihtaa puheenaihetta. Alan vain ajatella jotain omia ajatuksiani ja jos saa lounaan syötyä niin voi vaikka plarata puhelinta. Ei minun mielestäni tarvitse itsekään näytellä kiinnostunutta jos muut ovat noin epäkohteliaita. Tylsäähän tuo on mutta tuskin sille mitään voi.

Vierailija
8/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse en saa oikein mitään irti juttelusta työkavereiden kanssa. Teen sitä vain että saadaan jonkinlainen yhteishenki luotua. Alkaisin siis kysellä harrastuksesta ja ottaisin tilaisuutena oppia uutta. Sitten välillä selaisin kännykkää.

Vierailija
9/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää että meillä on tällaista nykyisillä etätyönaikaisilla virtuaalikahvitunneilla! Aihe ei tosin sama. En jaksakaan niillä enää käydä kun niissä on vielä hölmömpää istua kuuntelemassa jauhamista aiheesta josta ei tiedä mitään eikä kiinnosta.

Vierailija
10/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovaisten  perheyrityksessä ainoa ulkopuolinen työntekijä. Ei mitään ongelmaa. En vietä vapaa-aikaa heidän kanssaan ja lounastauolla luen uutisia, kahvitaukoja en pidä. 

Vierailija
11/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin kirjan mukaan ja lukisin sitä tai uutisia kännyltä. Missä syötte, ruokalassa vai missä, vaihda lounaspaikka. Minä lähdin aina yksin syömään lounasravintolaan, joskus joku tuli pöytään joskus ei, kumpikin sopi, en kaipaa muitten tukea ja huomasin istuessani lounasseurassa ettei se ollut mitään ihmeellistä, tylsiä höpötyksiä tylsistä asioista. Nyt olen jo onneksi eläkkeellä.

Vierailija
12/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen ainoa, jolla ei ole joku aiempi tuttu työporukassa. Meille on siis tullut useita ihmisiä ,jotka ovat jonkun toisen kavereita, entisiä työkavereita jne. Tästä on seurannut juurikin tuollaisia lounas- ja kahvitaukoja, että olen usein ainoa, joka ei pysty osallistumaan keskusteluun. Varsinkin nämä keskustelut missä jauhavat entisistä työpaikoistaan ja entisistä yhteisistä työkavereistaan, ovat todella rasittavia. Kerran istuin kolme tuntia saunaillassa kuuntelemassa sitä jauhamista. Poiskaan ei päässyt kun oltiin jossain hevonkutunperseessä korvessa ja yhteiskuljetus pois.

Vierailija
13/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen ainoa, jolla ei ole joku aiempi tuttu työporukassa. Meille on siis tullut useita ihmisiä ,jotka ovat jonkun toisen kavereita, entisiä työkavereita jne. Tästä on seurannut juurikin tuollaisia lounas- ja kahvitaukoja, että olen usein ainoa, joka ei pysty osallistumaan keskusteluun. Varsinkin nämä keskustelut missä jauhavat entisistä työpaikoistaan ja entisistä yhteisistä työkavereistaan, ovat todella rasittavia. Kerran istuin kolme tuntia saunaillassa kuuntelemassa sitä jauhamista. Poiskaan ei päässyt kun oltiin jossain hevonkutunperseessä korvessa ja yhteiskuljetus pois.

Tää on niin rasittavaa! Siis jostain yhteistä vanhoista kavereista jauhaminen joita osa EI TUNNE! Olen ollut tilanteessa useasti...

Ei voi osallistua YHTÄÄN keskusteluun ja ymmärrys täysi nolla kun puhutaan miten jollain Katrilla menee ja onko Ari vielä kuvioissa, mites heidän Veeti-Petterin elatusriita ja ootteko nähny ku sen uusi mies rakensi uuden terassin.....

Mitä hittoa ihmiset oikein ajattelee..?

Vierailija
14/14 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin kirjan mukaan ja lukisin sitä tai uutisia kännyltä. Missä syötte, ruokalassa vai missä, vaihda lounaspaikka. Minä lähdin aina yksin syömään lounasravintolaan, joskus joku tuli pöytään joskus ei, kumpikin sopi, en kaipaa muitten tukea ja huomasin istuessani lounasseurassa ettei se ollut mitään ihmeellistä, tylsiä höpötyksiä tylsistä asioista. Nyt olen jo onneksi eläkkeellä.

Syödään työpaikan taukotilassa useimmiten, silloin tällöin lounasravintolassa parin korttelin päässä. Voin toki vaihtaa lounaspaikkaa. Tuskinpa se tässä tilanteessa olisi kovin epäkohteliasta... eivät he muutenkaan seuraani juuri arvosta, kun en ole "kuntopyöräilykansaa" ja eivät vaivaudu puhumaan muusta.

T. Alkup.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä