Ketsuppi loppu! Jäi makaroonilaatikko syömättä!!!
Voi itku potku raivarit. Pakko tilaa pizza. Kuka nyt makaroonilaatikkoa pystyy syömään ilman ketsuppiiiiiiiiiii
Kommentit (25)
Mulla on sellainen resepti ettei kukaan halua pilata makua jollain ketsupilla.
Tuo vitsi on peräisin Spede-elokuvasta "Noin seitsemän veljestä".
Jo on huonoa makaroonilaatikkoa. Oliko einestä vai itse tehtyä.
Tulee mieleen peruskoulun vesivelli makaroonilaatikko 60-70- luvulta jossa ei lihaa juurikaan ollut ja kamalan pahan makuista tai ihan mautonta pääasiassa vain makaroonia ja muita aineksia sai etsiä suurennuslasilla. niin huonolaatuista ruokaa tai pahaa että söin usein vain näkkileipää koulussa. Kotona ei ollut ikinä maitoa eikä muuta kuin valot jääkaapissa. Heti kun pääsin tienaamaan 17v niin piti antaa puolet kotiin ruokarahaa ja silti piti käydä ostamassa itse ruokaa kun kaapit ammottivat tyhjyyttä.
Teen itse usein ja erilaisiakin, makaroonilaatikkoja paisti jauhelihasta ja koskenlaskija juustosta. Meillä oletettiin että kouluruoka kattaa koko päivän ravinnon eikä kotona ollut mitään toista ruokaa sen päivän aikana. Viiskymppisenä murtumien jälkeinen mittaustulos näytti alentuneen luun tiheyden määrän vaikka olin liikuntaa harrastanut aika paljon ja työkin ollut liikkuvainen. Kaikkien keski-ikäisten kannattaisi tarkistuttaa luun tiheys eikä uskoa omaan uskomukseen. Se on ilmainen ja ranteesta kone mittaa sen. Sairaanhoitaja sitä ehdotti kahden murtuman jälkeen ja sain sitten apteekin D-vitamiinit reseptillä lääkärin määräämillä. Kun se 50 euron omavastuu lääkkeissä menee ylitse niin ne saa vähän halvemmalla reseptillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vitsi on peräisin Spede-elokuvasta "Noin seitsemän veljestä".
Linnanherrallakin oli huolensa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen peruskoulun vesivelli makaroonilaatikko 60-70- luvulta jossa ei lihaa juurikaan ollut ja kamalan pahan makuista tai ihan mautonta pääasiassa vain makaroonia ja muita aineksia sai etsiä suurennuslasilla. niin huonolaatuista ruokaa tai pahaa että söin usein vain näkkileipää koulussa. Kotona ei ollut ikinä maitoa eikä muuta kuin valot jääkaapissa. Heti kun pääsin tienaamaan 17v niin piti antaa puolet kotiin ruokarahaa ja silti piti käydä ostamassa itse ruokaa kun kaapit ammottivat tyhjyyttä.
Teen itse usein ja erilaisiakin, makaroonilaatikkoja paisti jauhelihasta ja koskenlaskija juustosta. Meillä oletettiin että kouluruoka kattaa koko päivän ravinnon eikä kotona ollut mitään toista ruokaa sen päivän aikana. Viiskymppisenä murtumien jälkeinen mittaustulos näytti alentuneen luun tiheyden määrän vaikka olin liikuntaa harrastanut aika paljon ja työkin ollut liikkuvainen. Kaikkien keski-ikäisten kannattaisi tarkistuttaa luun tiheys eikä uskoa omaan uskomukseen. Se on ilmainen ja ranteesta kone mittaa sen. Sairaanhoitaja sitä ehdotti kahden murtuman jälkeen ja sain sitten apteekin D-vitamiinit reseptillä lääkärin määräämillä. Kun se 50 euron omavastuu lääkkeissä menee ylitse niin ne saa vähän halvemmalla reseptillä.
Mä sä selität???????????
En käytä koskaan ketsuppia yhtään missään hyi hele. Teen makaronilaatikosta niin hyvää ettei sitä ketsupilla pilata. Kannattaa opetella maustamaan ja vähän soveltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sä selität???????????
Sitä mitä huono ravinto voi teetättää. Pitääkö rautakangesta vääntää että ymmärtäisit. Ei auta se pelkkä liikunta etteikö voisi osteoporoosia tulla.
Tilaa pizzeriasta ketsuppi. Pääset halvemmalla.
Osteoporoosi on usein oireeton – Näin se todetaan ja hoidetaan
https://www.aava.fi/artikkeli/osteoporoosi-on-usein-oireeton-nain-se-to…
Eikö siellä pöndellä ole kauppoja?
Vierailija kirjoitti:
En käytä koskaan ketsuppia yhtään missään hyi hele. Teen makaronilaatikosta niin hyvää ettei sitä ketsupilla pilata. Kannattaa opetella maustamaan ja vähän soveltamaan.
Aijaa :D
Mulla lähin kauppa 100m päässä. Haen Heinzia jos se on loppu. Yleensä kyllä tarkastan ketsuppitilanteen ennen makaronilaatikon tekoa.
Tyhmästä päästä saa kärsiä koko kroppa 🙉
Mikrossa lämmitetyissä ruuissa ja varsinkin eineksissä ei ole paljon ravinto arvoja jos päätöikseen niitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Mikrossa lämmitetyissä ruuissa ja varsinkin eineksissä ei ole paljon ravinto arvoja jos päätöikseen niitä syö.
jos päätyö on syöminen niin varmasti riittää
Osteoporoosin riskitekijät?
Vähäinen liikunta
Tupakointi
Laihuus
Anoreksia. Siihen sairastutaan usein nuorena, jolloin luu vielä kehittyy.
Vähäinen kalsiumin ja D-vitamiinin saanti – ne ovat luuston rakennusaineita.
Tietyt sairaudet. Esimerkiksi hoitamaton keliakia voi vaikeuttaa kalsiumin imeytymistä.
Tietyt lääkkeet. Esimerkiksi yli puoli vuotta kestänyt suun kautta nautittu kortisonikuuri on riskitekijä.
Perintötekijät – osteoporoosi on perinnöllistä.
Osteoporoosi voi olla ihan perinnöllistäkin ja se ihmetytti eniten. Siis ruokavalio ja ja liikunta kunnossa niin saattaa siltikin tulla osteoporoosi.
Isot on ongelmat😁 tekosyy vaan tilata pitsaa ;)