Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketsuppi loppu! Jäi makaroonilaatikko syömättä!!!

Vierailija
02.10.2020 |

Voi itku potku raivarit. Pakko tilaa pizza. Kuka nyt makaroonilaatikkoa pystyy syömään ilman ketsuppiiiiiiiiiii

Kommentit (25)

1/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot on ongelmat😁 tekosyy vaan tilata pitsaa ;)

Vierailija
2/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen resepti ettei kukaan halua pilata makua jollain ketsupilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vitsi on peräisin Spede-elokuvasta "Noin seitsemän veljestä".

Vierailija
4/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on huonoa makaroonilaatikkoa. Oliko einestä vai itse tehtyä. 

Tulee mieleen peruskoulun vesivelli makaroonilaatikko 60-70- luvulta jossa ei lihaa juurikaan ollut ja kamalan pahan makuista tai ihan mautonta pääasiassa vain makaroonia ja muita aineksia sai etsiä suurennuslasilla. niin huonolaatuista ruokaa tai pahaa että söin usein vain näkkileipää koulussa.  Kotona ei ollut ikinä maitoa eikä muuta kuin valot jääkaapissa. Heti kun pääsin tienaamaan 17v niin piti antaa puolet kotiin ruokarahaa ja silti piti käydä ostamassa itse ruokaa kun kaapit ammottivat tyhjyyttä. 

Teen itse usein ja erilaisiakin,  makaroonilaatikkoja paisti jauhelihasta ja koskenlaskija juustosta. Meillä oletettiin että kouluruoka kattaa koko päivän ravinnon eikä kotona ollut mitään toista ruokaa sen päivän aikana. Viiskymppisenä murtumien jälkeinen mittaustulos näytti alentuneen luun tiheyden määrän vaikka olin liikuntaa harrastanut aika paljon ja työkin ollut liikkuvainen. Kaikkien keski-ikäisten kannattaisi tarkistuttaa luun tiheys eikä uskoa omaan uskomukseen. Se on ilmainen ja ranteesta kone mittaa sen. Sairaanhoitaja sitä ehdotti kahden murtuman jälkeen ja sain sitten apteekin D-vitamiinit reseptillä lääkärin määräämillä. Kun se 50 euron omavastuu lääkkeissä menee ylitse niin ne saa vähän halvemmalla reseptillä.  

Vierailija
5/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tuntea sun tuskan❤jaxuhali🤗

Vierailija
6/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vitsi on peräisin Spede-elokuvasta "Noin seitsemän veljestä".

Linnanherrallakin oli huolensa.

Vierailija
7/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen peruskoulun vesivelli makaroonilaatikko 60-70- luvulta jossa ei lihaa juurikaan ollut ja kamalan pahan makuista tai ihan mautonta pääasiassa vain makaroonia ja muita aineksia sai etsiä suurennuslasilla. niin huonolaatuista ruokaa tai pahaa että söin usein vain näkkileipää koulussa.  Kotona ei ollut ikinä maitoa eikä muuta kuin valot jääkaapissa. Heti kun pääsin tienaamaan 17v niin piti antaa puolet kotiin ruokarahaa ja silti piti käydä ostamassa itse ruokaa kun kaapit ammottivat tyhjyyttä. 

Teen itse usein ja erilaisiakin,  makaroonilaatikkoja paisti jauhelihasta ja koskenlaskija juustosta. Meillä oletettiin että kouluruoka kattaa koko päivän ravinnon eikä kotona ollut mitään toista ruokaa sen päivän aikana. Viiskymppisenä murtumien jälkeinen mittaustulos näytti alentuneen luun tiheyden määrän vaikka olin liikuntaa harrastanut aika paljon ja työkin ollut liikkuvainen. Kaikkien keski-ikäisten kannattaisi tarkistuttaa luun tiheys eikä uskoa omaan uskomukseen. Se on ilmainen ja ranteesta kone mittaa sen. Sairaanhoitaja sitä ehdotti kahden murtuman jälkeen ja sain sitten apteekin D-vitamiinit reseptillä lääkärin määräämillä. Kun se 50 euron omavastuu lääkkeissä menee ylitse niin ne saa vähän halvemmalla reseptillä.  

Mä sä selität???????????

Vierailija
8/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa

Vierailija
9/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappikin käy. Ehkä.

Vierailija
10/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä koskaan ketsuppia yhtään missään hyi hele. Teen makaronilaatikosta niin hyvää ettei sitä ketsupilla pilata. Kannattaa opetella maustamaan ja vähän soveltamaan.

Vierailija
11/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sä selität???????????

Sitä mitä huono ravinto voi teetättää. Pitääkö rautakangesta vääntää että ymmärtäisit. Ei auta se pelkkä liikunta etteikö voisi osteoporoosia tulla. 

Vierailija
12/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pizzeriasta ketsuppi. Pääset halvemmalla.

Vierailija
13/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteoporoosi on usein oireeton – Näin se todetaan ja hoidetaan 

https://www.aava.fi/artikkeli/osteoporoosi-on-usein-oireeton-nain-se-to…

Vierailija
14/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä pöndellä ole kauppoja?

Vierailija
15/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan ketsuppia yhtään missään hyi hele. Teen makaronilaatikosta niin hyvää ettei sitä ketsupilla pilata. Kannattaa opetella maustamaan ja vähän soveltamaan.

Aijaa :D

Vierailija
16/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähin kauppa 100m päässä. Haen Heinzia jos se on loppu. Yleensä kyllä tarkastan ketsuppitilanteen ennen makaronilaatikon tekoa.

Vierailija
17/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä saa kärsiä koko kroppa 🙉

Vierailija
18/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa lämmitetyissä ruuissa ja varsinkin eineksissä ei ole paljon ravinto arvoja jos päätöikseen niitä syö. 

Vierailija
19/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrossa lämmitetyissä ruuissa ja varsinkin eineksissä ei ole paljon ravinto arvoja jos päätöikseen niitä syö. 

jos päätyö on syöminen niin varmasti riittää

Vierailija
20/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteoporoosin riskitekijät? 

Vähäinen liikunta 

Tupakointi 

Laihuus  

Anoreksia. Siihen sairastutaan usein nuorena, jolloin luu vielä kehittyy. 

Vähäinen kalsiumin ja D-vitamiinin saanti – ne ovat luuston rakennusaineita. 

Tietyt sairaudet. Esimerkiksi hoitamaton keliakia voi vaikeuttaa kalsiumin imeytymistä. 

Tietyt lääkkeet. Esimerkiksi yli puoli vuotta kestänyt suun kautta nautittu kortisonikuuri on riskitekijä. 

Perintötekijät – osteoporoosi on perinnöllistä. 

Osteoporoosi voi olla ihan perinnöllistäkin ja se ihmetytti eniten. Siis ruokavalio ja ja liikunta kunnossa niin saattaa siltikin tulla osteoporoosi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi