Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä mikromanageroivalle pomolle?

Hermo menee
01.10.2020 |

Alan olla kurkkuani myöten täynnä mikrojohtavaa pomoa.

Hän on kolmessa kuukaudessa ajanut jo yhden tiimin jäsenen pitkälle saikulle omalla perfektionismillaan, valituksellaan ja vaatimuksillaan. Väen vähentyessä työt kasaantuvat, pomo ei hoida omaa työtään henkilöstöjohtajana kunnialla ja keskittyy kyyläämään alaistensa jokaista rusahdusta.

En tiedä, kuinka kauan jaksan sietää tätä.
Minulla on oman alani yliopistotutkinto, enkä jaksaisi olla stressaantuneen mikrojohtajan kyykytettävänä enää yhtään.

Pomo hieroo joka helvetin käyntikorttia kuukausia ja taas kuukausia, vaikka hänen tulisi keskittyä suuriin linjoihin ja tässä tilanteessa myös henkilöstön hyvinvointiin. Aika hänellä kuluu lähinnä alaistensa työnjäljen kyttäämiseen. Pitääkin tietenkin kytätä jossain määrin, mutta olen itse väsynyt pomon jatkuvaan negailuun ja pilkunnussimiseen.

Käytännössä saatamme koko tiimin kanssa istua kolme tuntia pohtimassa, onko jonkin dokkarin fonttikoko 12 vai 14. Iltaisin saattaa whatsapp laulaa ja pomo käskee muuttaa yksittäistä Arial-fonttia Arial boldiksi.

Mitä mä teen? En jaksa tällaista.
Tää tyyppi on ekaa kertaa pomona, ja mun tekisi mieli ärähtää sille, että hoida oma työsi äläkä jumalauta hiero jotain toimistosihteerien kirjeiden fonttikokoja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille mailia ja sano että löysit tämän tosi hyvän videon johtamisesta. Kysy hänen mielipidettään siitä.

Vierailija
2/5 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sille mailia ja sano että löysit tämän tosi hyvän videon johtamisesta. Kysy hänen mielipidettään siitä.

Kiitos!

En usko, että pomo pystyy ottamaan vastaan tätä. Hänen kokemattomuutensa näkyy nimenomaan ylimitoitettuna pomoiluna. Saan fudut, jos uskallan ottaa mitään johtamisasioita esille.

Uskomatonta, miten sinänsä suht fiksu nainen ei näe omaa tilaansa ja sitä, ettei hänen tarvitsisi kytätä sitoutunutta tiimiään. Mitä stressaantuneemmaksi hän menee, sen vähemmän hän keskittyy johtajana kehittymiseen.

Tosin luulen, että joka tapauksessa multa palaa jossain vaiheessa hermo ja sanon, mitä mieltä pomon surkeasta toiminnasta olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa sanoin pomolle mitä ajattelen. Ukko ei tietenkään muuttanut mitään käytöksessään, en sitä odottanutkaan. Eivät nämä kykene muutokseen.

Lähdin sitten muualle. Nyt on kunnollinen pomo, joka antaa asiansa osaavien työntekijöiden tehdä hommansa eikä yritä estää joka käänteessä.

Normaalia työelämää.

Vierailija
4/5 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

En usko, että pomo pystyy ottamaan vastaan tätä. Hänen kokemattomuutensa näkyy nimenomaan ylimitoitettuna pomoiluna. Saan fudut, jos uskallan ottaa mitään johtamisasioita esille.

Uskomatonta, miten sinänsä suht fiksu nainen ei näe omaa tilaansa ja sitä, ettei hänen tarvitsisi kytätä sitoutunutta tiimiään. Mitä stressaantuneemmaksi hän menee, sen vähemmän hän keskittyy johtajana kehittymiseen.

Tosin luulen, että joka tapauksessa multa palaa jossain vaiheessa hermo ja sanon, mitä mieltä pomon surkeasta toiminnasta olen.

Ajatellaan että teidän pitää saada tiiminä aikaan asia X.

1. Kysy kaikilta: mitä meidän pitäisi käytännössä tehdä, että saamme aikaan asian X? 

- Kun ihmiset luettelevat asioita, kirjoita asiat ylös vaikka fläpille/wordiin Teams-palaverissa

2. Ehdota: järjestelläänpä nämä yhdessä prioriteettijärjestykseen

3. Kysy kaikilta: mitä näistä kukin haluaisi ottaa vastuulleen?

4. Kysy kaikilta: mikä on ensimmäinen homma jolla lähdette liikkeelle?

5. Bookkaatte follow-up palaverin vaikka viikon päähän jossa katsotaan etenemistä. 

Eli kaappaa johtajuus kysymysten avulla. Huolehtikaa siitä, että pomolla jää joku helvetin työläs mutta vähäpätöinen homma omalle työlistalleen joka pitää hänet kiireisenä.

Vierailija
5/5 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Ajatellaan että teidän pitää saada tiiminä aikaan asia X.

1. Kysy kaikilta: mitä meidän pitäisi käytännössä tehdä, että saamme aikaan asian X? 

- Kun ihmiset luettelevat asioita, kirjoita asiat ylös vaikka fläpille/wordiin Teams-palaverissa

2. Ehdota: järjestelläänpä nämä yhdessä prioriteettijärjestykseen

3. Kysy kaikilta: mitä näistä kukin haluaisi ottaa vastuulleen?

4. Kysy kaikilta: mikä on ensimmäinen homma jolla lähdette liikkeelle?

5. Bookkaatte follow-up palaverin vaikka viikon päähän jossa katsotaan etenemistä. 

Eli kaappaa johtajuus kysymysten avulla. Huolehtikaa siitä, että pomolla jää joku helvetin työläs mutta vähäpätöinen homma omalle työlistalleen joka pitää hänet kiireisenä.

Tää on hyvä. Teen tän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä