Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri suuttui minulle ja korotti ääntänsä.

Vierailija
14.12.2013 |

Olen todella ylipainoinen. En ryyppää, en polta (en ole kumpaakaan koskaan tehnyt). syön kasviksia, marjoja ja hedelmiä valehtelematta yli kg päivässä. Lisäksi pyrin siihen, että syön päivittäin yli 20 erilaista kasvikunnan tuotetta. jotta tulee monipuolisuutta. Ongelmani on ns. herkut. Olen tunnesyöppö.

Tuttavapiiri ja sukulaiset ovat saaneet minun halveksimaan itseäni ylipainoni vuoksi. Olen itseni suhteen, en muiden, takia sitä mieltä, että minulla ei ole oikeutta hakea lääketieteellistä apua, jos kerran en saa painoani pois.

Kävinpä työterveyslääkärillä saamassa käsiin kortisonivoidetta. Työssä on viime aikoina joutunut pesemään käsiä aika usein. Lääkäri huomasi samalla, että minulla on kovaa yskää. Mittasi myös kuumeen. Oli lämpöä 38,4 astetta. Keuhkoja kuunteli. Jotain häikkää oli joten lähetti Ekg- mittaukseen. Tämän jälkeen palasin. Lääkäri ihmetteli, että miksi tuossa kunnossa olen töihin mennyt. Vastasin, että mielestäni voin jonkin verran töitä tehdä, joten pois en ole jäänyt (omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää pois.) Ihmetteli, että miksi en ole hakenut apua sairastamiseen terveydenhuollosta. Kun sitten vastasin, että vastustuskyvyn aleneminen voi johtua ylipainosta ja siksi en koe, että voin apua hakea, niin tuo timmi lääkäri suuttui. Sanoi, että jos jokainen, joka jollakin tavalla "pilaa" oman terveytensä, niin sitten ei kukaan voisi tulla vastaanotolle. Kielsi ehdottomasti menemästä töihin ja määräsi ehdottomalle pakkosairaslomalle viikoksi.

Mitä mieltä? Pitääkö tehdä valitus?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Valitus mistä?

Vierailija
2/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, ei tietenkään pidä tehdä valitusta, lääkäri oli ihan oikeassa. Pidä parempaa huolta itsestäsi, nainen! Ei ylipaino ja itseinho ole mikään syy pilata terveyttään muullakin tavoin. Sairaana pitää levätä.

Oikeasti, tsemppiä sinulle ap! Ei ylipaino tee sinusta huonoa ihmistä, eikä sinun sen takia tarvitse venyä mihinkään ihme suorituksiin. Sinuna panostaisin nyt siihen, että opettelisin rakastamaan itseäni juuri tuollaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mut lääkäri toimi ihan oikein. Sulla on vääristynyt käsitys siitä, miten terveyttä hoidetaan ja mikä on normaalia.

Vierailija
4/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että kun tarpeeksi kauan jatkat samaa, pääset ambulanssilla tehohoitoon pitkäksi aikaa. Kukahan sen sitten maksaa ja kannattaisko hoitaa taudit pois mieluummin ennen kuin ne pahenevat. Ihan rahallisestikin: hoito maksaa, samoin pitkä poissaolo töistä.

Vierailija
5/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri toimi aivan oikein, koska tuo sinun selityksesi oli kerrassaan käsittämätön. Töihin sairaana meneminen ON vakava ongelma ja siitä sietääkin sanoa tiukasti, vaikka viestistäsi päätellen et vieläkään ymmärrä.

Vierailija
6/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa huolehtia itsestäsi lainkaan etkä edes tajua miksi läääri korotti ääntään.

Vierailija
7/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan tuo lääkäri on. Meillä ihan kaikilla on taatusti jokin tapa/harrastus/addiktio tms., joka vaikuttaa jollain tavalla terveyteemme, mielenterveyteemme, työkykyymme.. jne. Siinäpä ongelma, missä menee raja ja kuka sen rajan päättää? Siksi on parempi, että kaikki hoidetaan. Oma mielipiteeni siis (luonnollisesti, olen köyhä työtön, enkä ole aina saanut hoitoa, koska en ole tuottava yhteiskunnalle).

Vai oliko tämä aloitus sarkasmia, noh, olen joka tapauksessa tuota mieltä.

Vierailija
8/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään syytä tehdä valitusta! Lääkäri tekee työtään ja jos sinä et itse tajua, että tarvitset lepoa, niin lääkärin kuuluukin määrätä sinulle sairaslomaa. Flunssaisena itsensä rasittaminen on sydämelle raskasta ja kun tutkimuksena oli ekg, niin ehkä sydämestä kuului jotain ei-toivottua. Ekg:llahan ei tutkita keuhkoja vaan sydämen toimintaa. . ,

Vierailija
9/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin siis, ettei lääkäri syyttänyt sinua terveytesi pilaamisesta, vaan siitä, ettet pidä itseäsi terveydenhuollon arvoisena. Minusta lääkäriltä hyvin tehty. Noin kovassa kuumeessa ja yskäisenä on varmasti hyvä rauhoittua ja levätä, hoitaa itsensä kuntoon. Minusta lääkäri kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että oikeasti välittää potilaista.

Vierailija
10/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seliseli kasvikunnan tuotteiden syömisestä.

Silloin sairastetaan jos ollaan sairaana.

Vierailija
11/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla palsta-aspergerin kirjoitus, joku provo taas

Vierailija
12/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka provo onkin, niin valitettavasti kuvaa monen asennetta nykyisin. Mutta joo -  tee valitus ja kun sulle sanotaan että valitus on aiheeton, vie kynsin ja hampain eteenpäin vaikka potilasasiamiehelle silti. Ota elämäntehtäväksesi saattaa lääkäri edesvastuuseen tästä loukkauksesta. T. Lääkäritäti

Vierailija
13/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies hyväksyy sairausloma, ei lääkäri sitä vaan määrää.

Vierailija
14/22 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Siinä oli lääkärin etiikka kohillaan.

Vierailija
15/22 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Kyllä todellakin teet valituksen!!!!

Sukulaisistasi.

Läskin voi laihduttaa, tyhmyydestä ja asennevammasta on vaikeampi päästä eroon. Voit kertoa sen sukulaisille ensi kerralla kun heidät näet. Ihana lääkäri!

Vierailija
16/22 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ainakin se itsesäälissä rypeminen. Jos haluat laihtua, sä pystyt siihen.

Vierailija
17/22 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Overeaters Anonymous -ryhmää. Toimii.

Vierailija
18/22 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on neuvonantaja. Sitäpaitsi lääkäreiden mielipiteet eroavat toisistaan. Toinen lääkäri olisi sanonut ettei missään nimessä vepsua. Lääkäri ei ole mikään jumala sekä mitä ollaan kaikki nähty niin lääkärit  tekevät virheitä ja paljon. 

Vierailija
19/22 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu

Vierailija
20/22 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kantelu

7,5v. vanhasta jutusta? Miksi nostelet urakalla näitä 5-15 vuotta vanhoja lääkärinhaukkumisjuttuja?