Talopaketeilla rakentaneet?
Mitä tuli loppujen lopuksi maksamaan? Paljonko teitte itse? Minkä firman talopaketti? Minkäkokoinen talo?
Harkitsemme rakentamaan aloittamista ja kartoittelemme hintoja. Kiitos avustasi!
Kommentit (31)
Meidän budjetti on 240 000 euroa. Tällä rakennetaan siis talo ja autotalli, -katos+varastoyhdistelmä. Molemmat tulee lämmitysvalmiiksi (Kastelli) ja aika paljon on tarkoitus jatkaa omin voimin. Talon pinta-ala 145 neliötä. (Paketti maksoi 69 000 euroa)
Onko budjetti tähän saakka pitänyt? Miksi valitsitte Kastellin?
ap
Kastelli valittiin, kun löydettiin sopiva pohjaratkaisu ja saatiin hyvää palvelua myyjältä! Ei myöskään haluttu elementtitaloa (älä kysy miksi, miehen mielipide ehkä enemmänkin ;)
jos neliöhinnaksi tulee 1000 euroa...hullua tietysti vertailla, mutta itse odotamme kerrostaloasuntoamme valmistuvaksi, sen hinnaksi tulee 3000 euroa/m^2, eikä ole pääkaupunkiseudulla. No itse ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ilmoittaa mitä kaakelit ja muut romppeet haluaa.
asukkeja ollaan. Asuinneliöitä 131.
itse raivattiin puut tontilta ja hankittiin tarvittavat luvat. Neliöitä 153m2 ja hintaa kaikille muille paitsi tontille yhteensä 223000¿ Materiaalit keskiluokkaa/hieman kalliimpaa.
Mutta kiinnostavaa olisi kuulla jo valmistuneiden talojen ongelmakohdista/budjeteista jne.