Toimeentulon koronalisä ja perustuslakiin kirjattu kansalaisten yhdenvertaisuus
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Miten perustuslakiin kirjattu kansalaisten yhdenvertaisuus toteutuu tässä tapauksessa? Missä koronatuki lomautetuille? Missä koronatuki työttömille?
Kommentit (27)
Loppujen lopuksi kaikki on vähän niin ja näin ja miten ihmiset asiat tulkitsevat. Tuon lain mukaan minulla pitäisi olla työtä, miksi minulla pätevällä ei ole ja jollakin ei-pätevällä on? Niimpä.
Missä palkka ja eläke työttömille? Missä lounassetelit ja autoetu?
Huhhei. Saan toimeentulotukea, jos olet kateellinen niin hankkiudu samaan jamaan. Tämä on helvettiä, siinä joku 75e koronalisä paljoa helpota. Tai helpottaa vähän, toimerntulotuki on PIENI.
Valivali.
Onko se yhdenvertaista, että minulta otetaan veroa ja annetaan (vaikkapa ihan kotoperäiselle) savolaiselle laiskurille?
Vierailija kirjoitti:
Eli= yhdenvertaisuus ei tarkoita että kaikki kansalaiset saa kaikki samat edut ja asiat tilanteesta riippumatta. Tt tuen saajat on kaikkein köyhimpiä, sitäpaitsi myös työssäkäyvä voi saada tt tukea.
Turhaan enää iniset, päätökset on jo tehty. Ihan oikeaan osoitteeseen menee tämä lisä. Ei muuta lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Onko se yhdenvertaista, että minulta otetaan veroa ja annetaan (vaikkapa ihan kotoperäiselle) savolaiselle laiskurille?
Suomi on vauras maa. Ei ne rahat sinun ole enää sen jälkeen kun verot on maksettu. Ne ovat yhteistä meidän rahaa.
Siis oikeasti, kuka itkee jonkun 75€ takia. Minä tienaan päivässä jo töissä tuon 75€ ja en todellakaan vingu,kun joku saa 75€ lisää rahaa kuukaudessa. Varsinkin,kun puhutaan väestön heikompiosaisista.
Aloittaja on oikein perisuomalainen, joka on valmis maksamaan satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.
Aloittaja, ei muuta kuin työttömäksi,niin se tt-tuen onni ja autuus odottaa sinuakin.
Kuinka moni tt-tuen joutui pettymään kun ei saakkaan odotettua 75€/kk vaikka luuli että kuuluu oikeutettuun tukeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli= yhdenvertaisuus ei tarkoita että kaikki kansalaiset saa kaikki samat edut ja asiat tilanteesta riippumatta. Tt tuen saajat on kaikkein köyhimpiä, sitäpaitsi myös työssäkäyvä voi saada tt tukea.
Työmarkkinatukea saavat on vielä köyhempiä. Onneksi he ovat usein oikeutettuja samaaan myös toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tt-tuen joutui pettymään kun ei saakkaan odotettua 75€/kk vaikka luuli että kuuluu oikeutettuun tukeen?
Mä sain kaks työttömyystuki maksua just maaliskuussa, niin menetin oikeuden toimeentulotukeen ja sitä kautta koronalisään. Saan nyt yhteensä noin 100e vähemmän tukia kuin siskoni, jonka elämäntilanne täysin sama kuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti, kuka itkee jonkun 75€ takia. Minä tienaan päivässä jo töissä tuon 75€ ja en todellakaan vingu,kun joku saa 75€ lisää rahaa kuukaudessa. Varsinkin,kun puhutaan väestön heikompiosaisista.
Aloittaja on oikein perisuomalainen, joka on valmis maksamaan satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.
Et mitenkään paljon tienaa, niin ehkä kannattaisi vähän vinkua. Sinä teet koko päivän töitä sen rahan eteen ja jos et työskentele etänä, mahdollisesti altistut koronalle.
Sunlaisille pienituloisille työssäkäyville koronatuki pitäisi kohdentaa. Tt-tuella olevat voivat pysyä kotona ruuhka-aikaan.
Taas näitä köyhille kateellisia. Sinulla on itselläsikin oikeus alkaa elämään toimeentulotuella, niin ei tarvitse aina katkerana ruikuttaa vauvapalstoilla kun köyhille jaetaan hiluja
Moon saanut toimeentulotukea koko vuoden, silti en saa sitä koronalisää, tais olla huuhaata koko lisä.
Vierailija kirjoitti:
Veroja se laiskurikin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on oikein perisuomalainen, joka on valmis maksamaan satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä.Et mitenkään paljon tienaa, niin ehkä kannattaisi vähän vinkua. Sinä teet koko päivän töitä sen rahan eteen ja jos et työskentele etänä, mahdollisesti altistut koronalle.
Sunlaisille pienituloisille työssäkäyville koronatuki pitäisi kohdentaa. Tt-tuella olevat voivat pysyä kotona ruuhka-aikaan.
Töiden tekeminen on vapaaehtoista. Söisit varmaan hevosen paskaakin sosiaalisten paineiden takia ja ruikuttaisit katkerana sellaisista ihmisistä, jotka eivät sitä tahdo syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta. Sinä maksat veroja VAPAAEHTOISESTI, koska töiden tekeminen on VAPAAEHTOISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta. Sinä maksat veroja VAPAAEHTOISESTI, koska töiden tekeminen on VAPAAEHTOISTA.
Juuri näin. Itse jäin työttömäksi koska en halunnut maksaa yle-veroa. Huh, tuntuipa hyvältä sanoa se rehelliseti vaikkakin vain anonyymisti.
Entäs toisten hamerahat?