Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako halpaa krääsää lapsiperheille vaan antakaa rahaa.

Vierailija
02.10.2020 |

Jotenkin outoaja lahjoja aina tulee.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on huono lahja lapselle.

Menee kaljan ostoon nekin lapsen hyväksi tarkoitetut eurot.

Vierailija
22/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä paljoa jää rahaa annettavaksi, jos aiemmin on ostanut halpaa krääsää.

Kun se halpa krääsä on tosi halpaa, muutamn euron.

Harvempi viitsii antaa lahjaksi vain muutaman euron.

Ja kirjat ovat parhaista lahjoja, mitä ikinä voi yhdellekään lapselle antaa!

Niissäkin kannattaisi tarkistaa etyä onko jo ja että mitä lapsi tykkää lukea.

Tarvittaessa tarkistan vanhemmilta, onko lapsella jo jokin tietty kirja. Tunnen kuitenkin kaikki ne lapset, joille ostan lahjoja, sen verran hyvin, että tiedän heidän kiinnostuksenkohteensa. Yhdelle pikkupojalle olen ostanut useammankin kerran kirjan, jonka suositus ei ollut vielä sen ikäiselle, mutta tiesin pojan tykkäävän. Joskus olen ostanut kirjoja, joita todennäköisesti vanhemmat eivät olisi hoksanneet koskaan ostaa. Lapsi on kotonaan lapsi, joka elää vanhempiensa valitsemassa ympäristössä. Ja niin pitää ollakin. Olen kuitenkin hoitanut tätä pikkupoikaa sen verran usein, että olen nähnyt itse, millaisista asioista hän on minun  kodissani kiinnostunut. Ei hän ole ollut kiinnostunut niistä, mitä löytyy hänen kotoaankin. Lapset ovat uteliaita ja kiinnostuvat uusista asioista, joita näkevät tai joista kuulevat. Jos he eivät jotain näe tai kuule, eivät tiedä sellaisen olemassaolosta mitään eivätkä sen vuoksi osaa sellaista toivoakaan.  

- nro 2 -

Kas kun sinä et välttis ole ainoa joka ostaa niitä kirjoja.

Meilläkin on nyt sitten joitakin jopa viisi kappaletta. Kun kaikki saa saman idean.

Juurihan mä sanoin, että tarvittaessa kysyn vanhemmilta, onko lapsella jokin tietty kirja. Unohdin mainita, että kysyn myös, onko joku muu aikeissa hankkia kyseisen kirjan. Jos siis on oletettavissa, että joku muukin on saanut saman idean ja vieläpä löytää jostain juuri saman kirjan (esim sellaisen, jonka viimeisintä painosta ei ole painettu sitten vuoden 1965). 

- nro 2 - 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä paljoa jää rahaa annettavaksi, jos aiemmin on ostanut halpaa krääsää.

Kun se halpa krääsä on tosi halpaa, muutamn euron.

Harvempi viitsii antaa lahjaksi vain muutaman euron.

Ja kirjat ovat parhaista lahjoja, mitä ikinä voi yhdellekään lapselle antaa!

Niissäkin kannattaisi tarkistaa etyä onko jo ja että mitä lapsi tykkää lukea.

Tarvittaessa tarkistan vanhemmilta, onko lapsella jo jokin tietty kirja. Tunnen kuitenkin kaikki ne lapset, joille ostan lahjoja, sen verran hyvin, että tiedän heidän kiinnostuksenkohteensa. Yhdelle pikkupojalle olen ostanut useammankin kerran kirjan, jonka suositus ei ollut vielä sen ikäiselle, mutta tiesin pojan tykkäävän. Joskus olen ostanut kirjoja, joita todennäköisesti vanhemmat eivät olisi hoksanneet koskaan ostaa. Lapsi on kotonaan lapsi, joka elää vanhempiensa valitsemassa ympäristössä. Ja niin pitää ollakin. Olen kuitenkin hoitanut tätä pikkupoikaa sen verran usein, että olen nähnyt itse, millaisista asioista hän on minun  kodissani kiinnostunut. Ei hän ole ollut kiinnostunut niistä, mitä löytyy hänen kotoaankin. Lapset ovat uteliaita ja kiinnostuvat uusista asioista, joita näkevät tai joista kuulevat. Jos he eivät jotain näe tai kuule, eivät tiedä sellaisen olemassaolosta mitään eivätkä sen vuoksi osaa sellaista toivoakaan.  

- nro 2 -

Kas kun sinä et välttis ole ainoa joka ostaa niitä kirjoja.

Meilläkin on nyt sitten joitakin jopa viisi kappaletta. Kun kaikki saa saman idean.

Juurihan mä sanoin, että tarvittaessa kysyn vanhemmilta, onko lapsella jokin tietty kirja. Unohdin mainita, että kysyn myös, onko joku muu aikeissa hankkia kyseisen kirjan. Jos siis on oletettavissa, että joku muukin on saanut saman idean ja vieläpä löytää jostain juuri saman kirjan (esim sellaisen, jonka viimeisintä painosta ei ole painettu sitten vuoden 1965). 

- nro 2 - 

Miten sinä päätät milloin on ”tarvittaessa”? Mitej tiedät kaikki muut lahjojen antajat?

Vierailija
24/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä tai johonkin muihin aikuisten tarpeisiin jos antaa rahana. Mitään rihkamaa, tilpehööriä en osta vuosittain sillä siinäkään ei ole mitään järkeä vaan annan kerralla sitten kalliimman lahjan, kummi lapseni harrastukseen mistä oikeasti olisi hyötyä ettei syrjäydy  ja utelen mikä olisi toivottua niin etten ihan sikaa säkissä osta mikä ei kiinnosta. Se saatetaan kyllä myydä ja otin senkin huomioon että jos ei kelpaa niin palautetaan se ja sitten loppuu siihen lapsen harrastusten tukeminen. Sitten vaan kustantavat itse ihan kaikki lapsensa harrastukset. 

Vierailija
25/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin ehkä kannattaa kysyä vanhemmilta mitä lapsi tai perhe tarvitsisivat. Jos on rahat tosi tiukilla lapsen perheellä, esim. talvitakki tai hyvälaatuiset kengät, yms. varmasti tulisivat parempaan tarpeeseen. Muutaman euron budjetillakin jo irtoaa jostain vähintään kivat sukat. Tai miten olisi lupaus tulla lapsenvahdiksi (lahja vanhemmille) ja tuoda mukanasi vaikka kirjaston kirja jota luet lapselle/lapsille (lahja lapsille, yhdessäoloaikaa ja tekemistä)?

Juu, antakaa kaikki lapsille lahja tulla lapsenvahdiksi. Lapsi ilahtuu niin saa tanasti sellaisesta lahjasta. Kaveri sai kivoja juttuja minä sain kahdeksan lupausta että lahjan antaja tulee lapsenvahdiksi että itsekäs äiti pääsee kapakkaan. Lapsi on onnellinen. Nykyäidit on yksiä per keleitä vaatimuksineen.

Vierailija
26/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä tai johonkin muihin aikuisten tarpeisiin jos antaa rahana. Mitään rihkamaa, tilpehööriä en osta vuosittain sillä siinäkään ei ole mitään järkeä vaan annan kerralla sitten kalliimman lahjan, kummi lapseni harrastukseen mistä oikeasti olisi hyötyä ettei syrjäydy  ja utelen mikä olisi toivottua niin etten ihan sikaa säkissä osta mikä ei kiinnosta. Se saatetaan kyllä myydä ja otin senkin huomioon että jos ei kelpaa niin palautetaan se ja sitten loppuu siihen lapsen harrastusten tukeminen. Sitten vaan kustantavat itse ihan kaikki lapsensa harrastukset. 

Niinpä, kummilapseni, pilkkuvirheet, sanajärjestys. Voi hyvänen aika.

Vierailija
27/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän harrastusvälineestä... kaikki vanhemmat eivät ole innostuneita esim. rummuista. Ja joskus se harrastusväline aiheuttaa vanhemmille lisäpaineita, kuten kuljetuksia tai lisää välineitä.

Lahjatoiveen kysyminen lapselta on vähän kyseenalaista. Pienillä lapsilla on tapana sanoa se sama toive kaikille kyselijöille ja jos lahjatoivetta kysytään niin, etteivät vanhemmat ole paikalla eivätkä pääse asiaa koordinoimaan, voi samaa kapinetta sitten tulla useampi kappale. Meillä on käynyt näin.

Vierailija
28/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin ehkä kannattaa kysyä vanhemmilta mitä lapsi tai perhe tarvitsisivat. Jos on rahat tosi tiukilla lapsen perheellä, esim. talvitakki tai hyvälaatuiset kengät, yms. varmasti tulisivat parempaan tarpeeseen. Muutaman euron budjetillakin jo irtoaa jostain vähintään kivat sukat. Tai miten olisi lupaus tulla lapsenvahdiksi (lahja vanhemmille) ja tuoda mukanasi vaikka kirjaston kirja jota luet lapselle/lapsille (lahja lapsille, yhdessäoloaikaa ja tekemistä)?

Älkää nyt ainaiaan niitä sukkia viekö!

Meidän lapselle varmaan kelpais, jos olisi oikealla kuvalla varustetut sukat.

Riittäisikö vain urheiluseurojen värit sillä en viitsi mitään vaivalloisia kuvio sukkia kutoa. Yhtä lämmittäviä ne olisivat ilman mitään ihme kuvioita. 

No siis meidän lapsi ilahtui ikihyviksi ihan sisäkäyttöön tarkoitetuista marketista ostetuista ryhmähausukista, sitä tarkoitin kuvalla.

Vierailija
29/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet tekemisissä perheen kanssa jota vihaat noin syvästi????

Vierailija
30/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten jotain yhteistä tekemistä kun rahaa tai materiaalia, niistä muistot jää. Lapsen voi viedä vaikka Linnanmäelle. Jos lapsia on enemmän voi jokaiselle antaa saman elämyksen lahjaksi.

Vierailija
31/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten jotain yhteistä tekemistä kun rahaa tai materiaalia, niistä muistot jää. Lapsen voi viedä vaikka Linnanmäelle. Jos lapsia on enemmän voi jokaiselle antaa saman elämyksen lahjaksi.

Vähän isommalle lapselle hyvä. Mutta pieni lapsi kaipaa vielä sitä pakettia.

Vierailija
32/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lahjoja lapsille, en aikuisille.

Vierailija
33/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan krääsää, mutta rahan kinuaminen on vain erittäin tyylitöntä ja noloa.

Vierailija
34/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan lasten lahjarahoille varattu tili oli ihan aikuisten baari-iltoja varten. Sieltä lähtivät mummojen lahjarahat ja muut.

Vierailija
35/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan lahjoja lapsille, en aikuisille.

Ei me haluta kotiimme sitä roinaa!

Vierailija
36/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina etukäteen mitä toivotaan. Saavat sitten mieluisat lahjat varmasti.

Vierailija
37/37 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kelpasi hyvin se "krääsäkin". Lapset oli onnellisia, kun paketista löytyi kiiltokuvia tai pikkuauto tms

En olisi ikinä kehdannut vaatia rahalahjas tai monen kympin paketteja.

Mummilta saivat villasukat joka joulu ja tykkäsivät kovasti niistä. Olisi ollut törkeää vaatia mummilta satasen paketteja, kun mummin eläke oli niin pieni, että hädin tuskin toimeen tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän